Missä kaupunginosissa yleensä käyt Helsingissä vieraillessasi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 3T
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Onko teillä jotakin ongelmia kun pitää viilata pilkkua? Onko nyt hyvä mieli?
Teillä on lapsia siellä kasvatettavana, onkohan kasvatusmetodit samanlaisia kuin käytös tällä palstalla, kiesus. Oltais pidetty tää hyvän mielen ketjuna niin EI :(

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Käyny muutaman kerran siellä ja ei ole ollu mitään kaipuita takasin sinne. Suomessa on muitakin kauniinpia ja ystävällisempiä kaupunkeja kuin Hki. Mies tosin tykkää käydä siellä, on muka rauhallinen ja ihana paikka mutta hän vertaakin sitä Lontooseen mistä on itse kotoisin.

Ymmärrän että pitää mielummin kotiseudun kaltaisesta paikkakunnasta kuin jostain kurjasta maalaispitäjästä.

Siitähän tässä nyt ei ole kyse mistä mielipiteen antaja on itse kotoisin. Mies tykkää Hkistä, itse en.

Hei jos jumbo ja lentokenttä on Helsinkiä niin mehän asutaan siis meikein ytimessä kun meiltä on vartti molempiin.

Helsingissä käy krunikassa koulua toisinaan myös fabiaanin kadulla senaatin torin läheisyydessä. Vuosaaressa siskon luona. Välillä itiksessä shoppailemassa, keskustassa baareissa tai syömässä. Forumissa tulee nykyään aika harvakseen käytyä, mutta joskun sielläkin. Kaivarissa vietetään vaput ja käydään jätskillä. Tosi huonosti tunnen Helsinkiä enkä osaa siellä muualle mennä kun niihin missä käyn vakituisesti, eli aseman läheisyydessä ja manskulla harvemmin eksyn.

Alkuperäinen kirjoittaja huhhuh:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Yleistätkö viestilläsi että Vikingin laivoja käyttävät vain juntit jotka eivät osaa liikkua kaupungilla?

En, sen sijaan yleistän sitä että monet haukkuvat kaupungin lyttyyn nähtyään siitä ehkä yhden sadasosan :). Terminaali olisi yhtä hyvin voinut olla joku toinenkin. Peace.

Mä olen kyllä nähnyt kaupunkia ihan tarpeeksi.
Kyllä mä siellä tykkään käydä, mutta asumaan en haluaisi.

saman voisin sanoa alueesta kehätien ulkopuolella =)

Tämäkään ei kyllä nyt kuulu asiaan, ettekö te hyvänen aika osaa lukea mitä kysytään :D! Halusin tietää muualta tulevilta paljonko he ovat kaupunkia nähneet ja mikä mielipide sillä perusteella on, en sitä haluaako helsinkiläinen muuttaa maalle!

:D
Tuntuu vaan siellä asuvat herkästi loukkaantuvan siitä, kun kaikki ei siellä halua asua.
Ja maalaisihmisetkö ovat täysin neutraaleja kaupunkilaisten mielipiteiden kanssa? Ikinä ei ole landet haukkuneet stadia ilman mitää syytä netissä jne.

Mitä mä olen haukkunut? Mulla on ihan omat syyni siihen, miksen siellä haluaisi asua, ei vaan paikka nappaa enää.
Ja mä en ole maalainen.

Joudun käymään Helsingissä työn puolesta, ja siellä asuu sukulaisia. Yleensä liikun ydinkeskustassa, Töölössä tai Hietalahden tienoilla, satunnaisesti milloin missäkin.

Käyny muutaman kerran siellä ja ei ole ollu mitään kaipuita takasin sinne. Suomessa on muitakin kauniinpia ja ystävällisempiä kaupunkeja kuin Hki. Mies tosin tykkää käydä siellä, on muka rauhallinen ja ihana paikka mutta hän vertaakin sitä Lontooseen mistä on itse kotoisin.

Ymmärrän että pitää mielummin kotiseudun kaltaisesta paikkakunnasta kuin jostain kurjasta maalaispitäjästä.

Kyllä kehä III:n ulkopuolelle muutakin mahtuu,kuin pelkkiä maalaiskyliä :D :D :D

Hei jos jumbo ja lentokenttä on Helsinkiä niin mehän asutaan siis meikein ytimessä kun meiltä on vartti molempiin.

