Minulla on vaikeuksia sietää mieheni lasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sä olet aikuinen, tyttö on lapsi. Hän on miehesi tytär kaikkine vikoineenkin etkä sille mitään voi.

Puhu miehellesi rehellisesti mitä tunnet niin hän tietää missä mennään. Voitte yhdessä miettiä asiat halki.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
minusta tuo nukumisjuttu menee jo yli. Ensinnäkin minä en antaisi kenenkään nukkua MINUN sängyssäni ilman järkevää syytä. On tosi väärin, että poika ei saa nukkua isänsä vieressä jos siskokin saa. Ymmärrän pinet lapset, mutta 14v. :headwall:

Ei mene mulle myöskään kaaliin että 14v nukkuu isänsä kainalossa.

Niin, onhan se sääli, että murrosiän pyörteissä oleva teinityttö hakee ja saa läheisyyttä isältään ja oppii ehkä vaatimaan tulevalta mieheltään samanlaista lämpöä ja turvaa. Parempi on nurkassa hiljaa möllöttävä teini ja puhumaton isä.

Kysymys onkin miksei poika saa mennä isänsä viereen eikä saa haluamaansa huomiota tai hellyyttä?
Miksi vain tyttö?

minusta tuo nukumisjuttu menee jo yli. Ensinnäkin minä en antaisi kenenkään nukkua MINUN sängyssäni ilman järkevää syytä. On tosi väärin, että poika ei saa nukkua isänsä vieressä jos siskokin saa. Ymmärrän pinet lapset, mutta 14v. :headwall:

Kun lapsesi on 14, hän ei saa tulla vanhempansa viereen nukkumaan, makoilemaan, viettämään aikaa? Otetaan vielä huomioon, että lapsi näkee isäänsä pari kertaa kuukaudessa.

No miksei se poika siihen kelpaa?
Miksi vain tyttö?

Sitä pitää kysyä siltä isältä. Ei se silti ole syy äitipuolen inhota tyttöä, jos isä kohtelee lapsiaan eriarvoisesti. Vai?

Niin, onhan se sääli, että murrosiän pyörteissä oleva teinityttö hakee ja saa läheisyyttä isältään ja oppii ehkä vaatimaan tulevalta mieheltään samanlaista lämpöä ja turvaa. Parempi on nurkassa hiljaa möllöttävä teini ja puhumaton isä.

voi sitä hakea muutenkin kun nukkumalla vieressä. Kyllä meillä halailtiin isän kanssa, mutta tuo nukkuminen on kyllä aika omituista....

Kun lapsesi on 14, hän ei saa tulla vanhempansa viereen nukkumaan, makoilemaan, viettämään aikaa? Otetaan vielä huomioon, että lapsi näkee isäänsä pari kertaa kuukaudessa.

Miksi vain tyttö?

Sitä pitää kysyä siltä isältä. Ei se silti ole syy äitipuolen inhota tyttöä, jos isä kohtelee lapsiaan eriarvoisesti. Vai?

Kaikista ei vain pidetä.
Ja jos tyttö käyttäytyy tuolla tavalla(murrosikäinen ja minulla sellainen ollut joten tiedän mitä ne saattavat olla)
ja poika kiltti ja fiksu tulee taatusti väkisin olotila että ärtymys kasvaa tyttöä kohtaan.

voi sitä hakea muutenkin kun nukkumalla vieressä. Kyllä meillä halailtiin isän kanssa, mutta tuo nukkuminen on kyllä aika omituista....

Öö..miksi? Eikö mun mieli ole vain tarpeeksi kieroutunut vai miksi en näe tuossa mitään kummallista?

Miksi vain tyttö?

Kaikista ei vain pidetä.
Ja jos tyttö käyttäytyy tuolla tavalla(murrosikäinen ja minulla sellainen ollut joten tiedän mitä ne saattavat olla)
ja poika kiltti ja fiksu tulee taatusti väkisin olotila että ärtymys kasvaa tyttöä kohtaan.

Se, miten aikuiset käyttäytyvät, ei ole sen lapsen vika, joten ei sitä vihaakaan siihen lapseen pidä kohdistaa.

