Minulla on pakkomielle valehteluun!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Vaikea edes aloittaa koko tekstiä... tosissaan tämä on ensimmäinen kerta kun oikeasti kirjoitan asiasta, myönnän sen itselleni ja uskallan kohdata sen. Olen 19-vuotias nuori nainen. Olen käynyt läpi useita psykiatrian käyntejä, pari lääkitystä ja muutaman paniikista johtuvan päivystysreissun ambulanssilla.Koskaan en ole onnistunut oikeasti myöntämään oikeaa syytä miksi olen niin ahdistunut. Minulla on pakonomainen tarve valehdella melkein jatkuvasti kaikesta. taas olen lopettamassa kirjotusta tähän mutta....

Olen perheeni keskimmäinen lapsi, minulla on isoveli ja pikkusisko, ja olen jäänyt aina vähemmälle huomiolle, jota olisin kaivannut. Valehtelen kaikesta mahdollisesta. Että minulla menisi hyvin, olisin parempi kuin olisin. Mutta myös että minulla olisi pahempi olo kun olisi tai että asiani olisi huonommin kuin olisi. Yliliioittelen todella paljon asioita, päivittäin. Jos näen jonkun kaatuvan vaikka pyörällä, selitän asian paljon pahempana ja keksin siihen lisäyksiä, vain jotta saisin huomiota ja ihmisissä aikaan "Oikeesti, kamalaa!" -reaktioita,

Ongelmana on myös se että alan jo uskomaan omia valheitani. Totuus alkaa sekoittumaan keksimääni elämään ja se alkaa olla sietämätöntä. Olen narsistinen ja sen voin myöntää vaikka sitä häpeänkin. Manipuloin ihmisiä valheideni avulla. Valheeni ovat joskus myöskin erittäin suuria, ja paljon elämääni vaikuttavia. Muunmuassa joskus 16 vuotiaana sain päähäni valehdella poikaystävälle riidan seurauksena olleeni raskaana ja saaneeni keskenmenon. Tämä johti siihen että levitin tätä valhetta myös perheelleni ja ystävilleni, ja he luulevat nykyäänkin että olen joskus saanut keskenmenon. Nykyään uskon tähän jopa itsekin, vaikka tiedän ettei se ole totta, sairasta!

Anteeksi ettei tämä teksi ole kovin järkevää. Haluan vaan kerrankin sanoa jotain. Olen ahdistunut, en kestä enää omia valheitani. Tuntuu että olen keksinyt kaiken mitä kuvittelen elämässäni olleen. Ja elämäni on pelkkää valheiden koristetta. Tiedän, että kun todellisuus kunnolla iskee vasten kasvojani, en kestä sitä.

Ja kaikki ne rakkaimmat ihmiset joille olen valehdellut niin paljon.. Olen niin pahoillani.

Tämä on uskomattoman hankalaa. En olis ikinä uskonu että tän asian myöntäminen olis näin vaikeaa.. ja sen hyväksyminen. Mutta vaikka mä tiedostan tän asian, en silti pysty lopettamaan.

[QUOTE="vieras";27551495]Tämä on uskomattoman hankalaa. En olis ikinä uskonu että tän asian myöntäminen olis näin vaikeaa.. ja sen hyväksyminen. Mutta vaikka mä tiedostan tän asian, en silti pysty lopettamaan.[/QUOTE]

No eikö tuo tiedostaminen ja asian epämiellyttäväksi kokeminen ole jo iso askel... hakeudu ammattiavun piiriin.

Mun mielestä olet tosi rohkea kun uskallat ajatella asiaa silmästä silmään. Mäkin olen kutonut joskus jotain verkkoja, enkä uskaltanut ajatellakaan niitä..ennen kun nyt vasta 34-vuotiaana. Huvittavaa..Olin myös keskimmäinen, isoveljen ja pikkusiskon välissä kasvanut lapsi..En tiedä halusinko huomiota. Ihan samalla tavalla dramatisoin asioita, en tiedä miksi. Poikaystävälle sepostelin kaikkea nuorempana..epätodellisia asioita..kamalaa..Ja aika pitkään meni että elin sitä kaksoiselämää itseni kanssa..Yritän olla itsekin jotain muuta. Päiväkirjallekin valehtelin. Varmaan kyse oli jostain itseinhosta ja ylivilkkaasta mielikuvituksesta, pelosta.. Ja hiukan vaan ajatus toimi nopeammin kuin olisi pitänyt. Tai siis järki, omatunto ja syyllisyys seurasi sitä toimintaa sitten pahasti. Oma toiminta häkellytti. Ja jälkikäteen muuten olen tajunnut että mulla on myös tarkkaavaisuushäiriö. Töissä olen ahkera ja rehellinen ja menestynyt, ja lapselle hyvä äiti, enkä enää samanlainen..Rehellisyys on perusarvoni. Olet vielä nuori, uskon että voit kasvaa! Ja kun minnekään hoitoihin menet, muista että omaa mielenterveyttä ei voi ostaa tuolta mistään eikä se ole myytävänä. Se on siellä jossain sydämessä ja tahdossa, että jonain päivänä tunnet että kaikki järjestyy ja hallitset sen valheiden verhon. Voit hiukan lievittää sukulaisia jotenkin pistoksissasi mutta tietysti jotenkin että kasvot säilyvät. Kaikki järjestyy, enää ei tarvitse valehdella..

