Mistä ihmeestä pieraisen rahat reissuun johon on pakko lähteä (miehen paras kaveri menee Espanjassa naimisiin)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Liinu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jep, näin taidan tehdä. Olin kyllä niin innoissani häistä kun niistä kuulin, että! Mutta nyt joudunkin sanomaan miehelle, että kuule mun budjettini ei tätä salli :( vituttaa todella...

Jotenkin olis ollut kiva kerrankin elämässään tuntea olevansa hemmoteltu...

Miten sinulla on niin tiukalla talous ettei yhta matkaa pysty tekemaan? Olen kylla sita mielta etta miehesi voisi maksaa matkasi.

Meillä on suht sama tuloero, ja normaalioloissa mulla riittää rahat ihan ok. Vähän jää säästöön ja joskus voi sit ostaa jotain kivaa. Jos kyseessä on isompi hankinta tai matka jota tekis mieli, voin todeta että haluaisin mutta en raaski/ei ole varaa, ja mies toteaa että ei hätää, hän tarjoaa. Omasta aloitteestaan. En oleta että näin aina on ja olen varautunut jäämään pois, säästämään pidempään tms mutta musta on KIVA että mua joskus huomioidaan. Yritän sit vastaavasti auttaa kanssa pikkujutuissa miestä jos vaan voin.

Meillä se toimii näin enkä osaisi kuvitella perustavani perhettä/olevani vakavammin yhdessä miehen kanssa jolle tämä olisi ehdottomasti toteutumaton tilanne!

JSSAP!!!!!! Miten ihmeessä te naiset suostutte tälläiseen suhteeseen? Eihän tuo ole mitenkään päin tasavertaista!?! Jos halutaan molemmat maksaa, niin silloin maksut suhteutetaan tuloihin! Eli esim. kumpikin antaa 50% omasta palkastaan yhteisiin menoihin, jolloin on jotenkin edes mahdollista jakaa kuluja. Itselleni yhteinen koti = yhteinen talous, eikä silloin todellakaan lasketa kenen rahoja hussataan.

Miehesi tulot on siis lähes 6000 € kuukaudessa ja hän ei suostu maksamaan sinun muutaman satasen maksavaa matkaa?

Tuollaiset miehet on pelottavia. Minulla on eräs sukulainen naimisissa vastaavanlaisen nuukan miehen kanssa ja ainakin näin ulkopuoliselta se meno näyttää tosi sairaalta. Siinäkin mies tienaa noin 2 kertaa enemmän kuin nainen. Vuokrasta mies maksaa yhtä paljon. Itseasiassa nainen maksaa yhteensä enemmän. Jos mies menee kauppaan niin ei osta muuta kuin omia juttuja, esim. Iltalehden. Kaikki ruoka kasaantuu naisen harteille. Muutenkin mies laskee senttejään, että onko varaa.

Kyseessä on vielä MIEHESI kaverin häät, joten ainakin minulle olisi ihan itsestäänselvyys, että miehesi kuuluisi maksaa myös sinun matka, ainakin silloin jos sinulla ei rahaa ole. Tai sitten jätät vaan menemättä.

Mitäpä jos nyt teet heti miehellesi selväksi että tässä suhteessa ollaan oltu niin ja niin kauan, ja olet saanut sexipalveluita lukuisia kertoja ja nyt on laskunmaksun aika ja pamautat laskun sille kouraan, sanot että enään ei pimpsaa tule jos ei siitä suostu maksamaan sillä sinä sitä nyt ilmaiseksikaan anna

Ryanair lentää Reusiin, joka on alle 100 km:n päässä Barcelonasta. Tampereelta ensin Lontooseen tai Frankfurtiin ja sieltä Reusiin, tosin kannattaa laskea kulut tarkast, voi tulla jopa kalliimmaksi kuin ns. perinteisten lentoyhtiöiden lennot jos ne halvimmat liput on jo myyty.

Kuule kyllä toi sun reittis tulee lähes tuplasti kalliimmaksi kuin HKi-Barcelona suora Blue1 lento. Ensinnäkin Tren parkkimaksu on paljon Hesaa kalliimpi, toiseksi aikataulut ja joutuuko yöpymään jollain kentällä ja kyllä toi 100km siirtyminenkin Espanjan päässä jotain kustantaa...

