mistä apua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysyvä mies
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kysyvä mies

Vieras
Onko kenelläkään kokemusta mitä tehdä vaimolle joka on aivan lukossa. Ei nuku, ei suostu puhumaan ei halua läheisyyttä. En tiedä onko kyse suhteestamme vai onko hänellä omia ongelmia. Yhdessä olemme olleet jo yli 10 vuotta ja ei hänen ole ennenkään ollut helppo puhua. Nyt vaan tuntuu, että jos tilanne ei laukea on minun itseni lähdetävä hakemaan apua itselleni jostain.

Miksei vaimosi hae apua? Hänellä se ongelma tuntuu olevan. Miksei hän puhu sinulle, sinä olet kuitenkin hänen pitkäaikainen miehensä? Yritä suositella vaimosi menemään mielenterveystoimistoon mahdollisimman pian tai jos kynnys sinne menoon tuntuu hänestä kovin korkealle, niin menee ensin terveyskeskuslääkärille ja aloittaa lukkonsa avaamisen. Puhumattomuudella ja omaan itseensä sulkeutuneisuudella tuo asia ei ainakaan parane, päinvastoin pahenee vain.

Kuule, vaikuttaisi siltä, että vaimosi tarvitsee lääkärin apua. Jos ei meinaan edes nukuttua saa? Burn out (loppuupalaminen) tai ainakin hyvin vahva stressi.

Vie hänet lääkärille. Ihan totta.

nyt se sentään jo puhuu. taitaa tilanne vaan olla niin, et mä meen lääkärille jos olen masentunut toisen etäännyttyä... sillä on oikeus siihen, mut jos mä silloin otan etäisyyttä itse niin se on outoa. Ajattelin, et jos alkaa iltaisin ryypätä niin saan nukuttua, eikä tee mieli naida, kun nukahtaa sänkyyn. ...kele, sama kai se on miten yönsä viettää. Tai sit pitäis löytää joku jota sais hyväillä edes joskus ja joka puhuiskin mulle. Olen kai itsekkin jo hoidon tarpeessa...

No jaksamista sulle ap.

Sekö ei auta, jos sanot vaimolle, että sinusta asia on selvitettävä (eli puhuttava)? (Kokemuksesta kyllä tiedän, että yleensä puhumatonta ei saa kyllä puhumaan, vaikka kuinka kertoisi, että asia on selvitettävä.)

Yhteistyössä