Mistä luottamus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja N 28
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

N 28

Vieras
Olen viime aikoina huomannut olevani tuskallisen, sairaalloisen mustasukkainen, vaikkei siihen ole juurikaan syytä. Tajuan että tämä johtuu siitä, että itse olen aina (ennen) pettänyt, ja tiedän siis miten helppoa se on. Nyt sisintä jäytää vähän väliä, kun huomaan miettiväni onko mieheni tosiaan siellä missä sanoo olevansa kun ei ole kotona, onko hän pettänyt minua esim. ollessani työmatkoilla jne.

Tiedän, että mieheni on pettänyt aiemmassa suhteessaan ja on muutenkin ns. flirttailevaa tyyppiä ja hänellä on naispuolisia (sinkku)kavereita, mikä tietysti kasvattaa epäilyjäni. Olemme olleet yhdessä pari vuotta, enkä osaa sanoa miksi mustasukkaisuus on iskenyt nyt, aiemmin en ole tällaista tuntenut.

Tiedän ettei tällaista pitäisi miettiä, vaikka aina on tietysti mahdollista, että mieheni pettäisikin, kaikkihan on mahdollista, ja pettäminen niin tavallista. Mutta se mitä en tiedä, tuntuu tuskalliselta, vaikka asianhan väitetään olevan päinvastoin: se mitä emme tiedä, ei voi vahingoittaa.

Miehelleni en ole osoittanut mustasukkaisuuttani, en halua ole vainoharhainen, omistava, puolisoaan vahtiva akka... Tästä tulee mieleen tänpäiväisessä Hesarissa ollut väitöstutkimus: miten rakastaa tukahduttamatta omistushalullaan..? Toisaalta tunnen syyllisyyttä tästä, koska loppujen lopuksi kyse on (kai) omistushalusta ja epävarmuudestani sekä suhteemme että oman viehätysvoimani kestävyydestä.

Onko kellään muulla vastaavia tuntemuksia, miten kestätte itsenne kanssa?

Ei välttämättä onnistu. Itse tein niin rakastin ja rakastelin miehen väsyksiin. Silti petti heti tilaisuuden saatuaan. Jos joku on häntäheikki,hän on. Ei auta onnellinen parisuhde kun äijä kuolaa joka ämmän perään. Kyllä se mulukku korvaa aivot. Että näin. Aplle vielä kysymys,että pettikö äijä exäänsä kanssasi? Jos näin on,voit olla varma että kierre jatkuu..

Et ole tyhmä,ehkä kunnollinen..olen seurannut useita vastauksiasi ja jos kaikki miehet omaisivat noin suoran selkärangan kuin sinä olisi naisluomakunta ikionnellinen. Älä nyt huku ens sateella;-) mut on olemas miehiä joille mikään ei riitä,en tiedä ovatko seksiaddikteja vai mieleltään ""sairaita""etteivät voi tuntea itseään hyväksytyiksi elleivät pelaa ja saa tuntea itseään halutuksi urokseksi. Voin sanoa et meillä oli nautinollista seksiä keskim. 4 krt päiväs. Usko tai älä. Joskus vietimme päivän ainoastaan naiden. Silti äijä alkoi laukata vierais. Oli helppoa vuorotyöni ja sinisilmäisyyteni vuoksi. Niin minäkin silloin luulin,että kun rakastat ja rakastelet miehen uuvuksiin ei tarvi olla huolissaan..toisille se lisää vain kestävyyttä.ikävä kyllä näin se vain on.

Sinähän olet rakastunut ihan oikeasti ja et haluaisi kaiken taas päättyvän petokseen. Menneisyys ja tulevaisuus kohtaa nyt sinun elämässäsi, olet aallonmurtajalla, jonka edessä on uusi elämä. Kaipaatko jotakin vielä sieltä takapuolelta. Pidä menneisyys koulunasi ja tulevaisuus mahdollisuutenasi. Älä sekoita niitä, menneet ovat menneitä ja nyt kohti uusia aaltoja.

Joo, suhteemme alkaessa mieheni seurusteli vielä ex:nsä kanssa. Tiedän, että kerran pettänyt voi pettää uudestaankin, mutta en nyt kuitenkaan sanoisi sitä ""kierteeksi"". Suhteemme alku oli tosi vaikea, kaikille osapuolille, mies palasi välillä yhteen ex:nsä kanssa jne.

No, ehkä tätä asiaa ei auta miettiä. En usko että voin omalla käytökselläni hirveästi vaikuttaa asiaan, jos tahtoo pettää niin pettää, jos tahtoo olla uskollinen, niin on, tiedän tämän ainakin itseni kohdalta.

No sen olen huomannut,että mustiksia ovat juuri ne jotka ovat itse valmiita petokseen. Tavallaan syyllistetään toinen jo valmiiksi siitä mitä itse ollaan valmiita tekemään ja tavallaan haetaan oikeutus sieltä omalle mielelle petokseen. Moraali on ihmisil niin erinlainen. Eli petturi ei tajua,ettei kaikki ihmiset käyttäydy hänenlaillaan,vaan pitää valheellisuutta ja kieroutta joka ihmisen normina käyttäytymismallina rakastipa sit tai ei.tota aallonharja juttua en satasella tajunnu..kyllä matto vedettiin alta ajat sitten ja rakkaus kuihtui sen siliän tien.

No sen olen huomannut,että mustiksia ovat juuri ne jotka ovat itse valmiita petokseen. Tavallaan syyllistetään toinen jo valmiiksi siitä mitä itse ollaan valmiita tekemään ja tavallaan haetaan oikeutus sieltä omalle mielelle petokseen. Moraali on ihmisil niin erinlainen. Eli petturi ei tajua,ettei kaikki ihmiset käyttäydy hänenlaillaan,vaan pitää valheellisuutta ja kieroutta joka ihmisen normina käyttäytymismallina rakastipa sit tai ei.tota aallonharja juttua en satasella tajunnu..kyllä matto vedettiin alta ajat sitten ja rakkaus kuihtui sen siliän tien.

Älä nyt ihmeessä noin yksioikoisesti ajattele! Minä esim. en ole koskaan pettänyt ketään kumppaneistani! (en pitkäaikaista aviomiestäni edes. :) )
Mutta tulin yllättäen kuitenkin aika mustasukkaiseksi miehestä, joka mielestäni vilkuili vieraita naisia liian kiinnostuneena. Piti myös yhteyttä useisiin ""entisiinsä"".Ei siis johdu siitä,että olisin itse valmis pettämään- minusta ei yksinkertaisesti ole siihen.Lähden jos tuntuu,ettei ajankohtainen suhde enää riitä.

kyllä on kokemusta roppakaupalla.. tosiaan en voi muuta antaa kun sanoa sen, että nauti täysillä ja luota. sitten jos tulee eteen petos, niin parempi kun jätät. Itse en jättänyt, joten kannan lopunelämäni sitä sisälläni, mutta tietysti olosuhteet vaikuttavat. Meillä vaikutti pettämiseen se (kuulema), että mä omistin liikaa ja vaadin...hmm.. toki, tänään ymmärrän, ettei se siitä johdu.. mutta kyllä se vaikuttaa tosi paljon. Joten nauti miehestäsi ja usko häneen, siten saat enemmän.. tsemppiä

Yhteistyössä