Missä vaiheessa ja miten olette kertoneet uudelle miehelle herpeksestä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "eee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"eee"

Vieras
Mulla on herpes. Ei kovin aktiivinen, mutta on kuitenkin.

Missä vaiheessa ja ennen kaikkea MITEN olette kertoneet herpeksestä miehelle? Miten olette asian esittäneet ja miten mies otti tiedon vastaan?

Pelottaa hirveästi, pakko kai tästä olisi kertoa, mutta miten ihmeessä... tässä on elämäni mies kyseessä ja pelkään ihan hirveästi menettäväni hänet...

Siis onko kyseessä alapään herpes vai miks se kertominen on noin kamalaa? Mulla on huuliherpes enkä sitä miettinyt ennen kuin ekan kerran tuli päälle seurustelun aikana ja silloin sanoin, että nyt on tämmönen suutelueste huulessa.

Varmaan ap ajattelikin kertoa ennen seksiä.

Mutta, kerrot ihan rehellisesti, suoraan. Jos se sut siitä hyvästä dumppaa, niin hyvä tietää sitten ettei se ollutkaan sun elämäsi mies. Voi olla kyllä vaikea paikka...

[QUOTE="mama";27706340]Varmaan ap ajattelikin kertoa ennen seksiä.

Mutta, kerrot ihan rehellisesti, suoraan. Jos se sut siitä hyvästä dumppaa, niin hyvä tietää sitten ettei se ollutkaan sun elämäsi mies. Voi olla kyllä vaikea paikka...[/QUOTE]

Sitä pelkäänkin, että on vaikea paikka miehelle :/ Mitenköhän asian fiksuimmin esittäisi...

No eipä tuota oikein muuten voi sanoa kuin siten, miten asia on, ja tosiaan ennen kuin sänkypuuhiin päästään.

Mun täytyy myöntää, että kyllähän se vähän mietteliääksi vetäisi, jos uudelta ihastukselta tuollaisen tiedon saisi.

Mun mies kerto joskus kun oltiin muutama kuukausi oltu yhdessä. Oltiin jo ehditty harrastaa seksiä ilman kortsua. Se sitten tarttui muhun myöhemmin kun olin saanut kortisonipulssihoidon ja vastustuskyky huonona, miehellä ei tuolloin oireita ollut, mutta ei vaan tajuttu että olis sen ajan voinut olla kortsun kanssa. Mieluummin olisin kuullut ennen kuin oltiin oltu ilman ehkäsyä, mutta en tiedä olisko se vaikuttanut mun toimintaan mitenkään. Kummallakaan ei juurikaan oireile.

itsellä oli sama tilanne, kerroin ihan suoraan ja mies otti sen hyvin. Toki ehkäisystä pitää huolehtia. En ole halunnut ottaa sitä riskiä, että mies saa tartunnan, vaikka herpes ei olisikaan "aktiivisena". Ehkä sitten joskus, mutta suhde ei ole vielä niin vahvalla pohjalla. En haluaisi olla vastuussa siitä, että mies joutuu kantamaan sitä loppu elämänsä... Itselle se oli niin kova pala ja ajattelin, etten tule löytämään miestä ikinä!

Pari viikkoa sitten treffipalstalla joku nainen haki herpeksen omaavaa miestä itselleen, koska itselläänkin on.
Ja eräs kaverini teki niin että pisti oman herpeksensä miehen piikkiin, tämä meni vielä läpi...

kerroin heti, kun olimme eka kertaa siinä tilanteessa. Sanoin, että kuulun neljännekseen suomalaisista ja ehdotin kondomin käyttöä. Ei miestäni estänyt mitenkään.

Alkuperäinen kirjoittaja näin;27707032:
"Mulla on herpes simplex virus, sama joka aiheuttaa huuliherpeksen. Mulle se on aiheuttanut oireita myös sukuelimiin. Voin käyttää estohoitoa, jos haluat."

Mulla tämä ei onneksi oireile kovinkaan usein, tähän asti aika lailla tasan vuoden välein, joten estohoitoa en ole tarvinnut.

[QUOTE="eee";27706111]Huuliherpesvirus, mutta alapäässä. Entiseltä avomieheltä peräisin.[/QUOTE]

Mistä oot saanut päähäsi että se on huuliherpes? Mun käsittääkseni tätä ei voi millään testilläkään selvittää. Herpeksen voi, muttei sitä on se 1 vai 2.
Huuliherpes voi tarttua alapäähän, mutta jatkossa aktivoituessaan se tulee kylläkin huuleen. Jos sulla on useammin kuin kerran tullut herpes alapäähän niin kyllä se sitten on HSV-2 eli genitaaliherpes.
Tällä nyt ei ole käytännön merkitystä, sama tauti aavistuksen erilaisena. Tosin huuliherpes kuulostaa paremmalta kuin sukupuolitauti.

Perehdy aiheeseen, jotta osaat vastata mahdollisiin kysymyksiin miehelle ja ole rehellinen. Herpes on HYVIN yleinen, useilla se ei vaan enää aktivoidu tartunnan jälkeen.

Mistä oot saanut päähäsi että se on huuliherpes? Mun käsittääkseni tätä ei voi millään testilläkään selvittää. Herpeksen voi, muttei sitä on se 1 vai 2.
Huuliherpes voi tarttua alapäähän, mutta jatkossa aktivoituessaan se tulee kylläkin huuleen. Jos sulla on useammin kuin kerran tullut herpes alapäähän niin kyllä se sitten on HSV-2 eli genitaaliherpes.
Tällä nyt ei ole käytännön merkitystä, sama tauti aavistuksen erilaisena. Tosin huuliherpes kuulostaa paremmalta kuin sukupuolitauti.

Perehdy aiheeseen, jotta osaat vastata mahdollisiin kysymyksiin miehelle ja ole rehellinen. Herpes on HYVIN yleinen, useilla se ei vaan enää aktivoidu tartunnan jälkeen.

väärää tietoa sulla. huuliherpes voi tulla alapäähän kellä vain milloin vain, jos sen viruksen on elimistöönsä saanut. samoin genitaaliherpes voi tulla huuliin.

ja virustyypin määrittämiseen on olemassa veritesti, sitä ei ilman pätevää syytä tehdä mutta sellainen on olemassa.

vielä yksi korjaus. eli useimmilla herpes aktivoituu uudelleen jossain vaiheessa, mutta oireet saattavat olla niin lievät ettei niitä edes huomaa.

Yhteistyössä