Helsingissä käy krunikassa koulua toisinaan myös fabiaanin kadulla senaatin torin läheisyydessä. Vuosaaressa siskon luona. Välillä itiksessä shoppailemassa, keskustassa baareissa tai syömässä. Forumissa tulee nykyään aika harvakseen käytyä, mutta joskun sielläkin. Kaivarissa vietetään vaput ja käydään jätskillä. Tosi huonosti tunnen Helsinkiä enkä osaa siellä muualle mennä kun niihin missä käyn vakituisesti, eli aseman läheisyydessä ja manskulla harvemmin eksyn.

KIITOS. Tämä vastaus oli edes sinnepäin mitä hain.

Kaksi sivua tarvitsi vain odottaa ;). Ensi kerralla kysyn jostain toiselta palstalta.

Niin, ja kysymyshän siis kuului että millä alueilla liikut, mikä mielipiteesi kaupungista on, ja miten uskot näiden seikkojen korreloivan keskenään.....................

Kaksi sivua tarvitsi vain odottaa ;). Ensi kerralla kysyn jostain toiselta palstalta.

Miksi mun pitäisi luetella joka paikka, missä siellä käyn?
Mitä se sua hyödyttää?

etkö huomannut miten vastaaja pyttyili sun maantiedontaidolle?

etkö huomannut miten vastaaja pyttyili sun maantiedontaidolle?

Joo, ihan sama.

Niin, ja kysymyshän siis kuului että millä alueilla liikut, mikä mielipiteesi kaupungista on, ja miten uskot näiden seikkojen korreloivan keskenään.....................

Toistan tämän, alkaa vähitellen kyllästyttää. Lukeekohan täällä kukaan koskaan näitä aloituksia kokonaan ennen oman vastauksensa kirjoittamista?

Mä kyl tykkään Helsingistä olin siel about 5 vuotta sitten vuoden työharjoittelussa. Ite käyn yleensä ystävien luona Kivikossa, Pasilassa ja Kalliossa, keskusalueen lisäksi.

Alkuperäinen kirjoittaja haapee:
Ap, älä välitä, tääl on juoppoäidit taas vauhdissa. Vastauksista päätellen ainakin. ;)

Todellakin! Hauskaa illanjatkoa sinulle sentään :flower:.

Kiitos samoin! :)

Oon muuten itse paljasjalkainen, ja muuttaisin heti täältä pois jos vaan ei työmatkat venyis järkyttäviksi. ;)

Mitä se sua hyödyttää?
[/quote]

Jos olisit lukenut ennen vastaamista koko aloituksen, niin se saattais auttaa.

Lähinnä keskustelua, eh, ajoin takaa. Kun tästä aiheesta kinataan niin usein muutenkin, niin halusin vähän lisätietoa että kuinka hyvin helsinkivastaiset tyypit lopulta koko kaupunkia edes tuntevat.

Asun helsingistä 300km päässä. 15 kesäisenä olin tädilläni puutarhurin apulaisena ja sen viikon aikana tutustuin vähän kaupunkiin. Tai ainakin sen verran että osaan kulkea 3,4, ja 7 ratikoilla, ja sitten sillä yhdellä bussilla joka vie tädiltäni keskustaan, ja metrolla. Kävelyllä olen käynyt siellä sun täällä, mutta ihan ydinkeskustan (rautatieasema, forum, stokka ja kamppi) ovat sellaisia että tiedän, muuten on vähän hämärän peitossa.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap vääntää PAKSUA rautalankaa:

Mitä se sua hyödyttää?

Jos olisit lukenut ennen vastaamista koko aloituksen, niin se saattais auttaa.

Lähinnä keskustelua, eh, ajoin takaa. Kun tästä aiheesta kinataan niin usein muutenkin, niin halusin vähän lisätietoa että kuinka hyvin helsinkivastaiset tyypit lopulta koko kaupunkia edes tuntevat.[/quote]

Eikö mun vastaus riittänyt, että olen syntyisin sieltä ja tiedän lähes kaikki paikat?
Kyllä luin sun aloituksen, ennenkuin vastasin.
Haenko mä sitä ratakiskoa??

Yhteistyössä