Minua luullaan jatkuvasti ikäistäni nuoremmaksi, joskus se on ärsyttävää..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "lilly"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
se on joskus inhottavaa!
olen 31 ja jotkut ei tunnu vaan käsittävän sitä. Asiaa pitää päivitellä, kauhistella, ihmetellä ja toistella epäuskoisena.
Joskus ne tilanteet on todella kiusallisia ja ikäviä, kun en oikein tiedä, että mitä pitäisi sanoa ; Anteeksi, että olen olemassa ?!

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;23936514:
:mad:

Ja toisinaan myös siitä, että kaikki eivät ole niin 'vanhan' näköisiä.
Pituuskin vaikuttaa paljon. Tiettyyn rajaan saakka toki...... :D

No joo, mutta mun virhearviot on yleensä johtunut just siitä, että ostajalla on jotain teiniä yllään tai tuksumeikit ja puhuu/elehtii jotenkin teinisti. Sitä jotenkin ajattelee, että tuossa nyt on ikäistään vanhemman näköinen/rupsahtanut teini, ei kai kukaan aikuinen tosissaan voisi pukeutua tai käyttäytyä noin. Mut tokihan osa näyttää oikeasti vaan nuorelta. Ja pituus ja ruumiinrakeen vaikuttaa paljon.

Huvittaa vaan, kun nämä teini-ikään jämähtäneet pakkelihirviöt sitten kehuskelevat, miten oli taas kysytty paperit. Niin, miksiköhän...

Jos itse olisin 30+ ja luultaisi parikymppiseksi, osaisin varmasti nauraa asialle. En ymmärrä miten joku voi ottaa sen pahalla että näyttää nuorelta. Olisiko kiva jos teitä luultaisiin kolmekymppisinä 40-50 vuotiaksi?? Ikinä ei voi olla tyytyväinen.. :)

[QUOTE="niin";23936585]Jos itse olisin 30+ ja luultaisi parikymppiseksi, osaisin varmasti nauraa asialle. En ymmärrä miten joku voi ottaa sen pahalla että näyttää nuorelta. Olisiko kiva jos teitä luultaisiin kolmekymppisinä 40-50 vuotiaksi?? Ikinä ei voi olla tyytyväinen.. :)[/QUOTE]

mä luulen,että tätä "ongelmaa" ei voi käsittää jos ei itse elä siinä. joo,onhan se kivaa että nuorena pidetään,eikä ne baarin ovella papereiden kysymiset tms haittaa.mutta sitten muuten.

aina ei jaksaisi tuntemattomien - yleensä vanhusten - päivittelyä ja kauhistelua,miten mulla voi olla 8-vuotias lapsi.ja miksi lapset tekee lapsia,on se kamalaa ja hui kun oot nuorena aloittanut ja oonko rippikouluakaan käynyt lie ja herraisä ja plaaplaaplaa.
töissä hoitoalalla myös on toi uskottavuusongelma selkeesti nähtävissä.

niin ja mä olen tosiaan 31 v.

[QUOTE="jep";23936572]Ja mä korjasin heti seuraavassa kommentissa että muissakin kaupoissa kuin alkossa. Kirjoitin vaan vahingossa alko kun oli siitä puhetta.. :) mutta pointti oli se, että mun mielestä ei ole mitenkään tavatonta jos alle 25-vuotiailta kysytään silloin tällöin papereita.[/QUOTE]
juu ei, mutta puhuin myös bussista jossa saan usein lastenlipun jos en sano erikseen että aikuisten, ja bussissa alle 17v menee lastenlipulla.

Minusta on ihan kiva, kun kotiovellani kysytään vanhempiani;) Mutta tosiaan joissain työtehtävissä voi olla uskottavuus ongelma, jos kovin nuorelta näyttää. Esim. päivystyksessä käydessäni ei kovin vakuuttavaa vaikutelmaa antanut n. 18 vuotiaalta näyttävä nuori lääkäri.

