Minkäs kokoisia vaatteita pitäisi vauvalle ostella?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Meritähti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sitä mä mietinkin että miten kannattaa noita 50 cm olla jos vauva on vaikka syntyessään jo 52 cm tms. Jotenkin aattelen kait että vauva on varmaan iso kun sekä äitini että anoppini jaksaa muistutella 4,5 kiloisista "pienokaisistaan" :laugh:
Vaan eipä se paljoa maksa muutama ihan pienikin body hankkia.

Tuon toppahaalarin olen aatellut kanssa ostaa kun on joulukuun vauva, kovin on suuri tosiaan se äippäpakkauksen haalari.

Toikin on kyllä totta että lahjaksi varmasti vaatteita tulee, tulevat mummot kun pääsee vauhtiin niin... :D

Kietasubodyt olleet minun makuuni. Meillä isoja lapsia mutta niinhän se ei kaikilla ole, silti aina ollut pari asukokonaissuutta 50 ja 54 .
Talvipuvuiksi olen ostamassa ohuemman ja paksumman pussukka mallisen ratkaisun, siis hihat on mutta se ala osa on vaan pussi jossa se aukko sitten turvavyölle, ei niillä lahkeilla mitään tee B) .
Ja aina jää kuitenkin joku ihanuus käyttämättä mutta sen sanon että kun vauva syntyy ja joku soittaa että' minkä kokonen kun ajattelin ostaa jotain niin sanokaa vaikka että ostakaa kokoa 70 kun se menee sitten kauemmin ja niitä ei niin kauheesti tule hankittua
;)

Älä pelkää ap, kyllä varmasti ostat tarpeeksi vaatteita :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Miracles:
Musta on ollut kiva pukea vauva OIKEAN kokoisiin vaatteisiin jo alusta lähtien.

50-56cm olen nyt ostanut masukille ison muovipussillisen. =)

Niin mäkin, ja meille meni tuo koko 3kk, seuraavat 3kk kuljettiin 62 cm ja puol vuotissynttäreihin mennessä saatiin jo koko 68 cm käyttöön, yksi vuotiaana 74 cm =)
syntymämitat 3100 g ja 50 cm

Mä ostaisin niitä pieniä sillee 2-4 päivän vaihtokerrat (päivässä voi mennä useatkin jos puklailee), sukulaisilta ja muilta tulee kuitenkin isompia kun kaikki aattelee kasvuvaraa

Alkuperäinen kirjoittaja Meritähti:
Sitä mä mietinkin että miten kannattaa noita 50 cm olla jos vauva on vaikka syntyessään jo 52 cm tms.

50 cm vaate on silti ihan sopiva, mun 125 cm käyttää 98/104 senttisiä shortseja ;). Osta sitä kaksoiskokoa 50/56cm se on vähän reilumpi

Vaatemäärä riippuu niin vauvasta ja perheestä. Meillä molemmat pojat olleet sellaisia pulauttelijoita, että bodyja on mennyt alkuaikoina 3-6 päivässä. Kaveri taas päivitteli, että vaatteita ei kulu millään, piti kuulema samaa bodya parikin pv peräkkäin.
Samoin meillä molemmat tulleet etuajassa ja olleet pieniä pirpanoita. 50cm kokoja on mies lähtenyt ostelamaan aika pian lisää, myös tämän pulauttelun vuoksi.
Ei kannata hamstrata kauheasti vaatetta etukäteen. Yhtään ei voi etukäteen tietää "mitä tykkää" vauvalleen pukea. Esim. esikoisen kohdalla en tykännyt yhtään potkuhousuista, mentiin koko ajan puolipotkareilla. Kuopuksella taas kokopotkarit toimi huomattavasti paremmin. Samoin toiset tykkää kietaisubodyista, toiset inhoaa yli kaiken. Arki näyttää mitkä vaatteet toimivat vauvallasi ja teidän perheen pukemitavoilla.
Itse tein sen virheen (lukemattominen muiden vaatehankintojen ohessa), että ostin esim. bodyja etukäteen joka kokoa. Samaan aikaan menee useimmiten kaksi kokoa päällekkäin. Tarkoitan tällä, että käytössä on esim. kokoa 56 ja 62cm. Tutta on esim sen verran reilua, että koosta 56 cm pystyi lähes tulkoon hyppäämään suoraan 68cm. Toisin sanoen kymmeniä 62 oli turha olla kaapissa.
Osta maltillisesti (tiedän, että se on usein vaikeaa...) ja tee sitten lisää hankintoja, kun huomaat mitä vauvanne tarvitsee.
Antoisaa odotusaikaa!

Yhteistyössä