Missä vaiheessa olette kertoneet raskaudesta töissä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minkkius
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Minkkius

Jäsen
20.01.2009
337
0
16
Mä mietin jo tätä etukäteen.. Aiemmin oon ollut erilaisessa työssä, joten oon aika pitkään "salannut".
Mutta nyt siis olen kaupassa ja hoidan hevi-osastoa, joudun siis päivittäin nostelemaan ja siirtelemään painavia laatikoita ja nostelemaan niitä aika korkealtakin ja korkealle (kun en ole mikään pitkä).

Te ketkä teette tuollaista samantapaista työtä (paljon nostelua jne), niin missä vaiheessa olette kertoneet töissä?

olen joutunut kertomaan tosi aikaisin, koska mulla on 1 kohtukuolema istukan irtoamisen seurauksena, ja seuraavat raskaudet olen ollut saikulla tuon riskin takia jo rv 17 ja rv 19 eteenpäin. olen kertonut np-ultran jälkeen, jotta ovat voineet varautua tulevaan poissaolooni. mulla on vakityöpaikka.

minä oon pienmyymälässä töissä, jossa tehdään kaikkea eli hoidetaan kaikkia hyllyjä ja kassaa. kerroin raskaudesta töissä rv 12, kun en aiemmin viitsiny km-vaaran vuoksi.

minä pystyin tosin ennen tuota rv 12 sopimaan työkaverin kanssa itselleni vaivihkaa esim paljon kassalla oloa, päiväysten katsomista, siivoiluja ym missä ei tarvinnut nostella..

tosin, ei se nostelu mua haitannutkaan kun vasta silloin, ku vatsa alkoi pullahtaa esiin rv 13-14, kun ei enää voinut heittää vatsan päälle painavaa laatikkoa ja lähteä huitelee. mä käytän mahdollisimman paljon apuvälineitä ettei tartte nostaa.

jos tuntuu pahalta, niin sano vaikka että hartiat kivistää ja pyydä jotakin toista tekemään kaikkein älyttömimmät nostot?

Yhteistyössä