Minulla todettiin tänään ahdistuneisuushäiriö...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Apua"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"Apua"

Vieras
...ja sain siihen lääkityksen. Nyt tarvitsisi löytää joku paikka, jossa saisin terapiaa. En halua mennä kunnan terveyskeskuksen kautta, koska olen menossa terkkarille töihin. Mistä saisin apua, siis puheapua, terapiaa. Yksityiselle ei ole varaa. Antaakohan seurakunta jotain apua? Vai onko jollain järjestöllä antaa puheapua?

AP kela korvaa psykoterapian lähes täysin, kunhan saat lääkäriltä lähetteen siihen. Lähetteen saanti ainakin tampereella edellyttää parin kuukauden käyntejä psykiatrian lääkärin pakeilla.

muoks. tosin ainakin minulle tuota lähetettä tarjottiin jo aikaisemmin, kunhan sitoutuu käymään lähetteen kirjoittaneen lääkärin pakeilla siihen asti, että paikka psykoterapiassa vapautuu.

Viimeksi muokattu:
AP kela korvaa psykoterapian lähes täysin, kunhan saat lääkäriltä lähetteen siihen. Lähetteen saanti ainakin tampereella edellyttää parin kuukauden käyntejä psykiatrian lääkärin pakeilla.

muoks. tosin ainakin minulle tuota lähetettä tarjottiin jo aikaisemmin, kunhan sitoutuu käymään lähetteen kirjoittaneen lääkärin pakeilla siihen asti, että paikka psykoterapiassa vapautuu.

Joko puhut paskaa, tai sitten olet todella uhka ihmiskunnalle, ei se kuule noin mene, toope.

Alkuperäinen kirjoittaja tässä totuus;25792628:
Täyttä paskaa jälleen täällä. Pitää käydä 3kk. Senkin jälkeen, ei toivoakaan kelan korvaamaan terapiaan, ellet viiltele rantaitasi auki, poikkisuunnassa.

Kaverini kävi yths-psykologilla viidesti ja sai vuoden kelan terapiaa. Hän ei viillellyt itseään. Toivottavasti sinäkin saat apua.

Toivottavasti sinäkin opit lukemaan. Aivan kaikki ihmiset ei ole yths:n palvelujen alla, vaikka sinä olisit.

Minä en ole oikeutettu yths palveluihin, mutta ne ovat samoja psykologeja kuin muutkin. Aivan sama vaikka olisi käynyt huitsin popedan lääkäriasemalla, se ei ollut oleellista. Mikä saa sinut epäilemään lukutaitoani?

Viimeksi muokattu:
Joko puhut paskaa, tai sitten olet todella uhka ihmiskunnalle, ei se kuule noin mene, toope.

No näinpä minua ohjastettiin. Ja ei en ole uhka ihmiskunnalle. Riesana ahdistuneisuushäiriötä, masennusta ja syömishäiriötä. Ja ihan näillä perusteilla homma eteni. Saikkua, lääkkeitä ja keskustelua siitä, haluanko psykoterapiaan, jätin sen mahdollisuuden tällä kertaa kuitenkin käyttämättä.

Minulla on todettu pakko-oireinen ahdistuneisuushäiriö. Lääkäri suositteli varaamaan ajan yksityiselle psykiatrian erikoislääkärille, joka kirjoitti lausunnon Kelaan, samoin psykoterapeutti, jonka itse hain. Kela korvaa psykoterapiaa vuoden kerrallaan, maksimissaan kolme vuotta.
Ei todellakaan tarvitse olla itsemurhakandidaatti, jotta kelan korvauksen saa. Kela korvaa terapian kaikille, jotka sen tarpeessa ovat.
Ilmaistahan se ei korvauksesta huolimatta ole. Minun terapeuttini taksa on n. 80e tunti, josta kela korvaa vähän yli 60e, loput maksan itse. Mutta oma terveys on kuitenkin niin tärkeä asia, etten kyllä hetkeäkään miettinyt, että olenko valmis tuon rahan siitä pulittamaan.

Uusimmat

Yhteistyössä