Missä vaiheessa turvallisuusalasta tuli turvattomuusala?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kilttimies
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kilttimies

Tunnettu jäsen
16.06.2023
2 227
352
83
Juttelin isän kanssa puhelimessa ja hän kertoi että 90-luvulla tapahtui yhtä sun toista mutta vartijoiden osalta ala pitkälti siivottiin 2000-luvulla. Järjestyksenvalvojilla homma ei onnistunut yhtä hyvin ja isoissa kaupungeissa ravintoloiden ovimiehillä on yleisesti kytköksiä liivijengeihin.
Kuulin huhuja kun olin itse alalla mutta yleensä niissä oli se "toinen puoli". Ihmettelen oikeasti miten toimintakulttuuri on muuttunut niin radikaalisti että asiakkaiden pahoinpitelyt on osa normaalia arkea kuten Avarnin kanssa on käynyt. Tietääkö kukaan mistä se johtuu?

asiakaskunta on muuttunut sekopäisemmäksi

Voisin melkeimpä korjata, että ammattikunta... Elämänkoulun tarkkisluokkalaiset kun ei päässy poliisikouluun, niin sitten pitää hakeutua vartijaksi ja saada johonkin aggressionsa purettua. Sinnekin sais olla jotkut kunnon soveltuvuuskokeet, ettei kaikki sekopäät pääse ihmisiä tappamaan.

Vai väitätkö, että se ison omenan tapettu nainen oli joku sekopää? Tämä ihminen kuoli aivan turhaan näiden wannabe poliisien aggressioiden takia.

Harhaluuloa. Perinteiset huumausainerikokset eivät ole lisääntyneet 2000-luvulla. Huumausaineen käyttörikoksia on vuosi vuodelta enemmän mutta se ei tarkoita että huumeiden käyttö yleistyy.
Kyllä ne ovat yleistyneet, tämä nyt on sanomattakin selvää!

Nykyään ei perusjuoppoja/pultsareita ole tyyliin olemassakaan vaan sekakäyttöä ja ihan pelkät huumeet.

Voisin melkeimpä korjata, että ammattikunta... Elämänkoulun tarkkisluokkalaiset kun ei päässy poliisikouluun, niin sitten pitää hakeutua vartijaksi ja saada johonkin aggressionsa purettua. Sinnekin sais olla jotkut kunnon soveltuvuuskokeet, ettei kaikki sekopäät pääse ihmisiä tappamaan.

Vai väitätkö, että se ison omenan tapettu nainen oli joku sekopää? Tämä ihminen kuoli aivan turhaan näiden wannabe poliisien aggressioiden takia.
Tämä on totta. Liika voimankäyttö täytyy kitkeä. Asiakaskohtaisesti on mentävä.

Jotkut vastivat kovempaa voimankäyttöä. Helpompi olisi vain nopeasti niputtaa ja odotella poliisia. Ei päällä piä maata kovin kauaa.
Tähän käydään koulutus!

Oli sekopää.

Pultsareja ei näy koska ne on yleensä majoitettu asuntoihin. Aiemminhan ne oli asuntoloissa ja sitä ennen kaduilla ja silloin ne oli enemmän jokaisen arjessa. Muistelet ehkä sitä aikaa.
Ei, vaan olen hyvin tietoinen nykyajasta. Olen ihan tutustunut tähän asiaan täällä Helsingissä.
Olen ottanut selvää toimitiloista, rahoituksista. Jopa seurannut paikanpäällä menoa! Huumeasuntoloita/toimipaikkoja on monia täällä Helsingissä. Tämä on osalle iso bisnes!

Me normaalikansalaiset rahoitamme huumeidenkäyttäjille täyden ylläpidon ja asumisen arvoalueilla Helsingin ytimessä. Maksamme myös heidän huumeensa, heille annetaan huumeet joka päivä. Tämän tarkoituksena olisi estää rikollisuutta, mutta ilmaisista huumeista huolimatta he rötöstelevät niin paljon kuin kerkiävät.

Kutsun tätä mahdollistamiseksi veronmaksajien rahoilla, jossa päihteistä riippuvaiset ihmisraukat elävät kierteessä, eikä systeemi kannusta huumeista irtaantumiseen.

Ei, vaan olen hyvin tietoinen nykyajasta. Olen ihan tutustunut tähän asiaan täällä Helsingissä.
Olen ottanut selvää toimitiloista, rahoituksista. Jopa seurannut paikanpäällä menoa! Huumeasuntoloita/toimipaikkoja on monia täällä Helsingissä. Tämä on osalle iso bisnes!

