Mistä kivoja vaatteita 6-vuotiaalle ja 136cm pitkälle pojalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hei :)! Kiva, että on muitakin joilla poikaa pituudella siunattu :)! Mä oon hommannu meidän pitkälle 6- vuotiaallemme vaatteita ihan Prismasta ja siellä on semmonen BCN- mallisto, johon meidän poika on ainakin tykästynyt :).

Meillä on sama ongelma vaikka poika selvästi lyhyempi. Hän on tosi hoikka ja tarvis vielä sen vyötärösäädön. Suuriosa ns. alle kouluikästen vaatteista loppuu kokoon 122 cm tai ainakin 128 cm ja sen jälkeen alkaa "isojen" vaatteet.

Alkuperäinen kirjoittaja Pätsmaruu harmaana:
Hei :)! Kiva, että on muitakin joilla poikaa pituudella siunattu :)! Mä oon hommannu meidän pitkälle 6- vuotiaallemme vaatteita ihan Prismasta ja siellä on semmonen BCN- mallisto, johon meidän poika on ainakin tykästynyt :).

pitääkin katsoa tämä! Tuntuu, että kaikki kivat kuviot ym. loppuu aina 128. Siotten alkaa se "isojen mallisto" Ongelmana mys se, että mistä saada kestäviä vaatteita rymyämiseen, koska 6v vielä leikkii, mutta kaikki tuon kokoiset vaatteet on sitten koululaisille sopivia eli koulussa istumista varten.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja +:
no jo on pojalla pituutta ainakin :)

joo ja se onkin tässä se ongelma! Ei löydy lapsekkaita vaatteita :(

Samaa liikkeellä, poika nyt 7-v. ja 142cm. Komea ja pitkä mies siis tulossa, hyvä vain, mutta vaatteet, joita tuohon mittaan tarjolla ovat kyllä aika hurjiakin nuorisovaatteita - pääkalloja, graffitikoristeita, skeittivaatteita tms. Ei mitään kivoja ekaluokkalaiselle.

Olen tehnyt kuitenkin kivoja löytöjä ns. merkkivaatteista (esim. Sokoksen alerekit selaamalla...) - mm. Espritillä kivoja kuoseja ja ikään sopivia, samoin esim. TomTailor tai Icepeak tms. Urheilukaupoissa kanssa hyviä alennuksia ja itse asiassa ihan kivoja "casual wear" juttuja varsinaisten urheiluasujen lisäksi.

Seppälät, Lindexit ym. just noita "pääkallovaatepaikkoja" - ei oikein tahdo löytää kivoja juttuja.

Alkuperäinen kirjoittaja 142/7:
Alkuperäinen kirjoittaja +:
no jo on pojalla pituutta ainakin :)

joo ja se onkin tässä se ongelma! Ei löydy lapsekkaita vaatteita :(

Samaa liikkeellä, poika nyt 7-v. ja 142cm. Komea ja pitkä mies siis tulossa, hyvä vain, mutta vaatteet, joita tuohon mittaan tarjolla ovat kyllä aika hurjiakin nuorisovaatteita - pääkalloja, graffitikoristeita, skeittivaatteita tms. Ei mitään kivoja ekaluokkalaiselle.

Olen tehnyt kuitenkin kivoja löytöjä ns. merkkivaatteista (esim. Sokoksen alerekit selaamalla...) - mm. Espritillä kivoja kuoseja ja ikään sopivia, samoin esim. TomTailor tai Icepeak tms. Urheilukaupoissa kanssa hyviä alennuksia ja itse asiassa ihan kivoja "casual wear" juttuja varsinaisten urheiluasujen lisäksi.

Seppälät, Lindexit ym. just noita "pääkallovaatepaikkoja" - ei oikein tahdo löytää kivoja juttuja.

Kiitos vinkistä. Pitääkin mennä urheilukauppoihin. Tom Tailoria pojalla jo onkin :) Esprit on myös hyvä.

pitääkin katsoa tämä! Tuntuu, että kaikki kivat kuviot ym. loppuu aina 128. Siotten alkaa se "isojen mallisto" Ongelmana mys se, että mistä saada kestäviä vaatteita rymyämiseen, koska 6v vielä leikkii, mutta kaikki tuon kokoiset vaatteet on sitten koululaisille sopivia eli koulussa istumista varten.

Meille ainakin on käynyt tosiaan toi ko. mallisto kaikin puolin. Muutama kiva yllärilöytö on tullut vastaan Anttilastakin, mutta tosiaan pääsääntöisesti tehdään hankinnat Prismasta ja tyytyväisiä ollaan molemmin puolin. Ja - kirppikset :). Nytkin kävin ihanassa kirppistapahtumassa, mistä esikoinen sai itselleen kivan näköisen ulkoilupuvun sekä aivan uuden hupparitakin :).

Toi isojen poikien mallisto on vain toisaalta "pakko" hyväksyä menoon mukaan. Me ollaan jo reilun vuoden verran tehty siirtymää ja nyt on pojalaa itselläänkin semmonen ns. äijä- meininki menossa, että mieluusti kelpuuttaa myös tuota koululaisempaa versiota, kun eskariin on menossa. Toivottavasti löydätte etsimänne :)!

Sama ongelma meilläkin! Poika on nyt 5v ja 128cm pitkä. Olen ostanut paljon vaatteita ulkomailta jossa tuntuu olevan paljon enemmän valikoimaa esim. Disney-kuvioilla. Tosiaan nuo urheiluliikkeet on myös hyviä. Netistä tilaamalla esim. ulkomailta saa todella kivoja vaatteita ja edullisesti.

Yhteistyössä