Miksi vain tyttö?

Kaikista ei vain pidetä.

Se, miten aikuiset käyttäytyvät, ei ole sen lapsen vika, joten ei sitä vihaakaan siihen lapseen pidä kohdistaa.

En nyt suoranaista vihaa tuosta ap:n tekstistä löytänyt.
Sain käsityksen että on yrittänyt olla mahdollisimman fiksusti ja neutraalisti.
Mutta kun ihmiset ovat mitä ovat ei niitä tuntemuksiaan pysty loputtomiin peittelemään.

En nyt suoranaista vihaa tuosta ap:n tekstistä löytänyt.
Sain käsityksen että on yrittänyt olla mahdollisimman fiksusti ja neutraalisti.
Mutta kun ihmiset ovat mitä ovat ei niitä tuntemuksiaan pysty loputtomiin peittelemään.

Minusta olisi reilua tunnustaa edes itselleen, että on (jos siis on ) kyse omasta epävarmuudesta ja mustasukkaisuudesta enemmän kuin nuoresta. Tämä ei ole tilannetta valinnut.

Minusta ap:n on tässä aikuisena ihmisenä ymmärrettävä, että hän on se jonka on nieltävä tunteensa ja pyrittävä näkemään tyttö positiivisemmassa valossa. Uhkavaatimuksilla ei saa mitään aikaan, etäännyttää vain itseäänkin miehestään tällä asenteella.
Tuo tyttö menee ja hänen kuuluukin mennä isänsä silmissä ap:n edelle.
Tyttö on lapsi, ap aikuinen.
Teinit osaa olla ärsyttäviä, mutta ei aikuisella ihmisellä pitäisi silti olla noin vahvoja negatiivisia tunteita lasta/teiniä kohtaan.

Ja ap:han tässä on se "uusi perheenjäsen" eikä hän voi olettaa että asiat alkavat automaattisesti toimia hänen tahtonsa mukaan. Lapset tekevät niin kuin ennenkin isänsä kanssa ovat tehneet, eikä siinä ole mitään ihmeellistä/moitittavaa.
Isä on se jonka pitää tähän puuttua, jos todella aihetta on. Ap:llä ei siihen ole auktoriteettiä.

Enpä osaa ottaa mihinkään kantaa mutta muistan että kun itse jo meikkasin ja pojat kiinnosti jne niin kaksoisveljeni oli vielä ihan pentu. Että voi olla että se pojan ärsyttävyys on vasta tulossa

Meillä on samantyyppinen tilanne. MIehen lapsi lähentelee 14 ikävuotta.
Se käytös, mitä hänellä on, sitä on ollut periaatteessa kaiken aikaa, ihan alakoululaisesta lähtien, mutta se on "pääsyt valloilleen" vasta muutama vuosi sitten ja lopputulos on etten voi enää sietää likkaa.

Olen yrittänyt olla aikuinen ja suhtautua lapseen aikuisesti jne jne mutta tullut jo tulokseen että vastuunsa on nuorella itselläänkin.
Myös meidän isin pikku kultatukka käyttäytyy samalla tavalla kuin ap:n teini: kun paikalla on sukulaisia, hän on herttainen avoin reipaS ja ihastuttava ja minun kanssa kuin ihminen ihmiselle.
Kun isänsä poistuu paikalta ja jäämme kahden - kun sukulaiset poistuvat paikalta ja jäämme kahden - hän palaa normaaliksi omaksi itsekseen, veltoksi teiniksi jolle minä en ole edes olemassa, minun olemassaoloa ei tarvitse noteerata.

Olemme ajautuneet oikeasti tilanteeseen, että en todellakaan siedä tätä teeskentelvää ja valehtelevaa teiniä, joka kietoo isänsä koko kämmenensä ympärille ja isä hymyilee ja kiittää päälle.

Keskustelu ei tuota tulosta, sitä on kokeiltu monta kertaa yhdessä ja erikseen.