[QUOTE="vieras";23936454]Me oltiin mieheni ja äitini kanssa eräässä tapahtumassa ja äitini ostaessa meille kaikille lippuja lipunmyyjä kysyi, että ovatko lapset jo 15 (oli siis lastenlipun ikäraja). Äitini vähän hölmistyneenä että kyllä ne taitaa olla. Olimme molemmat 25, mielellä eilinen parransänki ja minä 8kk raskaana. Ehkä ne toppavaatteet sitten sai näyttämään niinkin paljon nuoremmalta :D[/QUOTE]

:laugh:

[QUOTE="sama";23936574]No joo, mutta mun virhearviot on yleensä johtunut just siitä, että ostajalla on jotain teiniä yllään tai tuksumeikit ja puhuu/elehtii jotenkin teinisti. Sitä jotenkin ajattelee, että tuossa nyt on ikäistään vanhemman näköinen/rupsahtanut teini, ei kai kukaan aikuinen tosissaan voisi pukeutua tai käyttäytyä noin. Mut tokihan osa näyttää oikeasti vaan nuorelta. Ja pituus ja ruumiinrakeen vaikuttaa paljon.

Huvittaa vaan, kun nämä teini-ikään jämähtäneet pakkelihirviöt sitten kehuskelevat, miten oli taas kysytty paperit. Niin, miksiköhän...[/QUOTE]
Jaa,onko farkut,pitkähihainen t-paita ja musta nahkatakki teinivaatteita? niin ja meikkiäkään ei ollut,hiukset ylhäällä.Eikä ole ainut kerta kun kysellään papereita,samoin moni tuntematon on luullut alle 25v .

multakin kysyttiin paperit pari viikkoa sitten alkossa, kun ostin oikein väkeviä :) maksoin pankkikortilla ja olin laittamassa korttia maksupäätteeseen ja myyjä tuumas, että näytätkö vielä paperit. on mähän tuumasin että tottakai näytän, en ees muista millon on viimeksi papereita kysytty :)
ja ikää on melkein 30v ja oon kyllä pieni kokoinen. Nuorempana mua luultiin aina nuoremmaksi kuin olen ja miehen kaverit kysy, että mistä lastentarhasta se on mut löytäny ja oon sentään vuoden miestäni vanhempi.

[QUOTE="niin";23936585]Jos itse olisin 30+ ja luultaisi parikymppiseksi, osaisin varmasti nauraa asialle. En ymmärrä miten joku voi ottaa sen pahalla että näyttää nuorelta. Olisiko kiva jos teitä luultaisiin kolmekymppisinä 40-50 vuotiaksi?? Ikinä ei voi olla tyytyväinen.. :)[/QUOTE]

Kyllä se muakin naurattaa kun kyse on jostain kaupankassasta tai vastaavasta, mutta kun on kyse siitä, että ammattiataitoani ja pätevyyttäni kyseenalaistetaan nuoren ulkonäön perusteella, on se jopa loukkaavaa, ei pelkästään ärsyttävää. Kun tulen asiakkaan luokse toimikorttini, työvaatteineni ja työkaluineni, ei se että minulla on hoikka varsi, rypyttömät kasvot ja poninhäntä pitäisi tehdä minusta yhtään epäpätevämpää kuin se viisikymppinen miespuolinen työkaverini. En siis käytä mitään tenimeikkejä ja työvaatetus on sellainen, ettei senkään pitäisi antaa mitään viitteitä iästä. Näytän vain nuorelta ja kun olen lisäksi pitkä ja hoikka, joten saan hyvin usein kyselyjä olenko ylipäätään valmistunut ja varsinkin jos asiakas on jotain eri mieltä, vaaditaan jotain pätevämpää ja kokeneempaa paikalle ja perustellaan sillä, että kyllä naapurin Erkka, jolle on samanlainen toimitus tehty kerran kaksikymmentä vuotta sitten, tietää taatutsti paremmin kuin tuollainen tytönhupakko.

Mul kävi silleen yks päivä yksissä juhlissa, että jatkuvasti käteltiin muita mutta ei minua. Yksi nainen sanoi ääneen, että kättelee nyt aikuiset vaan. Mua se nauratti, koska en mä pidä kättelystä muutenkaan, enkä viihdy sen tyylisten naisten seurassa. Ei ollut minua paljon vanhempi se nainen itse.

mä puhuin r-kioskista en alkosta.

Kyllähän multakin monessa paikkaa kysellään papereita tupakkaa / alkoholia ostellessa.