Mitäpä jos nyt teet heti miehellesi selväksi että tässä suhteessa ollaan oltu niin ja niin kauan, ja olet saanut sexipalveluita lukuisia kertoja ja nyt on laskunmaksun aika ja pamautat laskun sille kouraan, sanot että enään ei pimpsaa tule jos ei siitä suostu maksamaan sillä sinä sitä nyt ilmaiseksikaan anna

Ja miehen pitää antaa ilmaseksi vai lyökö saman laskun käteen vai?

Kuule kyllä toi sun reittis tulee lähes tuplasti kalliimmaksi kuin HKi-Barcelona suora Blue1 lento. Ensinnäkin Tren parkkimaksu on paljon Hesaa kalliimpi, toiseksi aikataulut ja joutuuko yöpymään jollain kentällä ja kyllä toi 100km siirtyminenkin Espanjan päässä jotain kustantaa...

plus lentokenttäverot jotka halpisyhtiöillä yleensä ei sisälly hintaan.

Kyllä meilläkin on miehen kanssa omat rahat ja maksetaan itse omat laskumme ja yhteiset laskut maksetaan puoliks. Ruokaostokset menee myös puoliks suurinpiirtein,ei nyt ihan tarkkaan niitä lasketa. Mun mielestä meille sopii sellanen järjestely paremmin,eipä tule riitoja siitä et toinen käyttää enemmä yhteisiä rahoja kun toinen. Molemmat käyttää rahansa miten tykkää ja miten on varaa ja hyvin on toiminu. ehkä sitten kun joskus pääsen kunnolla palkattuun työhön ja tienattais suurinpiirtein edes samanverran,voisin harkita jonkinlaista yhteistä tiliä mutta missään nimessä en haluis ainooks tiliks yhteistä tiliä.

Sitten aiheeseen, jos mulla ei ois varaa lähtee ja mies ei suostuis auttaan,jäisin kotiin. On kyllä aika röyhkee mies jos sitten edelleen lähtee yksin...

No ei varmasti lähtis yksin, mutta piiiiitkin hampain maksaisi siinä tapauksessa, että kieltäytyisin maksamasta omaa osuuttani. En tiedä onko tuo sitten yhtään kivampi vaihtoehto minua ajatellen...

Blue 1 on sassin kanssa yhteistyössä että jos on sassin kortti, parkkaaminen ei maksa mitään.

Mulla mies tienaa n. 60 000 euroa/vuosi bruttona ja minulla hieman alle puolet siitä. Kyllä minä olen ainakin saanut tässä vuoden sisällä säästettyä n. 3000 euroa eikä ole edes tehnyt tiukkaa.. minä laitan 1100 euroa siis meidän taloudenhoitotilille yleisiä menoja varten kuukausittain (ja saman verran laittaa myös puolisoni). Loput (600-700 euroa), mitkä jää omalle tilille menee omiin tuhlailuihin ja säästöön.

Mihin ap:lla kuluu rahat? Jos bruttotulot on ap:llakin 30 000 euron luokkaa, niin pitäisihän siitä saada jotain säästöön jo ihan normaalistikin?

Meillä mies on onneksi vähän erilainen rahan käytössään, vaikka tarkka onkin. 1 1/2 vuotta sitten hän maksoi yhteisen Meksikon reissun (eikä ollut edes häämatkasta kysymys) minulle synttärilahjaksi..

No ei varmasti lähtis yksin, mutta piiiiitkin hampain maksaisi siinä tapauksessa, että kieltäytyisin maksamasta omaa osuuttani. En tiedä onko tuo sitten yhtään kivampi vaihtoehto minua ajatellen...

Ei varmaan olekaan, mutta teidän oikeasti pitäisi jutella vakavasti myös tulevaisuudesta ja rahankäytöstä, kulujen jakamisesta suhteessa tuloihin ja lapsien kuluista, sun alentuneesta tulotasosta sitten ym.

Vertaa .fi kautta lennot..1 vaihdolla maksaa n. 140e.
Ja pakotat sen hostelliin (20-25e)yö jos ei tule nii laita maksaan hotelli.
Norwigian on _ainut_ halppis yhtiö joka lentää Barcaan suoraan.

