Missä kohtaa supistus tuntuu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja raskaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

raskaana

Vieras
Olen siis raskausviikolla 37+ ja mittaamalla selvisi että mulla on kyllä supistuksia mutta en niitä tunne/erota!
Missä kohtaa vatsaa supistukset tuntuu?
Vatsaa kai kiristää mutta jos se on pinkeänä koko ajan niin eihän sitä erota.
Tiedän kyllä että supistukset varmaan erottaa sitten kun ne on niitä synnytyssupistuksia mutta olisi mukava erottaa jo aiemmin :)
Kiitos jos joku viitsii vastata

No siis ne tuntuu niin, että se vatsa kovettuu kokonaan. Ei ne ekat satukkaan, mutta kyllä ne erottaa. Sitten itse synnytys-supistukset voi sattua eri paikkoihin, ylä tai alavatsaan, selkään, jalkoinin.. Yleensä ne sattuu koko vatsaan ja selkään.

Jos on tuntuvia, mut ei kipeitä, koko vatsa menee kovaksi, kiristää, vedättää, happi loppuu. Kokonaisvaltanen tunne, joten ei osaa selittää missä se tuntuu, ei oikeestaan missään mut silti joka paikassa!
Kipeät on tuntunu mulla vaihdellen alapäässä/alavatsalla/vasemmassa koko kropassa(lähinnä vasen alaselkä/maha ja yläreisi) ja koko vatsassa.

harjoitussupparit tuntui vatsassa, aluksi meni vain kovaksi, loppuviikolla vähän jo sattui. Sitten kun synnytys oli käynnissä, niin ne tuntuikin selässä. "Oikeat" supistukset tuntee siitä, että ne salpaannuttaa hengityksen.

Kiitos, ihana kun viitsitte vastata :)
jokainen varmasi tuntee erillä tavalla, yksilöitä kun ollaan.
Painon tunne alavatsalla on itselläni ollut oikeastaan vauvan liikkeiden ohella ainoa tuntemus.
Oli vaan huvittavaa kun lääkäri kysyi että onko supistanut niin sanoin ei mutta käyrällä niitä kuitenkin muutamia näkyi :D

Yhteistyössä