Ongelma on se isä, joka ei näe ruusunpunaisten silmälasiensa takaa totuutta eikä yhtään mitään....
Isä sallii, isä mahdollistaa sen lapsesa käytöksen esim. minua kohtaan...

en ole ikinä ollut mustasukkainen miehelle hänen lapsestaan, mutta nyt olemme ajatuneet tilanteeseen että alan jo ajatella että lapsi haluaa raivata minut pois tieltään. Että hän olisi helpottunut jos eroaisimme ,hän saisi isin ihan kokonaan itselleen. Hän käyttäytyy HAJOTTAVSTI
Hänelle on kerrottu miten hänen käytöksensä vaikuttaa minuun ja meihin ja jos hän oikeasti välittäisi,hän olisi jo muuttanut toimintaansa. Mutta kun ei niin ei. ..

Elikkä voisitte ap aloittaa keskustelulla. Keskustele miehesi kanssa ensin. Vaikka kirjoitat paperille tapauksia. Tai kerrot ne. Kerrot vainj mitä tapahtui ja jätät ne omat tunteesi kertomatta tilanteeseen liittyen.
Kysy mieheltä, miltä se kuulostaisi tai näyttäisi jos kyseessä olisi naapurin lapsi tai joku muu sukulainen kuin hänen oma tyttärensä.

Ja muuten: minun vuoteessani ei nukkuisi kukaan ! Ei varsinkaan 14 v teini !

Jos isi haluaa nukkua tyttärensä vieressä, he voisivat pedata yhteisen vuotee jonnekin muualle - yök! Oletko sanonut miehellesi miltä heidän yhteisnukkuminen vaikuttaa ulkopuolisisten silmissä ja korvissa? Oletko sanonut tyttärelle siitä ?

Alkuperäinen kirjoittaja Rokkimakkara:
Jos alat vaatimaan ettet enää niitä lapsia halua kodissasi nähdä, niin varaudu siihen ettei teidän liittonne tule kestämään. Sinä olet kuitenkin se aikuinen, tyttö murkkuiässä.

tarkoitatko, ettei teiniltä voi odottaa minkäänlaista vastuuta omasta käytöksestään?
Ilmeisesti sitten näin sinunkin lasten kohdalla tai naapurin lasten kohdalla.
Kun naapurin mukula käyttäytyy teillä koko ajan siten että se ärsyttää sinua, katso peiliin itseäsi ja avaa ovesi ja vuoteesi hänelle - jatkossakin.
a

No ehkä tätä tilannetta kuvaa vielä sekin, että kun kerroin miehelle tuntemuksistani taannoin, etten oikein pidä siitä miten tyttö täällä elelee ja että tytölle sallitaan se mikä pojalta kielletään, ja lopuksi sanoin ettei kyse ole siitä etten ylipäänsä hyväksy hänen lapsiaan, koska pojasta tykkään tosi paljon, niin mies sanoi, että

"no sitä minäkin kyllä ihmettelen". Siis ihmettelee sitä miten joku voi hänen pojastaan tykätä? Samalla kun se, jos joku ei ole bestistä heti hänen tyttärensä kanssa, on epänormaalia. Ja nuo on nimenomaan ne sanat joita mies käytti.

Kysymys onkin miksei poika saa mennä isänsä viereen eikä saa haluamaansa huomiota tai hellyyttä?
Miksi vain tyttö?

mistäpä sen tietää, jos lasten äiti hellii poikaansa enemmän?

No muutoin kuulostaa ihan normiteiniltä mutta mä en hyväksy omien enkä toisten lasten lojumista yöpaidassa koko vkonloppua sohvaperunana vaan meillä osallistutaan taitojen mukaan kotitöihin.

Kauhea syyttelyä ap:tä kohtaan. Eikös hän ole yrittänyt nätisti käyttäytyä. Mää voin vaan kuvitella miten just 14-vuotias tyttö, nimenomaan tyttö, osaa juonittelun. Siis henkisesti. Tytöt on taitavia siinä jo pienestä pitäen. Kiva saada äitipuoli varpailleen ja isä omalle puolelleen.

Yhteistyössä