Mistä mä löydän lapsille vanhanaikaset juhlavaatteet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vaatteet hukassa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vaatteet hukassa

Vieras
Saimme kutsun juhliin, jonne pitää pukeutua vanhanaikaisiin vaatteisiin. Pojalle polvihousut ja liivi ja tytölle joku mekko + esiliina. Mulla ei ole aavistustakaan mistä lähtisin etsimään vaatteita. Pojalle on helppo löytää liivi ja sen alle paita, mut mistä polvihousut ja mistä tytölle juhlamekko? Ja tilannetta pahentaa se, et juhlavaatebudjetti on rajallinen, kun koko perheelle pitää jotain ostaa.

Mä en tiedä sen valmistajafirman nimeä, mutta Jyväskylän Puttipajassa ainakin myydään just tuontyylisiä vaatteita lapsille - ja on siellä aikuisillekin vissiin. samoin jossain messuilla oon nähnyt niitä myytävänä.

Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Mä en tiedä sen valmistajafirman nimeä, mutta Jyväskylän Puttipajassa ainakin myydään just tuontyylisiä vaatteita lapsille - ja on siellä aikuisillekin vissiin. samoin jossain messuilla oon nähnyt niitä myytävänä.

Niin ja ne on varmasti hunajaisen hintaisia :( Vaatteet tulee olemaan päällä vain sen yhden kerran, joten en haluaisi maltaita maksaa. Voisin vaikka ommella jos jostain vain löytyisi kaava.

30-50 eur mekosta, ei käy missään nimessä. Niin paljon ei ole varaa maksaa, kun neljälle ihmiselle pitää vaatteet hommata. Jos löytyisi mekko mitä voisi käyttää jälkikäteen ihan arkipäivänä, niin sitten voisin vähän maksaakin, mut tuon tyyliset ei oikeen miellytä mua niin paljon, että joka päivän pukisin.

Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
http://www.riihipeikko.fi/riihipeikko.html

Tuolta ostin mun pikkutytölle aivan iiiiiihanan mekon, 40?. Se oli tosin lapsimessuilla, en tiiä oliko ale-hinta?

kivan näköisin, mut siitä päätellen, et hinnat ei oo esillä, ovat aika kalliita varmaankin.

Essuhan on oikeesti melko helppo ommella, ja niin on liivimekkokin, ja vanhanajan vaikutelma tulee helposti kun käyttää oikeanlaisia kankaita, siis noihin voi kaavat piirtää ite/kattoa jostain vanhoista mekoista. Pussihousutkin tosi helppo ommella jos ottaa vaan normihousujen kaavat, leventää, lyhentää ja ompelee lahkeeseen sitten tiukemman "rinkulan"

Alkuperäinen kirjoittaja H-E-P-P-U-L-I:
Essuhan on oikeesti melko helppo ommella, ja niin on liivimekkokin, ja vanhanajan vaikutelma tulee helposti kun käyttää oikeanlaisia kankaita, siis noihin voi kaavat piirtää ite/kattoa jostain vanhoista mekoista. Pussihousutkin tosi helppo ommella jos ottaa vaan normihousujen kaavat, leventää, lyhentää ja ompelee lahkeeseen sitten tiukemman "rinkulan"

niin varmaan jos on taitava ompelija. Mä tarviin hyvin tarkan ohjeen ja sittenkin voi mennä pieleen. Eli itse en voi mitään kaavaa alkaa piirtää tms, vaan on oltava hyvin selkeä ohje miten toimitaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja anne:
Minkäkokoinen poika? Mulla ois yks Riihipeikon asu.

riippuen mitoituksesta 86-92

Vaikee sanoa, noi asuthan on leveitä. Pojalla oli asu 1-vuotis synttäreillä päällä, oli aika reilu. Mut näyttäis, että menis vieläkin, en oo vähään aikaan sovittanut, käyttää nyt kokoa 86/92. Voin ottaa kuvan jos haluat?

Yhteistyössä