Mistä löytää halvalla....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tiedosta kiitollinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tiedosta kiitollinen

Vieras
HEI!

Vauva tulossa ja paljon tavaraa vielä ostamatta.Näin pienituloisena olisin tiedustellut mistä kannattaa ostaa vauvan pieniä tarvikkeita esim. hoitotuotteita, hoitolaukku, vaunujen pyöränsuojat ja sadesuoja yms.
Asun Helsingissä ja kaikki hyvät säästövinkit tarpeen.Suurimmat ostokset olen ostanut käytettynä tai saanut.

tiedosta kiitollinen

JOs säästää haluat niin ilman noitakin pärjäät hienosti. Hoitolaukuksi käy mikä tahansa laukku, vaikka selkäreppu, renkaansuojia et tarvitse (en ole itse kokenut tarvitsevani niitä vaikka jo kolmas lapsi tulossa!!), jos pelkäät renkaiden jättävän lattiaan jäljet, laita matto tai pyyhe alle... Sadesuojia nyt on marketeissa ja kirppiksillä, huuto.netistä kannattaa katsoa, uusi maksanee alle kympin tai jotain sitä luokkaa.
Mitähän vielä kysyitkään... Ikeassakin on kaikkea kätevää ainakin kotiin, hoitopöytiä pinnasänkyjä tms.

Vauvalle tavarapaljous on melkoinen jota on tarjolla mutta hyvin pelkistetylläkin tavaramäärällä pärjää hienosti,ajallaan huomaat mitä tarvitset ja mitä et,kaikkea ei kannata hankkia valmiiksi. =)

Olen kuullut että jotkut käyttävät pyörän suojina suihkumyssyjä ja niitähän luulisi löytyvän tarjoustaloista tms halvalla. Sadesuojan ostin itse tavaratalosta ja maksoi alle 5euroa.

Itse en ostanut hoitolaukkua. Laitoksella sain Liberon kassin, jota olen käyttänyt. Lisäksi voit laittaa tavaroita omaan kassiisi.

Kannattaa katsella käytettyjen lastenvaatteiden myymälöistä tai vauva-lehden sivuilta käytettyjä vaunuja. Meillä pärjättiin pelkästään kuomurattailla ja niissä ei edes ollut vaunukoppaa.

Et tarvitse hoitopöytää vaan pärjäät pelkällä hoitoalustalla. Jopa pienellä hoitoalustalla voi pärjät. Äitiyspakkauksen mukana tulee hoitoalusta, jonka päällä voi käyttää esim. pyyheliinaa.

Kirpputoreilta kannattaa katella tai huuto.netistä...se vaan ei välttämättä aina ole mikään halpa paikka.
Meillä on kyllä kahden lapsen kanssa ollu pyörän suojat vaunuissa ja rattaissa kovassa käytössä, ensinnäkin meillä on aina säilytetty kaikki vaunut ja rattaat sisällä ja paljon ulkoillaan säällä kun säällä, niin esim. syksyisin kuraa tulisi aivan järjettömästi sisälle ilman suojia. Ja esikoisen ollessa vauva asuttiin kerrostalossa ja joskus hän saattoi nukahtaa ulkona kävelylenkillä ja jatkaa unia kotona parvekkeella, niin ei mua ainakaan kovasti houkuta työntää kurasia vaunuja olohuoneen läpi parvekkeelle ilman renkaansuojia, ja yksin niitä ei vauva kyydissä voi kantaakaan. Mutta ei ne suojat jossain marketeissa edes paljoa maksa, kuten ei joku sadesuojakaan. Ja kannattaa yleisestikin pitää silmät ja korvat auki, esim. lastentarvike liikkeillä kun aina välillä on jotain alennusmyyntejä niin saattavat myydä jotain esim. tuttipulloja ym.. halvemmalla.. =)

Sen verran täytyy korjata, ettei äitiyspakkauksessa enää ole hoitoalustaa, vaikka vieras näin kertoikin.
esim. tuttipulloja ja tuteja kannattaa ostaa enemmän vasta sitten, kun tietää onko niille tarvetta.

Yhteistyössä