Mistä mulle nyt juontui mieleen... Apua, ja juu, en asu Porvoossa ;)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aurinkokunta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Aurinkokunta

Aktiivinen jäsen
01.11.2006
11 030
1
36
Kouvolan peräkylä
Siis mulla oli tuossa edellisessä raskaudessa joku streptokokki tai joku muu vastaava kokki kuitenkin, ja se piti hoitaa niin, että juuri ennen synnytystä, siinä synnytyksen yhteydessä mun piti saada antibioottipiikki ja sit sen jälkeen kuuri lääkkeitä.
Tämän piti estää se, ettei se tartu vauvaan.

No, tuo edellinen synnytys oli omanlaisensa, ja tyttö syöksyi maailmaan, eikä mitään piikkiä mulle koskaan annettu, siitä lääkekuurista puhumattakaan :o
Silloin kun mie olin jo kotona ja tyttö vielä teholla, mie muistin kysyä asiaa niiltä tehon hoitsuilta. Tytöstä otettiin kokeet, ja ne oli ok... eli tytössä ei sitä kokki-tartuntaa ollut, onneksi.

Mutta nyt sit... yks-kaks mulle tuli mieleen, että onkohan se sama bakteeri vai mikä se sit onkaan, niin vielä minussa itsessäni? :o
Kun mie muistelen, että kyseessä ois ollut oireeton joku... ja siks sanottiin, että se voidaan hoitaa sit siinä kun vauva syntyy ja heti sen jälkeen... Ettei siis tarvinnut hoitaa raskausaikana, kun se kuulemma vaatii "tujummat" lääkkeet, mitä vauva vatsassa ois kestänyt.

Mutta siis... kun sitä ei oo hoidettu, niin onkohan se mulla siis vieläkin? :ashamed: :|

onko sinulle AURINKOKUNTA TULOSSA 10 LAPSI? onnea =) saako kysyä että minkä kokoisessa asunnossa asutte? onko teillä monta autoa? käyttekö joskus koko perheen voimin jossakin? oletko koskaan hirveän uupunut arjen pyörittämiseen?

B)
Mä kans, yleensä, mut jääkaapin ovi alkaa olla täysi, joten ihan ehdoton ykkönen on kahvinkeittimen kylki. Post-it tarra siihen, ja aamulla ekaks näkee, ja muistaa. :laugh:
T. en yhtään dementikko..

Alkuperäinen kirjoittaja heippa:
onko sinulle AURINKOKUNTA TULOSSA 10 LAPSI? onnea =) saako kysyä että minkä kokoisessa asunnossa asutte? onko teillä monta autoa? käyttekö joskus koko perheen voimin jossakin? oletko koskaan hirveän uupunut arjen pyörittämiseen?

On tulossa juu.
Asutaan talossa, jossa on n. 280 neliötä lämmintä tilaa ja reilu 100 neliötä kylmää varasttilaa, josta saa tarvittaessa rempata lämmintä tilaa lisää ;)
3 autoa, miehellä oma farkku-Astra, ja mulla farkkku-Vectra.
Nykyjään ei sovita autoihin kaikki kerralla, mutta tarvittaessa lainataan tai vuokrataan toinen auto, jolloin kaikki pääsee matkaan.
Nykyään ei vaan isommat enää edes välitä kaikista kokoperheen ajeluista ;) :D
Uupunut... no joo, ja en... Olen mie joskus ihan finaalissa, mutta sitä ei vaan halua myöntää - edes itselleen. Mutta toisaalta, tunnin tirsat auttaa kaikkeen, ja hyvä ruoka, että en mie silleen oo uuvuksissa vielä ollut :)

nyt kun päästiin kyseleen niin miten sulla paikat on kestäneet noi kaikki odotukset?mulla kaveri jolle sanottiin 4 jälkeen ettei enää mielellään sais olla raskaana...

Alkuperäinen kirjoittaja seropi:
nyt kun päästiin kyseleen niin miten sulla paikat on kestäneet noi kaikki odotukset?mulla kaveri jolle sanottiin 4 jälkeen ettei enää mielellään sais olla raskaana...

Mulle kerran jos toisenkin on sanottu, että mut on kai tehty synnyttämään ja olemaan raskaana :o
Mulla ei oo ollut mitään sellaisia ongelmia, joista joskus saa aina lukea. Hyvä toki mulle, en mie kyllä hengelläni lähtis leikkimäänkään, jos niin oltais sanottu.

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:

On tulossa juu.
Asutaan talossa, jossa on n. 280 neliötä lämmintä tilaa ja reilu 100 neliötä kylmää varasttilaa, josta saa tarvittaessa rempata lämmintä tilaa lisää ;)
3 autoa, miehellä oma farkku-Astra, ja mulla farkkku-Vectra.
Nykyjään ei sovita autoihin kaikki kerralla, mutta tarvittaessa lainataan tai vuokrataan toinen auto, jolloin kaikki pääsee matkaan.
Nykyään ei vaan isommat enää edes välitä kaikista kokoperheen ajeluista ;) :D
Uupunut... no joo, ja en... Olen mie joskus ihan finaalissa, mutta sitä ei vaan halua myöntää - edes itselleen. Mutta toisaalta, tunnin tirsat auttaa kaikkeen, ja hyvä ruoka, että en mie silleen oo uuvuksissa vielä ollut :)

kiitos kun vastasit =) ja hyvää jatkoa sinulle minulla myös la syyskuussa toinen tulossa. mulla kiinnostaa hirveenä tuollaisen ison perheen arjen pyörittäminen voisin kysellä vaikka mitä tyhmää :D itsekkin haaveilen isosta perheestä..mietin vaan joskus et ei minusta sellaseen olisi...

tuolla jossain kun on törmännyt perheisiin jossa todella monta lasta on vanhemmat olleet tosi rauhallisia.ihan eri meininki kuin joillakin kellä yksi tai kaksi lasta.oikein ihailin kerran ravintolassa yhtä suurperhettä miten lapsetkin osasivat olla nätisti eikä mitään säheltämistä missään vaiheessa...

kiitos kun vastasit =) ja hyvää jatkoa sinulle minulla myös la syyskuussa toinen tulossa. mulla kiinnostaa hirveenä tuollaisen ison perheen arjen pyörittäminen voisin kysellä vaikka mitä tyhmää :D itsekkin haaveilen isosta perheestä..mietin vaan joskus et ei minusta sellaseen olisi...

:hug: Onnea!
Eikä tää eroa paljoa pienen perheen arjesta... asioita vaan tehdään siommassa määrin... siis pyykkiä, ruokaa jne, ja liikkuminen, se se on se oma haasteensa aina.

Yhteistyössä