Missä iässä lapselle oma tietokone?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vieras

Vieras
Meillä tyttö nyt 7 v. ja tähän asti on kelvannut tuo leikkitietokone. Nyt on kuitenkin lasten nettisivut ja jotkut pelit alkaneet kiinnostaa enemmän ja enemmän - ja mietin, joko olis kohta aika ostaa oma kone. Eihän tuo kauaa koneella istu, mutta olishan se kiva, jos kone olis oma :)

Milloin teillä on lapset saaneet omat koneet?

13 v. synttärilahjaksi. MUTTA: käytössä tarkoituksella vain 1kpl nettitikkuja, eli joutuu sen aina pyytämään erikseen kun haluaa nettiin mennä. ( eli silloin kun mamma ei palstaile Ja minulla lupa selata käyntisivut yms.
Meidän 7-v, saa käyttää äidin konetta keittiön pöydällä, pyytää ehkä pari kertaa puolessa vuodessa... :D )

Alkuperäinen kirjoittaja Tapaus X:
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Rummuntekijä:
Kun muuttavat omilleen.

Peesi.

Koskeeko sama muita harraste ja leikkivälineita/kaluja?

En tarkoita että pitäs olla jollain 7 v nappulalla omaa konetta.

Mutta teini-ikäisellä kyllä jo. He eläävät jo erimaailmassa kuin vanhempansa.
Tietokone ei ole mikään ylimääräinen extra juttu kuten televisio tai videot.

miksi se mukula oman koneen tarvii? miksei voi käyttää vanhempien konetta? tiedän kyllä perheen, jossa kaikilla perheenjäsenillä on omat koneet (4kymppiset vanhemmat ja 10, 12 ja 14 -vuotiaat muksut ) ja se on sitten jo melko surullinen tapaus. :( koko perhe jokainen yksin omilla koneillaan, eivät juuri kommunikoi keskenään.

Vaikea sanoa kun omia lapsia ei vielä millään lailla kiinnosta tuo tietokonemaailma. Nettiin en päästäisi ilman valvomista 7-vuotiasta, enkä varmaan muutenkaan sitä konetta vielä antaisi. Ehkä siinä ala-asteen lopulla voisivat saada lapset oman yhteisen tietokoneen. Se pitäisi kuitenkin pitää yhteisissä tiloissa.

Alkuperäinen kirjoittaja höh:
miksi se mukula oman koneen tarvii? miksei voi käyttää vanhempien konetta? tiedän kyllä perheen, jossa kaikilla perheenjäsenillä on omat koneet (4kymppiset vanhemmat ja 10, 12 ja 14 -vuotiaat muksut ) ja se on sitten jo melko surullinen tapaus. :( koko perhe jokainen yksin omilla koneillaan, eivät juuri kommunikoi keskenään.

No meillä ei ainakaan netissä voi olla kuin yksi kerrallaan ja kyllä sillä koneella voi yläasteella läksyjä ym. tehdä.
Minun koneeni on ainakin niin vanha + haluan että se on minun tiedostojani varten.

Alkuperäinen kirjoittaja Jaska-:
Alkuperäinen kirjoittaja Tapaus X:
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Rummuntekijä:
Kun muuttavat omilleen.

Peesi.

Koskeeko sama muita harraste ja leikkivälineita/kaluja?

En tarkoita että pitäs olla jollain 7 v nappulalla omaa konetta.

Mutta teini-ikäisellä kyllä jo. He eläävät jo erimaailmassa kuin vanhempansa.
Tietokone ei ole mikään ylimääräinen extra juttu kuten televisio tai videot.

Saa käyttää perheen yhteistä konetta.

Mun tyttö taisi olla noin 10 v, kun sai oman tietokoneen. Siihen asti meillä oli vain yksi kone. Eli siinä vaiheessa, kun yhteinen kone ei enää jaksanut pyörittää uusimpia kuvankäsittelyohjelmia, tytölle ostettiin oma. Poika oli nuorempi, mutta en enää muista, minä vuonna poika sai oman koneen. Alkuun poika peri koneita siskoltaan, mutta jossain vaiheessa tuli samanlaiset tehotarpeet pojankin koneisiin. Mulla on aina ollut perheen rupuin kone, vaikka teenkin töitä tällä.

• Tykkää
Reactions: Mummeliisa
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Vaikea sanoa kun omia lapsia ei vielä millään lailla kiinnosta tuo tietokonemaailma. Nettiin en päästäisi ilman valvomista 7-vuotiasta, enkä varmaan muutenkaan sitä konetta vielä antaisi. Ehkä siinä ala-asteen lopulla voisivat saada lapset oman yhteisen tietokoneen. Se pitäisi kuitenkin pitää yhteisissä tiloissa.

Enpä haluaisi olla sun lapsi

Meidän perheessä on melkein kaikilla omat. Nuoriso (nyt 21, 18 ja 16) osti itse omat koneensa, miehellä on oma ja 7-vuotiaalla miehen vanha pelikoneena. Mulla ja 13-vuotiaalla tytöllä on yhteinen.

Esikoinen tais olla 6 tai 7 kun sai ekan oman koneen. Meillä on yhteensä 5 konetta, 4 jatkuvassa käytössä, mutta kyllä me tehdään muutakin kuin istutaan omilla koneillamme päivät pitkät. Tuo vajaa 5v ei ole edes kiinnostunut, joskus saattaa katella lastenohjelmia koneella.

ei mukula omaa konetta tarvii.. ite sain oman koneen sit ku oli varaa ostaa sellanen eli taisin olla 19. hienosti meni porukoitten koneella tarvittavat pelailut, surffailut ja koulutehtävät.

Jaa-a. Mulla on 10 v toi vanhin, enkä missään tapauksessa ostais vielä omaa konetta. Saa käydä tässä silloin kun sallin. En päästä nettiin päivittäin tmv.

Jos ois oma kone ni ois varmasti vaikeampaa valvoa käyttöä.

Jos joskus saa oman koneen, ni se on sellasessa vaiheessa, että esim koulutöissään tosiaan tarvitsee. Pelaamiseen yms riittä tämä kodin yhteinen kone.

Yhteistyössä