Minun mies ei halua käytönnöllisistä syistä toista koiraa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Itse olen halunnut toista koiraa jo puoli vuotta!!
Minusta on todella epistä ettemme voi ottaa toista koiraa siksi kun mies pistää hankaan.
Ja epistä olisi kyllä sekin että ottaisin toisen koiran vaikka mies ei halua.

Ollaankohan tässä tilantessa nyt ihan umpikujassa?? :(

Varmaan olette. Parisuhde on kompromisseja ja ilmeisesti sellainen on löydetty, kun teillä on yksi koira. Yleensä, miksi koiria täytyy edes hankkia. Niilllä on maailman suurin hiilijalanjälkikin.

Miksi sinulla on niin kova tarve hankkia toinen koira? Itse huomasin, että aloin avoliitossa eläessä haalimaan lemmikkejä sitä innokkaammin, mitä huonommin meillä parisuhteen sisällä meni. Lopetin sen touhun kuin seinään, kun tajusin siihen syyn: yritin korvata miestä kohtaan kadotetut tunteet niillä tunteilla, joita tunsin lemmikkejäni kohtaan. Ymmärrän halusi hankkia toinen koira, jos harrastat aktiivisesti jotain lajia, kuten agilityä, tokoa tms. Silloin toinen koira olisi perusteltu hankinta. Mieti miehesi perusteluja, onko niissä järkeä? Sitten mieti omia perusteluja koiran hankinnalle ja vertaile, kummalla on paremmat perustelut.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Haluan toisen koiran, koska koira on minun harrastukseni ja henkireikäni tähän arkeen.
Minulla takana rankat 4,5vuotta. Viimeiset kaksi vuotta rikkonaisia yöunia, refluksiaa, pientä masennusta/alakuloa, väsymystä, loppuun palamisen oireita. Mutta kun hankimme tuon koiran joka meillä on (kohta kaksi vuotta) niin elämän laatuni alkoi parantua ja tätä nykyä olen eheä ja uusi ihminen kun on se jokin jonka vuoksi on vaan pakko raahautua ja mennä ulos lenkille päivittäin. Muuten en lähtisi väsymyksen vuoksi vaan jäisin kotiin ja olo entistäkin väsyneempi.

Parisuhde voi hyvin.

Eli siis tiivistettynä koira on minun henkireikäni ja "pakokeinoni" omaan aikaan!

[QUOTE="aloittaja";26357555]Haluan toisen koiran, koska koira on minun harrastukseni ja henkireikäni tähän arkeen.
Minulla takana rankat 4,5vuotta. Viimeiset kaksi vuotta rikkonaisia yöunia, refluksiaa, pientä masennusta/alakuloa, väsymystä, loppuun palamisen oireita. Mutta kun hankimme tuon koiran joka meillä on (kohta kaksi vuotta) niin elämän laatuni alkoi parantua ja tätä nykyä olen eheä ja uusi ihminen kun on se jokin jonka vuoksi on vaan pakko raahautua ja mennä ulos lenkille päivittäin. Muuten en lähtisi väsymyksen vuoksi vaan jäisin kotiin ja olo entistäkin väsyneempi.

Parisuhde voi hyvin.

Eli siis tiivistettynä koira on minun henkireikäni ja "pakokeinoni" omaan aikaan![/QUOTE]Haluatko vielä selittää, mihin tarpeeseen se toinen koira tulisi?

Niin ja mies ei halua toista koiraa koska ei kuulemma mahtuisi sitten autoon ja veneeseen. Vaikka mahtuisi oikeasti vallan hyvin.
Eli ei mitään oikeita perusteluja ole.

[QUOTE="aloittaja";26357574]Minun tarpeeseeni.[/QUOTE]

Mihin sinä tarvitset toisen koiran kun sinulla on jo yksi jonka kanssa touhuta ja tehdä?

Meillä oli samanlainen tilanne mut mies halus koiraa, minä en..Koiraa ei tullut koska en ala sen takia autoa vaihtamaan jne.

[QUOTE="aloittaja";26357574]Minun tarpeeseeni.[/QUOTE]

Niin mutta millaiseen tarpeeseen? Älä selitä, jos et tahdo, mutta tuo kuulostaa kyllä siltä, että miehelläsi on sentään joku järkiperuste miksei ja sinä vaan tahdot, kun tahdot. Kuulostaa tutulta, näitä on täällä nähty. "Kun mun on pakko saada!"

[QUOTE="vieras";26357585]Niin mutta millaiseen tarpeeseen? Älä selitä, jos et tahdo, mutta tuo kuulostaa kyllä siltä, että miehelläsi on sentään joku järkiperuste miksei ja sinä vaan tahdot, kun tahdot. Kuulostaa tutulta, näitä on täällä nähty. "Kun mun on pakko saada!"[/QUOTE]

Olisi enemmän puuhaa oman harrastuksen parissa.

Ja koirammekin on seuraa rakastava yksilö.
Nauttii täysin sydämin toisten koirien seurasta.

Niin mutta kun sulla on jo se koira...se toimii sulle henkireikänä jne. Joten mihin ihmeeseen sä tarvitset vielä toisenkin koiran?

Mä kyllä ymmärrän sen, että ihminen haluaa useamman koiran...mullakin on kaksi ja suunnitelmissa on jo kolmannen ottaminen ja neljännestäkin ollaan juteltu. Mutta mulla on ihan oikea ja kunnollinen syy siihen, miksi mä tarvitsen monta koiraa.

Mun henkireikäni kyllä täyttää yksikin koira noin niinkuin siinä mielessä että koirat on kivoja ja sitärataa, mutta mä haluan harrastaa koirieni kanssa PALJON, eikä yksi, tai välttämättä edes kaksi koiraa riitä siihen. Ainakaan meidän tapauksessamme, kuin se ensimmäinen koira on jo vetsku, eikä sen kanssa voi enää harrastaa kaikkia lajeja.

Mielestäni sinä olet jo henkireikäsi saanut ja se on jo paljon se. Joten jos mies ei halua toista koiraa, eikä sulla ole antaa mitään oikeaa syytä, niin kyllä mä nyt kallistuisin sille linjalle, että sinä olet kohtuuton.

[QUOTE="aloittaja";26357602]Olisi enemmän puuhaa oman harrastuksen parissa.

Ja koirammekin on seuraa rakastava yksilö.
Nauttii täysin sydämin toisten koirien seurasta.[/QUOTE]

Mikä on se sun oma harrastus?

Toki koirat nauttivat toistensa seurasta, mutta äkkiäkös sitä naapurustosta kasataan joku hyvä porukka, jonka kanssa käydään yhdessä lenkillä vaikka päivittäin.
Mutta et sä nyt enää tässä vaiheessa voi tuohon vedota...sun olisi HETI alussa jo pitänyt selventää miehelle, että koiranne tulee kaipaamaan koirakaveria ja että semmoinen pitää sille sitten hankkia.

Yhteistyössä