[QUOTE="Liinu";23423572]Mua ärsyttää: miehen paras kaveri menee Espanjassa (Barcelonan kupeessa) naimisiin ja ollaan tietysti lähdössä häihin - mikä on hienoa! MUTTA - mulla on puolet pienempi palkka kuin miehellä ja mietin miten ihmeessä maksan lennot (n. 200€) ja osani hotellimajoituksista (mies ei halua yöpyä motelleissa, joten majoitus tulee olemaan vähintään 50€ henkilöltä/yö).

Eli pitäisi raapia toukokuun loppuun mennessä jostain noin 400€ PLUS tietysti käyttörahat mitä matkalla tarvitaan... Mies ei ole tarjoutunut maksamaan (meillä muutenkin kaikki menee puoliks) ja heitin vinkkinä hälle että et olekaan koskaan vienyt mua mihinkään matkoille, että olisko tämä sellainen reissu, että sinä maksaisit? Vastaus oli että ei ole.

Jotenkin tosi kurjaa. Mies kertoo kuitenkin koko ajan miten paljon jää rahaa säästöön nyt kun taloudessa asuu kaksi ihmistä. Eli kai hänellä olisi varaa tämä matka kustantaa..[/QUOTE]

Et mene, se on niin yksinkertaista.

Meillä mies on onneksi vähän erilainen rahan käytössään, vaikka tarkka onkin. 1 1/2 vuotta sitten hän maksoi yhteisen Meksikon reissun (eikä ollut edes häämatkasta kysymys) minulle synttärilahjaksi..

Just :D hah - minä sain kerran synttärilahjaksi hopeisen rannekorun josta muistutetaan usein.. Viimeksi sain mp3 soittimen (80€:n luokkaa). MEKSIKON MATKA!!?? Ei ikinä...

Vittu mulla on käynyt tuuri isossa jaossa...

Olen samaa mieltä, mutta kerros nyt sitten MITEN sanon tämän asian neutraalisti ja rakentavasti miehelle..?? Siten ettei mene heti puolustuskannalle.

Kerro Essi ja Esa Esimerkkihenkilöistä. Heillä tilanne on tämä: Essi on töissä matalapalkkaisella alalla, joka nyt vaan on hänen kutsumusammattinsa. Essin palkka on 2000 e/kk ja siitä siis vielä verot pois. Esa on myös omassa unelma-ammatissaan, mutta hänellä on käynyt elämässä sen verran tuuri, että hänen unelma-alallaan palkat on kovat. Esa tienaa 5000 e/kk (ja taas verot pois). Essi ja Esa lyövät hynttyyt yhteen, mutta sopivat, että molemmat maksavat omat osansa kaikista menoista, eli asumiskulut puoliksi jne.

Eka yhteinen kämppä on kerrostalossa, ja sielä vielä toimii tuo puoliksi maksaminen. Mitä nyt Essille ei jää juuri rahaa harrasteisiin tms. ja samaan aikaan Esa ehtii golffata ja käydä poikien kanssa ryyppäämässä ja syömässä ulkona jne. Sitten kuitenkin alkaa molemmilla tehdä mieli muuttaa maanpinnalle ja aletaan katsella omakotitaloja. Täydellinen talo löytyykin, mutta kun aletaan laskea realistisia asumiskustannuksia talolainan kanssa, tullaan siihen tulokseen, että järkevällä talolainalla yms. asumiskustannukset tulevat olemaan 2000 e/kk. Essi laskee, että kun tämä pistetään puoliksi, niin hänellä ei ole varaa muuttaa tähän kämppään.

Mitäs sitten tehdään? Jäädäänkö loppuelämäksi asumaan siihen kerrostalokämppään, koska Essin urakehitys näyttää siltä, että suuria muutoksia palkkaan ei ole tulossa, vai muuttaako Esa yksin kalliimpaan?

Miehesi varmaan tajuaa itsekin, että jos tulotaso on eri ja kaikki on pakko mennä puoliksi, niin yhteisessä taloudessa ei voida silloin mennä sen isommin tienaavan ehdoilla.

P.S. Ja minä suosittelisin oikeasti eroamaan, jos teillä ei vielä ole lapsia, koska elämäsi tulee olemaan helvettiä sitten, kun olet äitiysvapaalla ja tulosi putoavat ja miehesi vaatii, että maksat silti puolet kaikesta.

Uusimmat

Yhteistyössä