Missä kaupunginosissa yleensä käyt Helsingissä vieraillessasi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 3T
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Eikö mun vastaus riittänyt, että olen syntyisin sieltä ja tiedän lähes kaikki paikat?
Kyllä luin sun aloituksen, ennenkuin vastasin.
Haenko mä sitä ratakiskoa??

Riittää, kaikki on ok. Mentäiskö kaikki nukkumaan? Huomenna on uusi päivä paremmalla palstalla.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Eikö mun vastaus riittänyt, että olen syntyisin sieltä ja tiedän lähes kaikki paikat?

Riittää, kaikki on ok. Mentäiskö kaikki nukkumaan? Huomenna on uusi päivä paremmalla palstalla.

Mä en tykkää nimittelystä yhtään, vaan annan tulla takaisin.

Mä en tykkää nimittelystä yhtään, vaan annan tulla takaisin.

Nimittelystä?

Hei nyt oikeasti riittää...
Mulle on ollut selvää jo pitkään että tällä palstalla ei oikeasti kirkkaimmat lamput loista, mutta tämä ketju sen varmisti. (Liki) kukaan ei ymmärrä mitä ajan takaa eikä varsinkaan halua ymmärtää. Joka helvetin pikkuasiaan tartutaan ja oiotaan toisen sanoja. Ah mä niin en jaksa!!
Mikä oikeasti mättää, onko ihmisillä niin paljon vain vihaa ja turhautumista sisällään, että se pitää purkaa ilkeilemällä jossain keskustelupalstalla? Hankkikaa vaikka nyrkkeilysäkki.

Bad Virgin, jos tarkoitit vieraan kommenttia juoppoäideistä niin tuskin siinä sun kohdallas edes on perää, vaikka profiilissas jotain hassunhauskoja alkoholiin lipsuvia sarjakuvia onkin.

Ydinkeskusta, Eira, Töölö jne.

Äitini luona Munkkiniemessä, Patolassa, Kivihaassa...

Vähän joka puolella olen käynyt. Liikaa ihmisiä mun makuuni, liikaa ulkomaalaisia.

Alkuperäinen kirjoittaja onnellinen maalainen:
Ydinkeskusta, Eira, Töölö jne.

Äitini luona Munkkiniemessä, Patolassa, Kivihaassa...

Vähän joka puolella olen käynyt. Liikaa ihmisiä mun makuuni, liikaa ulkomaalaisia.

Kiitos asiallisesta vastauksesta ja luetun ymmärtämisestä :D.
Siellä tuli jo kunnollisia syitäkin.

Alkuperäinen kirjoittaja stadilainen:
Noista ainoastaan patolassa saattaa olla mamuja häirikkömaista. Muuten ovat suomen eliittialueita. miksi vihaat?

Varmaan tämä oli mulle? Kirjoitin että vähän kaikkialla olen käynyt ja että helsingissä on liikaa ihmisiä, ja liikaa mamuja. Niitä näkee kun kulkee julkisilla ja käy vaikka kauppakeskuksessa.

Ap, mä ymmärsin pointtisi! Mä en vaan juurikaan käy muualla kuin keskustassa, asun siis Helsingissä. Täällä omassa kaupunginosassa pörrätään ja välillä koukataan Vantaan puolelle, muuten siis keskustassa.

Mä kyllä tykkään Helsingistä, vaikka olen pieneltä paikkakunnalta tänne muuttanut. Tykkään tietynlaisesta yksityisyydesta, ei tarvitse jokatoista vastaantulijaa moikata ja naapuritkin ovat ihan mysteeri! :D

Mun vastaus lienee aika turha, koska en ole se vastarannankiiski...

Niin ja se vielä, että ehkäpä tuolla keskustassa on liikaa vilinää mun makuun (yleensä). Ennen tuli liikuttua paljon Meilahdessa, Pasilassa ja Kampissa, nykyään vähän kauempana keskustasta.

Alkuperäinen kirjoittaja haapee:
Ap, älä välitä, tääl on juoppoäidit taas vauhdissa. Vastauksista päätellen ainakin. ;)

Todellakin! Hauskaa illanjatkoa sinulle sentään :flower:.

Kiitos samoin! :)

Oon muuten itse paljasjalkainen, ja muuttaisin heti täältä pois jos vaan ei työmatkat venyis järkyttäviksi. ;)

ON NIITÄ TÖITÄ MAALLAKIN!

