minua myös...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti-76
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti-76

Vieras
nimittäin vähän jännittää ja hiukan ehkä pelottaa seuraava synnytys. synnytyksissäni ei ole ollut mitään vikaa, mutta lapsen suuri koko mietityttää. esikoinen oli syntyessään 3880g ja 50 cm..synnytys meni hyvin kesti n.8 h josta 7min. sitten sitä loppu tikistystä...toinen lapseni olikin perätilassa rv 28 saakka ja syntyi näin ollen sektiolla. toisella lapsella kokoa 4320g ja 53 cm. molemmat ovat syntyneet ennen laskettua aikaa...ajattelin vaan kun on noi arviotkin menneet vähän alakanttiin, varsinkin toisella...arvioivat jotta olisi 3400-3500g..että silleen. onko teillä kokemuksia? miten on mennyt? lääkäri kyllä sanoi jotta seuraavan kohdalla olet sitten tarkemmassa syynissä, mutta..onko synnytyksiä käynnistetty ennen la lapsen suuren koon vuoksi ja kuinka se on vaikuttanut synnytyksen jälkeiseen elämään? eli imetys jne...kiitos näin etukäteen...jos vaikka joku osaisi vastata. :wave:

Moi
Kyllä jännittää...tai oikeastaan kauhistuttaa tämä seuraava synnytys. Esikoisen synnyts kesti 27 tuntia ja olin ennen sitä valvonut edellisen yön melkeimpä kokonaan. Ja tuntui, että kaikki meni päin prinkkalaa... Milloin ei sydänääniä saatu kuulumaan ja pahin oli että epiduraali meni ihan poskelleen, vain toinen jalka puutui. Tuskissani olin kunnes puolitoista tuntia ennen pojan syntymää sain spinaalin ja se toi taivaallista helpotusta. Poika ei ollut erityisen suuri (3555/51) mut sanotaan että kammo jäi. Onneksi neuvolassa ovat ymmärtäväisiä asian suhteen ja saan kuulemma ajan kipupolille, jotta voi keskustella sielläkin. Toivottavasti kaikki menee hyvin...kummallakin! :hug:

Jep!
Mulla kesti synnyts 9 tuntia joka päättyi sectioon.
Sanoin 2 h salissa oltuani ettei tämä nyt mene hyvin.
Sanoin ettei lapsi tule ulos ja selkä oli kipeä.
Supistelut tuntuivat,mutta käyrä näytti ettei mitään.
Käyrä näytti et supistaa ja kovasti niin mulla ei tuntunu missään.
Kätilö oli oikea noita-akka,taistelimme ilokaasun otosta.
Minua se oksetti ja kätilö huutaa vieressä että ala vaan vetää sitä!!
Tosi asiallista toimintaa kätilöltä.
No kalvot puhkaistiin.Ei siltikään mitään.
Koko ajan salissa ollessani sain avaavaa.(synnytys muutenkin käynnistetty).
Avauduin vain 3 cm koko aikana mitä siellä vietin.
Kivut olivat sanoin kuvaamattomat.
Käykä teillä selkään vai mihin supistukset?
Sitten epiduraali ja olin aivan sekaisin.Kuulin mitä sattuu ja olin koko ajan unen ja valveillaolon rajamailla.
Sitten tuli lääkäri kun sydänäänet katosivat ja hidastuivat ja katosivat jne.
Kokeili ja huomasi että lapsi on tulossa kasvot edellä.
Sectio päätös ja sitten tyttö 3120g ja 51cm syntyi.

Miksi minua ja miestäni ei kuunneltu kun sanoimme että lapsen pylly kokoa ajan kohoilee vatsan yläpuolelle eikä jalat???!!!!

Miksi minua ei kuunneltu kun sanoin ettei lapsi sieltä omin avuin tule pois!!!???

Tais jäädä mulle aika kova synnytys kammo! :'(

Uusimmat

Yhteistyössä