Mirena-kierukasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väzy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

väzy

Vieras
Minulle laitettiin Mirena-kierukka n.kuukausi sitten.Onko muilla ollut samoina vaivoina jatkuva tumma vuoto,yhdynnässä verta tai yhdynnän jälkeen?En pidä.Lääkäri(gyne) sanoi kyllä kierukkaa laittaessa,että vuotoatuherrusta tulee n.puolen vuoden ajan,mutta on tämä tosi veemäistä!Mietin jaksanko odottaa tuon puoli vuotta :/

Unohtui sanomatta,että alavatsa on koko ajan herkkä ja kipeähkö.Millaisia "oireita" teillä muilla on ollut?Kauanko jatkui?Miten menkat?Mulla tuli ekat (luulisin) n.muutama päivä sitten,tummaa vuotoa (jota tähänkin asti) plus välillä veristä vuotoa.

Mulla loppui tiputtelu parin päivän päästä laitosta. Alkoi uudestaan n. 2kk päästä lähes jokapäiväisellä tiputtelulla (muutama tuhrutippa :), menkat säännöllisiä mutta niukempia noin 3kk laitosta. Sitten aika hyvin kaikki loppui, joten mielestäni pieni riesa siitä, että nyt 2 v ollut ilman menkkoja :)
Itselläni ei kipuja ollut oikeastaan muutaman ekan päivän vihlomisen jälkeen ollenkaan.

Mulla oli tiputtelua n. 4-5 viikkoa laitosta. Vatsa oli todella kipeä pari päivää, jonkin verran kipeä pari viikkoa ja sen jälkeen on ollut satunnaisia kuukautiskivun tapaisia vihlomisia. Nyt laitosta pari kuukautta, ja alun tiputtelun jälkeen ei vuotoa ole näkynyt.

Sinuna kävisin lääkärissä, jos yhä kuukauden jälkeen on huomattavasti ja jatkuvasti kipuja, ja/tai jos vuoto tuoksuu pahalle.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Unohtui sanomatta,että alavatsa on koko ajan herkkä ja kipeähkö.Millaisia "oireita" teillä muilla on ollut?Kauanko jatkui?Miten menkat?Mulla tuli ekat (luulisin) n.muutama päivä sitten,tummaa vuotoa (jota tähänkin asti) plus välillä veristä vuotoa.

Mulla ollut nyt vuoden tää mirena paikallaan. Ja mua alkoi harmittaa kovasti joka viikkoiset tiputtelu vuodot välillä runsaammat ja välillä niukemmat. oon aatellu että otan sen pois ja vaihad jotain muuta tilalle. onko muilla mitä kokemuksii??

siisi sulla on vielä vuodenkin jälkeen vuotoa? jatkuvaa sellasta?
mulla ollut mirena nyt 1,5kk, vuotoa ollut koko ajan, ja myöskin kipuja...mulle sanottiin vaan, että ne kivut voi kestää sen puoli vuotta...enpä oo ennen tollasta väitettä kuullu...kun niiden kipujen takia mulle mirena laitettiin...että täällä sinnitellään vasta näin alkuvaiheessa...ja kun vaa'an jostain löydän ja jos huomaan että paino on noussut, niin sit mä kyllä meen ja sanon lääkärissä jotain...mulla nimittäin muutenkin jo paljon ylipainoa, eikä se mahdollinen nousu johtuisi mistään muusta kuin mirenasta, koska oon liikkunut paljon enemmän sen laiton jälkeen...ihme kyllä vaikka kipuja on...ja muutenkin elänyt sillä tavalla, että ei taatusti pitäisi painon nousta...
ootko puhunut lääkärissä tosta vuoden kestäneestä vuodosta? luulis että silloin jo asialle tehtäis jotain.

Mulla on ollut nyt 3 viikkoo paikoillaan ja eilisestä lähtien en oo vuotanu ollenkaan :-) Mutta uskon silti, ett tää on vaan joku pieni välivaihe... Siihen asti kyllä ihan kiitettävästi :-/ Kipuja mulla oli sillon, kun se laitettiin niin 2 päivää ja sit ehkä viikko sitten oli yhtenä päivänä ihan hirveet selkä poltot, mut muuten on ollu ihan hyvä olla ja tosi tyytyväinen oon ollu :-D Painon kans en vielä oo mitään ihmeellistä huomannu, pari kiloo on tippunu, vaikka oon ihan normaalisti syöny ja liikkunu, mut tuskin kierukka kuitenkaan siihen on syynä?

Nyt ollut Mirena jo neljä vuotta :) Laitto sattui vain vähän, ja hieman "kummottavaa" poltetta alavatsalla, alkoi varmaankin hormoonit hyrrään :) Tiputteluvuotoa vain vähän silloin tällöin muutamana päivänä. Painoa ei varmaankaan ole siitä tullut vaan makean syömisestä muutama kilo ja tuo laiskuus liikkumaan :( Karvoitus sisäreisillä hieman runsaampaa, mutta senhän saa konellla nopsasti siistiksi ja lips... ;) Hb ollut kyllä ylhäällä 155... mutta muuten mukavasti mennyt :)