Minkäslaisia ne teidän rauhalliset pojat ovat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja reaggea
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

reaggea

Vieras
Meillä kun on sellainen melkein 5v pojanviikari jolla vauhtia ja höpötystä piisaa, juttelee kovasti ja vastaa aina kun kysytään ja huutelee hyväy huomenet päiväkotitädeille aamulla reippaasti. osaa piirtää tosi hyvin ja kirjoitteleekin jo sujuvasti nimiä. jaksaa keskittyä hyvin kirjoihin ja tykkää itse niitä lukea, mutta vaan kun on niin mahdottoman villihöpöttäjä, mutta niin ihananmukava. ihmettelen vaan mitä ne rauhalliset pojanvesselit tekevät? istua möllöttää vai? :)

Niin, mun poika lähinnä on sellanen että istuu :D puhuu sillon kun on asiaa, ei jauha turhia. Soittelee päivät pitkät kitaraa ja pianoa, piirtää, maalaa ja muovailee. Ehkä kerran kuussa intoutuu ajamaan vaikka autolla, vartiksi :D

Mun poika on siinä mielessä rauhallinen, että rakentaa Legoja omassa rauhassaan tuntikausia, piirtää, kirjoittaa, yms. Päiväkodissa keskittyy hienosti askarteluun, palapeleihin ja sitä rataa. Osaa ylipäätään keskittyä, eikä koko ajan säntäile sinne tänne.

Pohtii paljon asioita, keskustelee järkeviä :)

Osaa olla todella villi ja energinen oikeassa paikassa. Muttei riehu esim. kaupassa tai bussissa. Ei ole kyllä mikään totinen torvensoittaja vaan osaa heittää hyvää läppää ja olla myös velmu. Ja on myös kova puhumaan, mutta on hiljaa kun on tarve olla hiljaa (ei esim. höpötä kun ollaan elokuvissa, ei puhu aikuisten päälle).

Pienempänä oli ihan superhypervikkelä ja kova menemään. Jalat vei, aivot ei läheskään aina seuranneet mukana. Nyt on 6 v ja monet kuvailevat poikaa tosi rauhalliseksi. Aikani pohdittuani tulin siihen tulokseen, että sitä hän nykyään aika lailla onkin :). Omistaa siis sen villin ja menevän puolen myös, mutta purkaa energiaansa oikeassa paikassa oikeaan aikaan. Ei ole huonokäytöksinen, ei tarvitse häntä koskaan hävetä.

Meillä kun on sellainen melkein 5v pojanviikari jolla vauhtia ja höpötystä piisaa, juttelee kovasti ja vastaa aina kun kysytään ja huutelee hyväy huomenet päiväkotitädeille aamulla reippaasti. osaa piirtää tosi hyvin ja kirjoitteleekin jo sujuvasti nimiä. jaksaa keskittyä hyvin kirjoihin ja tykkää itse niitä lukea, mutta vaan kun on niin mahdottoman villihöpöttäjä, mutta niin ihananmukava. ihmettelen vaan mitä ne rauhalliset pojanvesselit tekevät? istua möllöttää vai? :)

Toivottavasti sulla ei ole mitään negatiivista asennetta erilaisia poikia kohtaan. Tuosta kun saattaisi saada sellaisen kuvan.

Mulla on rauhallinen poika. Ei höslötä, ei rieku, ei paini jatkuvasti. Touhuaa ja töheltää silloin kun siihen on puitteet mutta ei mene pitkin seiniä jatkuvasti. Keskittyy lukemaan, legoilemaan, piirtämään ja pelaamaan, joka viides minuutti ei tarvitse tehdä lenkkiä tai vaihtaa leikkiä. Osaa käyttäytyä niin ravintolassa kuin juhlissakin, pysyy paikallaan. Yms. yms. Hänellä on kaksi isosiskoa.

• Tykkää
Reactions: Anatolia
Kuten Blue:kin vastasi, tekevät ihan samoja, mutta keskittyen yhteen pitkäksi aikaa, ei siis häslää paikasta toiseen koko ajan, vaan siirtmiset on harkittuja ja jaksaa istua paikallaan esim teatterissa tai ravintolassa. Miksi ihmeessä pojan pitäis olla villi? Meidän kolmesta lapsesta keskimmäinen, eli ainut tyttö, on ollut selkeästi vauhdikkain ja eniten myös sattunut ja tapahtunut. Esikoinen rauhallisin, haavereilta onkin nämä 13v aika lailla säästynyt, kun kiipeilyt ym on osannut aina arvioida mitkä varmasti pystyy tekemään. Pienenä varsinkin piirtämistä ja lukemista teki todella pitkiä aikoja. (5v luki ja kirjoitti, omia tarinoita sitä ennen luetutti ja kirjoitutti juttujaan).

Meidän rauhallinen poika harrastaa paljon liikuntaa, lukemista, piirtämistä, askartelemista jne
Nyt isompana on tullut tietokoneet, ohjelmointi jne kuvaan mukaan.
On todella taitava piirtäjä, lukee pitkiä romaaneja ja vajoaa välillä jonnekin "omaan mielikuvitusmaailmaansa".
Mutta ei ole mikään riehuja ja on syntymästään asti ollut tosi varovainen. Mitään vahinkoja ei ole hänelle sattunut koskaan. Pikkusiskoaan sen sijaan on viety tapaturma-asemalle milloin mistäkin syystä (huoh...)

Monet teistä sanovat että "ei häslää koko ajan", tai "ei tarvitse 5min välein vaihtaa leikkiä" jne..
Onko sellainen käytös muka normaalia? Itse olen aina ajatellut että sellaiset ovat adhd lapsia..
Kysymykseni kuuluukin että ovatko teidän mielestänne kaikki pojat sellaisia?
Kun itselle ei ole tullut vastaan sellaisia poikia ollenkaan...