ainakin itsetunnon kohottaminen, voisi ehkä vähentää tarvetta itsetehostukseen ja tarinoiden keksimiseen. Pohdi minkälaista mielihyvää valehtelu sinulle ylipäätään tuo? Pidätkö/rakastatko itseäsi? Ja minkälaista elämä on ilman valehtelua, tuletko kestämään sitä vain onko se jo tapa ns elää jonkun muun elämää kuin omaasi.

[QUOTE="vieras";27551292]Vaikea edes aloittaa koko tekstiä... tosissaan tämä on ensimmäinen kerta kun oikeasti kirjoitan asiasta, myönnän sen itselleni ja uskallan kohdata sen. Olen 19-vuotias nuori nainen. Olen käynyt läpi useita psykiatrian käyntejä, pari lääkitystä ja muutaman paniikista johtuvan päivystysreissun ambulanssilla.Koskaan en ole onnistunut oikeasti myöntämään oikeaa syytä miksi olen niin ahdistunut. Minulla on pakonomainen tarve valehdella melkein jatkuvasti kaikesta. taas olen lopettamassa kirjotusta tähän mutta....

Olen perheeni keskimmäinen lapsi, minulla on isoveli ja pikkusisko, ja olen jäänyt aina vähemmälle huomiolle, jota olisin kaivannut. Valehtelen kaikesta mahdollisesta. Että minulla menisi hyvin, olisin parempi kuin olisin. Mutta myös että minulla olisi pahempi olo kun olisi tai että asiani olisi huonommin kuin olisi. Yliliioittelen todella paljon asioita, päivittäin. Jos näen jonkun kaatuvan vaikka pyörällä, selitän asian paljon pahempana ja keksin siihen lisäyksiä, vain jotta saisin huomiota ja ihmisissä aikaan "Oikeesti, kamalaa!" -reaktioita,

Ongelmana on myös se että alan jo uskomaan omia valheitani. Totuus alkaa sekoittumaan keksimääni elämään ja se alkaa olla sietämätöntä. Olen narsistinen ja sen voin myöntää vaikka sitä häpeänkin. Manipuloin ihmisiä valheideni avulla. Valheeni ovat joskus myöskin erittäin suuria, ja paljon elämääni vaikuttavia. Muunmuassa joskus 16 vuotiaana sain päähäni valehdella poikaystävälle riidan seurauksena olleeni raskaana ja saaneeni keskenmenon. Tämä johti siihen että levitin tätä valhetta myös perheelleni ja ystävilleni, ja he luulevat nykyäänkin että olen joskus saanut keskenmenon. Nykyään uskon tähän jopa itsekin, vaikka tiedän ettei se ole totta, sairasta!

Anteeksi ettei tämä teksi ole kovin järkevää. Haluan vaan kerrankin sanoa jotain. Olen ahdistunut, en kestä enää omia valheitani. Tuntuu että olen keksinyt kaiken mitä kuvittelen elämässäni olleen. Ja elämäni on pelkkää valheiden koristetta. Tiedän, että kun todellisuus kunnolla iskee vasten kasvojani, en kestä sitä.

Ja kaikki ne rakkaimmat ihmiset joille olen valehdellut niin paljon.. Olen niin pahoillani.[/QUOTE]

tai huomaa;). se on siitä miten saa vähennettyä?

[QUOTE="vieras";27551862]tai huomaa;). se on siitä miten saa vähennettyä?[/QUOTE]

et...ei pakon omanen vaan pelkäät mitä sanot. Se jos sinä valehtelet niin aika hyvin! kerroit juuri omasta elämästäsi?

Yhteistyössä