Mistä ihmeestä pieraisen rahat reissuun johon on pakko lähteä (miehen paras kaveri menee Espanjassa naimisiin)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Liinu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="juupajuu";23426360]Tee kongreettinen esimerkki siitä kuinka saada 5000 tonnia jemmaan jä millä tuloilla että normimenoilla.[/QUOTE]

No, kyllähän näiden "mies maksaa kaikki menot, mutta jätän sen kertomatta, jotta voisin nostaa itseäni" -naisten tuloista riittää laittaa jemmaan vaikka kuinka paljon. Lopuilla rahoilla ostellaan lapsille merkkivaatteita, jotta voi taas nostella itseään kaksin käsin jalustalle myös äitinä.

En mä ainakaan viitsisi 400e (+ vaatteet, lahjat ja muut kulut) ja useita vähistä lomapäivistä hassata pelkästään siihen, että pääsisin jonkun ihmisen häihin, vaikka mulla oliskin rahaa. Ainoa ihminen, jonka takia ehkä olisin moiseen valmis, olis mun sisko, hänkin vaan jos kyseisessä paikassa olisi muutakin kiinnostavaa. Mut jonkun miehen kaverin vuoksi, ei ikinä!

[QUOTE="juupajuu";23426360]Tee kongreettinen esimerkki siitä kuinka saada 5000 tonnia jemmaan jä millä tuloilla että normimenoilla.[/QUOTE]

Jos on ap:n kaltainen lapseton työssäkäyvä, niin hänen kuukaudessa käteen jäävästä 2000 €:sta tuskin 600-700 euroa enemmän menee asumiseen. Lopusta kyllä jää helposti 500 € säästöön kuussa. Ja oletan kyllä, että lapsia aletaan tekemään vasta sitten, kun on jo vähän aikaa töissä ollut, joten lapsiinkaan ei paljon teidän vikisijöidenkään auta vedota.

Ja ihan oikeasti: monella naisella on ihan hyvät tulot eikä siinä miehen rahapussia todellakaan tarvita.

Alkuperäinen kirjoittaja saa säästöön;23426418:
Jos on ap:n kaltainen lapseton työssäkäyvä, niin hänen kuukaudessa käteen jäävästä 2000 €:sta tuskin 600-700 euroa enemmän menee asumiseen. Lopusta kyllä jää helposti 500 € säästöön kuussa. Ja oletan kyllä, että lapsia aletaan tekemään vasta sitten, kun on jo vähän aikaa töissä ollut, joten lapsiinkaan ei paljon teidän vikisijöidenkään auta vedota.

Ja ihan oikeasti: monella naisella on ihan hyvät tulot eikä siinä miehen rahapussia todellakaan tarvita.

Siis ihmisillehän tulee myös laskuja: sähkö-, vesi-, vakuutus-, tv-lupa, puhelin-, nettilaskut, lasten ja omat harrastusmaksut sekä ruokakulut. Tietysti jos elelee miehen siivellä ja vain säästää omat rahansa, ei ole tietoinen näistä aikuisen ihmisen taloutta kohtaavista asioista.

[QUOTE="taavi";23426463]Siis ihmisillehän tulee myös laskuja: sähkö-, vesi-, vakuutus-, tv-lupa, puhelin-, nettilaskut, lasten ja omat harrastusmaksut sekä ruokakulut. Tietysti jos elelee miehen siivellä ja vain säästää omat rahansa, ei ole tietoinen näistä aikuisen ihmisen taloutta kohtaavista asioista.[/QUOTE]

Siskipä avioero tulee moenelle naiselle yllätyskenä, kun ukko ei oelkaan enään maksamassa laskuja vaan naisen onikin tultava toimeen omillaan.

[QUOTE="taavi";23426463]Siis ihmisillehän tulee myös laskuja: sähkö-, vesi-, vakuutus-, tv-lupa, puhelin-, nettilaskut, lasten ja omat harrastusmaksut sekä ruokakulut. Tietysti jos elelee miehen siivellä ja vain säästää omat rahansa, ei ole tietoinen näistä aikuisen ihmisen taloutta kohtaavista asioista.[/QUOTE]

Kyllä noi sun mainitsemasi menot kattaa 800-900 € kuussa, vai saatko itse enemmän kulumaan yhden lapsettoman aikuisen menoihin. Minähän nimenomaan mainitsin, että summa kannattaa säästää ennen lasten tuloa.

Taitaa siivelläeläjät nimenomaan kuvitella, että muutkin naiset saavat säästöt kokoon miehen siivellä elämällä?

Enn ymmärrä tollasta ajattelu tapaa yhteisessä taloudessa. Kaveri just hihku kuinka pääsee ilmaiselle ulkomaan matkalle ja hienoon hotelliin. Niin aviomies maksaa. Mun ajatusmaailmassa se ei ole ilmanen jos se menee yhteisen talouden rahoista...

Mun maalaisjärkeen ei mahdu tuollainen tilanne. Aivan käsittämätöntä. Siis se, että miestä ei kiinnosta pätkääkään, onko naisella varaa lähteä sinne häihin vai ei. Sinänsä en lähde väittelemään, miten pariskuntien pitäisi hoitaa talousasiansa yleensä, mutta juuri tuo kyseinen tilanne on järjen vastainen.

Jos tää on arkea teidän elämässänne niin kannattaa tosiaan nostaa kissa pöydälle ENNEN lapsien hankintaa ja keskustella miehen kanssa siitä miten lasten hankinta vaikuttaa teidän raha-asioihinne. Eli: sun tulot tippuu, kustannuksia tulee enemmän ja miehen on pakko oppia kustantamaan niin laps(i)en kun osittain myös sun elämää.

Jos nimittäin näistä keskustellaan jo tällä tasolla nyt niin voit olla varma että mies yrittää istua rahojensa päällä sittenkin kun teillä on lapsia..

Ja itse kysymykseen: en lähtisi missään nimessä. ja jos mies tarjoutuisi pitkin hampain kuitenkin matkan maksamaan niin sanoisin että kiitos ei. En halua että vastentahtoisesti joudut minusta maksamaan. Ja samaan syssyyn sanoisin että pitäisi varmaan vähän keskustella parisuhteesta ja siihen liittyvistä asioista.

Niin kyllähän mies on velvollinen maksamaan kaikki menot ja matkat kun ollaan parisuhteessa kun kaikkihan on yhteistä. Ja jos ei suostu niin mies on ääliö ja se pitää jättää.
No jättäkää sitten ja katsokaa mihin teillä on sitten varaa kun i t s e joudutte kustantamaan kaiken.
Millä perusteella mies on pakollinen maksamaan ja ylläpitämään teidän elintasoanne? Jos mies tienaa enemmän ja itse ette tienaa/olette pienipalkkaisessa työssä niin eikö miehellä olisi silloin oikeus vaatia teitä hankkimaan parempi palkkaista työtä että tuloerot tasoittuu ja siinä samassa molempien osuus yhteisen talouden maksuista?
Kannattaa miettiä mihin teillä olisi todellakin yksin varaa, jäisikö omakotitalot ym. hankkimatta ja sen jälkeen miettiä kannattaako katsoa lahjahevosta suuhun.

Uusimmat

Yhteistyössä