Keskusta on shoppailua varten, Töölössä käydään sukuloimassa, Eira, Kruunuhaka, Punavuori, Ullanlinna, Kuusisaari, Kulosaari, Marjaniemi (ja Westend vaikka ei olekaan Helsingissä ) jne. ovat kauniiden talojen ja kotien ihailua varten. Vuosaari ja Länsisatama ovat tuttuja työn puolesta. Muutoin olen joskus entien työni puolesta kierrellyt muillakin alueilla, mutta en voi sanoa tuntevani niitä juuri yhtään.

Ja ei, en haluaisi asua Helsingissä, jos en voisi asua noilla mainitsemillani kauniilla asuinalueilla hyvin lähellä keskustaa.

Alkuperäinen kirjoittaja 3T:
-Kallioon, jossa on lukuisia underground-baareja ja etnisiä ruokakauppoja
lue: Kallioon, joka on täynnä räkälöitä, bordelleja, narkkareita ja alakulttuurihörhöjä. kalliossa ei todellakaan kannata käydä ellei ole köyhä juoppo.

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Ap, älä välitä, tääl on juoppoäidit taas vauhdissa. Vastauksista päätellen ainakin. ;)

Todellakin! Hauskaa illanjatkoa sinulle sentään :flower:.

Kiitos samoin! :)

Oon muuten itse paljasjalkainen, ja muuttaisin heti täältä pois jos vaan ei työmatkat venyis järkyttäviksi. ;)

ON NIITÄ TÖITÄ MAALLAKIN!

kuten.... ööh... sosiaalietuuksien käsittelijä?

Alkuperäinen kirjoittaja Empuuu:
Ap, mä ymmärsin pointtisi! Mä en vaan juurikaan käy muualla kuin keskustassa, asun siis Helsingissä. Täällä omassa kaupunginosassa pörrätään ja välillä koukataan Vantaan puolelle, muuten siis keskustassa.

Mä kyllä tykkään Helsingistä, vaikka olen pieneltä paikkakunnalta tänne muuttanut. Tykkään tietynlaisesta yksityisyydesta, ei tarvitse jokatoista vastaantulijaa moikata ja naapuritkin ovat ihan mysteeri! :D

Mun vastaus lienee aika turha, koska en ole se vastarannankiiski...

Niin ja se vielä, että ehkäpä tuolla keskustassa on liikaa vilinää mun makuun (yleensä). Ennen tuli liikuttua paljon Meilahdessa, Pasilassa ja Kampissa, nykyään vähän kauempana keskustasta.

Kiitos ihan parhaasta vastauksesta! Ja hauskaa Helsinkiä sulle jatkossakin. Poistun nyt nukkumaan :).

Ap, ymmärrän tuskasi.

Itse olen pienemmältä paikkakunnalta muuttanut Helsinkiin, ja täällä olen pyörinyt aika paljon eri alueilla. Asun itse muka-huonompimaineisessa lähiössä, mutta itselläni ei ole ollut tästä mitään valittamista. Ihanan kotoisa pihapiiri ja lyhyt matka kaikkialle. Juna ja bussi kuljettavat mihin vain.

Oman auton ansiosta olen pyörinyt enemmänkin paikkoja läpi, etenkin nämä huonomaineiset lähiöt ja niiden näkeminen on kiinnostanut. Missään ei ole vielä vaikuttanut kovin pahalta, Kontulassa tosin oli jo päiväsaikaankin ahdistavan paljon juoppoja. Täällä meidän lähiössämme on (mm. palstalaisten mielipiteiden mukaan) paljon mamuja ja juoppoja ja kamalaa menoa asemalla, mutta viimeksikin kun puolenyön aikoihin asemalta kävelin kotiin, ei matkalle osunut kuin muutama laitapuolenkulkijamainen henkilö, ja hekin olivat aseman viereisen pubin tupakkapaikalla. Alueita mustamaalataan aivan turhaan!

Ja mitä maahanmuuttajiin tulee, minusta ne ovat rikkaus siinä missä kaikki muutkin. Ihana nähdä naapureilla erilaisia kulttuuritapoja kuin itsellään. Ja minkä pieneltä paikkakunnalta muuttaneena olen huomannut Helsingissä ihanana on se, että täälllä niitä maahanmuuttajia ei katsota kieroon, ei etenkään nuorempi polvi. Meidänkin pihalla kaiken väriset lapset leikkivät yhdessä sulassa sovussa. Ei tietoakaan vanhemmista jotka vetäisivät lapsiaan pois KAMALIEN MAMUJEN luota, niiltähän voi saada vaikka HEPATIITIN AIVASTUKSESTA!

Lisäksi tykkään Helsingin anonyymiydestä. Täällä jokainen vastaantulija ei ole tuttu.

Yhteistyössä