Mistä apu helvetillisiin pms-oireisiin? :S Ei kestä tätä olotilaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Happygirl-91
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Happygirl-91

Aktiivinen jäsen
25.08.2013
7 113
13
38
Taas se aika kuusta ja olo on aivan kamala. Huusin poikaystävälle päivälle kun syötävä ja kaikki hänen yritykset lievittää tätä oloa jotenkin tulkitsen ja näen mustien lasien läpi. En jaksa kun nukkua ja syödä. mistä ihmeestä te arvon naiset olette saaneet läpi elämän apua menkkojen aikaisiin mielialavaihteluihin, masennukseen ja väsymykseen? B-vitamiini ja mielialalääke jo käytössä.

Joo, tajusin juuri itsekin kärsineeni tänään ketutuspäivistä. Ihan posketon turhautuminen ja ärsytystila, mihin ei auta mikään. Ja menkat alkaa viikon sisällä. Hassuinta tilanteessa on, että kuukausi toisensa jälkeen tajuan itse mielialavaihteluiden aiheuttajan aina viiveellä. On tämä naisen hormonihuuruinen elämä...

kiitos<3 Aivan sama mulla oli ennen etten edes tajunnut aina että mistä johtuu kun yhtäkkiä vaikka kaikki on hyvin, pala on kurkussa ja tekis mieli itkeä kokoajan. Nykyään nää aiheuttaa niin paljon ongelmia ihmissuhteissa ja peruselämässä että ei voi olla muistamatta millon alkaa. :/ On naisen elämä todella vaikeaa!

Voi ei! Mulla ihan sama homma! Meil on miehen kanssa ihan helvetinmoinen riita aina kerran kuukaudessa, ja oon vasta viime aikoina tajunnu et se johtuu vain ja ainoastaan munn pms:stä.. Kaks päivää ennen menkkoja alkaa armoton vitutus ja loppuu ekana vuotopäivänä. Tänää alko menkat ja voitte kuvitella miten reagoin eilen ku mies päätti lähteä kaverinkans mökille ja jättää mut lasten kans yksin viikonlopuks. Joo o, pyytelin kyl jälkeenpäin anteeks ja mies kyllä sanoo että ei haittaa, mutta mutta, kyllähän tää silti vähän turhauttaa. En vaan kerta kaikkiaan osaa pitää turpaani kiinni ku pahin pms vitutus on päällänsä.

Mä aina sen ekan ketutus päivän aamuna sanon miehelle et taas se alkaa ja se yrittää sit kaikin keinoin olla ärsyttämättä mua sen kaks päivää. :D

Itseäni on eniten auttanut se, että tiedostan kierron vaiheen. Osaan jo 2vk ennen menkkoja sanoa, että kohta sitten lähtee ja viimeinen viikko on yhtä kiukkua. Koska kaikki perheessä tietää, että se on ohimenevä olotila, on asiaan helpompi suhtautua.

Itse kiukkuun auttaa ehkä vähän sekin, että muistan juoda tolkuttoman paljon vettä. Miehen antamat hieronnatkin auttaa, koska ne sekä rentouttavat että saavat aikaan rakastetun olon. Myös tumma suklaa (siis mahd. korkea prosenttinen) helpottaa oloa.

Voi ei! Mulla ihan sama homma! Meil on miehen kanssa ihan helvetinmoinen riita aina kerran kuukaudessa, ja oon vasta viime aikoina tajunnu et se johtuu vain ja ainoastaan munn pms:stä.. Kaks päivää ennen menkkoja alkaa armoton vitutus ja loppuu ekana vuotopäivänä. Tänää alko menkat ja voitte kuvitella miten reagoin eilen ku mies päätti lähteä kaverinkans mökille ja jättää mut lasten kans yksin viikonlopuks. Joo o, pyytelin kyl jälkeenpäin anteeks ja mies kyllä sanoo että ei haittaa, mutta mutta, kyllähän tää silti vähän turhauttaa. En vaan kerta kaikkiaan osaa pitää turpaani kiinni ku pahin pms vitutus on päällänsä.

Mä aina sen ekan ketutus päivän aamuna sanon miehelle et taas se alkaa ja se yrittää sit kaikin keinoin olla ärsyttämättä mua sen kaks päivää. :D

Kuulostaa tutulta. Se on hullua kun mitenkään ei ole hyvä. Ollaan monesti mietitty että mikä ois se ratkaisu, pitäiskö miehen lähteä mökille tai kavereilleen suoraan tän ajaks? Mutta ei siitäkään tule mitään ja parempi että mies oppii ymmärtämään mitä estrogeenin puutos aiheuttaa, elämä kun ei ole aina ruusuilla tanssimista!! On se kyllä hirveää kun yhtäkkiä joku pikkujuttu paisuu järkyttäväksi ja näkee joka asiassa jotain vaikeaa/pahaa. On siinä toisella kestämistä.

Yhteistyössä