Me normaalikansalaiset rahoitamme huumeidenkäyttäjille täyden ylläpidon ja asumisen arvoalueilla Helsingin ytimessä. Maksamme myös heidän huumeensa, heille annetaan huumeet joka päivä. Tämän tarkoituksena olisi estää rikollisuutta, mutta ilmaisista huumeista huolimatta he rötöstelevät niin paljon kuin kerkiävät.

Kutsun tätä mahdollistamiseksi veronmaksajien rahoilla, jossa päihteistä riippuvaiset ihmisraukat elävät kierteessä, eikä systeemi kannusta huumeista irtaantumiseen.
Jos Subua tarkoitat niin se on lääke eikä huume.

Sitä sanotaan haittoja vähentäväksi politiikaksi. Ilman sitä huumeita käytettäisi kaduilla ja puistoissa ja sininauhasäätiön talon sijasta ihmettelisit hiekkalaatikoista löytyviä neuloja ja diapam-pakkauksia. Asuntojen sijasta yhteiskunta maksaisi hepatiittihoitoja.
Vähän sama kun väittäisi että sp-taudit ja teiniraskaudet vähenisi lopettamalla kouluista seksivalistuksen ja myymällä kumeja vain aikuisille ja e-pillereitä aviopareille. Tiedät hyvin itse ettei se niin mene.

Sitä sanotaan haittoja vähentäväksi politiikaksi. Ilman sitä huumeita käytettäisi kaduilla ja puistoissa ja sininauhasäätiön talon sijasta ihmettelisit hiekkalaatikoista löytyviä neuloja ja diapam-pakkauksia. Asuntojen sijasta yhteiskunta maksaisi hepatiittihoitoja.
Vähän sama kun väittäisi että sp-taudit ja teiniraskaudet vähenisi lopettamalla kouluista seksivalistuksen ja myymällä kumeja vain aikuisille ja e-pillereitä aviopareille. Tiedät hyvin itse ettei se niin mene.
Ilman sitä?

Keräilen usein neuloja puistoista ja lasten leikkipaikoilta. Työpaikkani lähellä lapsia on ollut hepatiittihoidoissa.

En tiedä millainen kosketus sinulla on tähän asiaan, mutta vaikuttaa, että luet jotakin Sininauhasäätiön pamflettia.

Huumeita Helsingissä käytetään ihan avoimesti kaduilla.

Btw, nuo Sininauhasäätiön asuntokaupat ovat suuri bisnes!

Ilman sitä?

Keräilen usein neuloja puistoista ja lasten leikkipaikoilta. Työpaikkani lähellä lapsia on ollut hepatiittihoidoissa.

En tiedä millainen kosketus sinulla on tähän asiaan, mutta vaikuttaa, että luet jotakin Sininauhasäätiön pamflettia.

Huumeita Helsingissä käytetään ihan avoimesti kaduilla.

Btw, nuo Sininauhasäätiön asuntokaupat ovat suuri bisnes!
Jos ei yritettäisi vähentää haittoja niin oltaisi vielä pahemmassa jamassa. Se nyt vaan on niin.

Jos Subua tarkoitat niin se on lääke eikä huume.
Niinhän ne väitti kun ottivat tuon mallin Suomeenkin. Tarkoituksena oli käyttää tätä korvauslääkkeenä vaikka ihan selkeästi se on huume.
Ihmiset jäävät tuohonkin koukkuun ja olen lukenut että tuosta on jooa vaikeampi päästä eroon.🤷‍♀️

Subuja myydään ihan normaalisti huumeiden netti/katukaupassa.

Niinhän ne väitti kun ottivat tuon mallin Suomeenkin. Tarkoituksena oli käyttää tätä korvauslääkkeenä vaikka ihan selkeästi se on huume.
Ihmiset jäävät tuohonkin koukkuun ja olen lukenut että tuosta on jooa vaikeampi päästä eroon.🤷‍♀️

Subuja myydään ihan normaalisti huumeiden netti/katukaupassa.
Mutta lääkkeenä otettuna se ei päihdytä mutta poistaa kuitenkin vieroitusoireet. Näin riippuvainen ihminen voi toimia melko normaalisti.

Mutta lääkkeenä otettuna se ei päihdytä mutta poistaa kuitenkin vieroitusoireet. Näin riippuvainen ihminen voi toimia melko normaalisti.
Höpö höpö ja huomenna lisää!
Ihan silkkaa valetta!

Subutex on ihan kunnon huume joka toimii huumausaineena! Sen kertoo jo sekin että on suosittu katukauppa huume.