Missä vietätte joulunne?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "leeko"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Omassa kodissa, oman perheen kesken. Ennen vietettiin minun vanhempien luona (ei olla tekemisissä miehen perheen kanssa ollenkaan) kun isoimmat lapset oli pieniä, mutta nyt jo monen monta joulua omassa kodissa. Osaksi siitä syystä että omat sisarukseni menevät vanhempieni luokse ja kun meitä sisaruksia lapsineen on melkoinen määrä niin emme kaikki sovi mukavasti saman katon alle.
Toisaalta taas sen vuoksi että olemme halunneet luoda omat jouluperinteemme ja tapamme ja kotona ne onnistuvat juuri sillä tavalla kuin haluamme eikä tarvitse noudattaa muiden aikatauluja.

[QUOTE="leeko";27401760]Sepä se...
Myönnän, että olen itsekäs :( Ja jouluperinteestä vanhempieni kanssa en tahtoisi luopua, mutta kaipa siitä on luovuttava, ainakin joka toiseksi vuodeksi.
Pakko myöntää, että kova paikka mulle olla erossa vanhemmistani jouluna (vaikka kuka sanoisi mitä)

ap[/QUOTE]

Tän on pakko olla provo sillä ei kukaan aikuinen ihminen voi noin tyhmä ja itsekäs olla. Ihan samalla tavalla mies varmasti kaipaa niitä omia vanhempiaan.

Minusta kans aika surullista kun mun mies ei pidä minun vanhemmistani. Käyvät tosi harvoin, ja sekään harva kerta ei miehen mielestä ole tarpeeksi harvoin.

Koko lähisuku asuu samalla paikkakunnalla, se helpottaa.
Aatto päivän vietämme kotona. Aatto illaksi menemme tänä vuonna miehen veljen luo. Siellä miehen sisarukset perheineen ja joulupukki tulee sinne.
Joulupäivän, koko päivän vietämme minun vanhemmillani, jonne tulee minun sisarukset.
Tapaninpäivä on meidän Joulussa ns. ystävien päivä.

Me ollaan aina mun vanhemmilla. Miehen äiti ei jouluihminen, ei ois joulufiilistä ollenkaan. Tämä toimii meille kaikille. Vanhemmillani syödään pitkän kaavan mukainen jouluateria jne. <3

Tänä vuonna tulee olemaan ensimmäinen kerta, kun olemme kotona, jos emme sitten ole sairaalassa. Aikaisemmin mie olen viettänyt joulun vanhempieni mökillä ja mies joskus vanhempiensa luona tai sitten meidän kanssa mökillä.

En tiedä vielä missä olen joulun, lapset menevät nyt ensimmäistä kertaa äidilleen jouluksi. Lapset oli minulla viime joulun joten vuorottelemalla kun mennään niin joutuu totuttautumana uusiin muutoksiin. Eihän se helppoa tule olemaan, mutta sinnitellään :)

Edit..

Suunnitelmissa oli että menisin mökille jouluksi, ottaisin jouluruokaa ja paljon lukemista mukaan. Mutta suunnitelmat tahtoo aina hieman muuttua :)

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Tähän asti ollaan joka joulu ainakin kävästy miehen äidin luona, jonne tulee muutakin miehen sukua ja pukki. Omilla vanhemmillani ei niinkään joulua vietetä, lahjat tosin jaetaan mut siel "lapset" (eli miun veli, päälle 20v.) on jo niin isoja ettei siel oo vuosiin käyny pukki.
Tänä jouluna vissiinkin mennään miun vanhemmille kuitenkin, olla möllötetään siellä. Syödään hyvin ja käydään ehkä saunassa..

Viime vuonna äitini vei porukkansa kylpylään jouluksi, ettei heidän tarvitse miettiä, missä viettää joulu. Ensimmäinen kerta siis kun en äidilläni joulua vietä. Nuorempana vietin suurimman osan jouluista mummolassa ja äitini ja muut isäpuoleni vanhemmilla. Isäpuolen vanhemmat tosin erosivat, joten siitä on tullut vähän kiusallisia mietintöä mihin he menisivät joten se kylpylä toimii heille.

Viime joulu oltiin siis anoppilassa ja poikettiin kun äitini tuli, heillä poikettiin. Isälläni kävin myös jouluna kylässä, asuu lähellä anoppia.

Tänä vuonna, ensimmäistä kertaa ikinä, minä järjestän joulun täällä meillä! Minä, mies, lapsi ja anoppi on kutsuttu. Jänniittää kovasti, saan päättää ruoat, koristeet ja kaiken :) Tosin menen yöksi töihin, mutta muuten ihan mahtavaa!

täällä kotona oman perhen parissa . Tytär tulee meille jouluksi :heart:

saattaa meillä joulun aikaan käydä miehen veli poikansa kanssa kylässä , siinä se joulu sit meneekin mukavasti

Minä omien vanhempieni luona ja mies siskonsa luona, lapsi jomman kumman mukana. Välimatkaa meillä on jouluna noin 300 kilometriä. Minä en ole valmis menemään miehen siskon luokse jouluksi kun en siellä muutenkan viihy ja miehelle tuo perinnejoulu siellä on tärkeä :)

Aikaisempina jouluina ja jo kauan ennen lapsia, on sukkuloitu eestaas mutta tänä jouluna emme lähde minnekään. Meille toki voivat tulla ne jotka osaavat käyttäytyä asiallisesti eivätkä tule vain saadakseen ilmaisen joulun.

Me vietetään joulut kotona:)
Sukulaiset tulevat meille.

Yhteistyössä