Enemmän mua kyrsii se jos kysytään kun olen vaunujen kanssa liikkeellä kun alan miettiä, että näytänkö mä joltain itähelsingin teiniäidiltä :o (ei millään pahalla niille harvoille jotka on olleet hyviä äitejä teini-ikäisenä :D) Mutta olenhan mä nuori (21v) joten en yhtään ihmettele vaikka välillä kysytäänkin.

Niin ja oon mäkin asiakaspalvelutyössäni pari kertaa pysähtynyt hetkeksi katsomaan kun tiedoissa lukee syntymävuoden kohdalla 196(x) ja edessä seisoo tosi nuoren näköinen tyttö, sitten meinannut kysyä, että "onko tämä sinun äitisi kortti" mutta kun on tarkemmin katsonut niin kyllä niitä merkkejä sitten alkaa nähdä, että kyseessä saattaa olla vanhempikin nainen.. :D se on kyllä asiakaspalvelijalle aika nolon tuntuista..

Tosin vielä nolompaa on kysyä "onko tämä sinun vaimosi kortti" kun on erikoisempi nimi ja sitten paljastuu, että se nimi on miehen nimi -.-' tai sitten kun joistain ei ota selvää onko ne tyttöjä vai poikia jne...

Mä oon 22-vuotta, mutta parasta oli, kun mua luultiin talvella n. 16-vuotiaaksi juuri peruskoulun päättäneeksi. En sitten tiedä, onko se ulkonäkö vai mikä, joka saa vaikuttamaan nuoremmalta. Toivottavasti ei kuitenkaan luonne tai yleinen olemus. :D

Mun yhdellä lukion opettajalla oli (tai on varmaan edelleenkin) tosi lapsellinen ääni, vaikka hän on varmasti jo yli nelikymppinen nainen. Hän kertoi, että häneltä kysytään usein puhelimessa, että onko vanhemmat kotona. Kuulemma kätevä tapa päästä lehtimyyjistä eroon, kunhan vastaa vain "ei". :D

Laitankohan pohjat? :D Olen kolmekymppinen ja vuosi sitten olin menossa mieheni kanssa tekemään yhteistä tiliä pankkiin. Pankkineiti sitten ystävällisesti sanoi minulle, että kuules, kun tarvitsisi olla äiti tai isä mukana, kun avaat tilin. Kysyin siltä sitten huvittuneena, että kuinkahan vanhaksi pitää äiti ottaa todistamaan. Pankkineiti tähän, että kyllä nyt vielä 12-vuotiaana. Jäis sitten hieman nolona katselemaan, kun näytin henkkarit. Miestäni hän oli luullut veljekseni.

Alkuperäinen kirjoittaja onhan näitä;23936473:
Itse myymälätyöntekijänä tulee arvioitua joskus ihmisten ikiä miten sattuu. Aina joskus kun kysyn papereita, niin ostaja onkin jo 25-30 vuotias. Mutta useimmiten se johtuu kyllä ihan siitä, että heillä on yllään jotain niin mautonta/teiniä/kamalat meikit, joita kukaan yli 18v ei laittaisi ylleen.

Kyllä minua on luultu teiniksi yli kolmikymppisenä, eikä ollut meikkiä tai mitään poikkeavia rytkyjä päällä :)

Mun yhdellä lukion opettajalla oli (tai on varmaan edelleenkin) tosi lapsellinen ääni, vaikka hän on varmasti jo yli nelikymppinen nainen. Hän kertoi, että häneltä kysytään usein puhelimessa, että onko vanhemmat kotona. Kuulemma kätevä tapa päästä lehtimyyjistä eroon, kunhan vastaa vain "ei". :D

Mul on kans yksi asiakas, jolla ääni tosi nuori. Kyseli apurattaita puhelimessa ja en yhtään yhdistänyt sitä 20v kuulostavaa ääntä siihen isoäitiin, joka oli edellisenä päivänä niitä käynyt katsomassa.

On myös asiakkaita, jotka paljastuvat vasta kassalla isoäideiksi, vaikka ulkonäöltään näyttävät nuorilta äideiltä.

Kuumimmat

Yhteistyössä