Mistä masennukseen apua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "a.p"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"a.p"

Vieras
Mistä voi saada apua, jo seitsemän vuotta olen kärsinyt masennuksesta. On niin vaikeaa nousta aamulla tai saada emää mitään aikaiseksi. Ei vaan jaksa enää mtään.

Ota terveyskeskuslääkärin yhteyttä. Sitä kautta pääset esim. psykiatriselle sairaanhoitajalle ja saat mahdollisesti lääkitystä. Jos vakuutus on kunnossa tai maksukykyä riittää, niin ehdottomasti suoraan yksityiselle psykiatrille aika, niin pääsee nopeiten tehokkaaseen hoitoon.

Itse käyn yksityisellä ja yksityisessä psykoterapiassa. Terapiaan on mahdollista saada kelalta noin 40% tuki.

Aloita työterveys- tai terveyskeskuslääkäristä, on ihan normaalia käydä yleislääkärillä kertomassa masennuksesta. Saat luultavasti kokeeksi masennuslääkkeen, joista useimmat saavat apua ja toivon mukaan pääset myös jonoon johonkin terapiaan. Jos olet vähän enemmän varoissasi, voit käydä yksityisellä psykiatrilla ja mahdollisesti hakea myöhemmin kelalta rahoitusta psykoterapiaan. Yksityisistä psykologeista kela ei korvaa mitään.

[QUOTE="a.p";22800355]Mutta mitä sinne terveyskeskukseen pitää saoa että saa ajn lääkärille?[/QUOTE]

Sanot vaan että tarvitset masennuksen takia pikaisesti apua. Sano, että mieliala on laskenut alhaalle ja kerrot muista oireista. Minulla esim. unettomuus oli yksi oire.

Yhteistyössä