Mistä oikein tietää, onko hetero vai jotain muuta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä oon kuvitellut aina olevani hetero.
Mutta en mä kai oo. Ehkä sitten bi.
Mua jostain syystä lähestyy tietyntyyppiset naiset.. ja mä meen mukaan siihen flirttiin. Mä en voi enkä edes halua vastustaa. Ja niiden kohtaamisten jälkeen mä huomaan jääneeni haaveilemaan, että mitä jos...

Ne naiset jää mun unelmiini, niihin mä voisin rakastua niin helposti.
Että ehkä mä oon bi?

[QUOTE="jukkis";25168711]Ensimmäisellä kerralla rooleja ei ole vielä löytynyt. Sitten jos on pidempään parisuhteessa tai seksisuhteessa, niin 99% ihmisistä kangistuu seksissä kaavoihin, oli sitten kyse naisista tai miehistä. Tuo 1% sitten jaksaa panostaa seksiin ja sen uudistamiseen niin paljon, että saa siitä enemmän irti. Näin esim. tantraseksin harrastajat.

Noin nuorena kun ei ole vielä harrastanut seksiä ja muutenkin, on luonnollista, että on fantasioita ja kuvitelmia siitä millaista seksi olisi minkäkin sukupuolen kanssa. Tosielämässä tilanne on toinen. Ei voida yleistää sillä tavalla, että kahden naisen välinen seksi olisi hienompaa kuin kahden miehen, tai että miesten välinen seksi olisi parempaa. Heteroiden seksi on aivan yhtä hyvää kuin seksi saman sukupuolen kesken.

Naiset haluavat fantasioida tässä ketjussa naisen paremmuudesta. Todellsuudessa kumpikaan sukupuoli ei ole toistaan parempi, ei seksissä eikä muutenkaan. Nainen ja mies ovat erilaisia, mutta täydentävät toisiaan ja tuo erilaisuus luo seksuaalistakin jännitettä sukupuolten välille.[/QUOTE]

En edelleenkään ymmärrä sun väitettä siitä, että kahden naisen suhteessa toinen olisi automaattisesti feminiininen ja toinen maskuliininen.

En edelleenkään ymmärrä sun väitettä siitä, että kahden naisen suhteessa toinen olisi automaattisesti feminiininen ja toinen maskuliininen.

Sanoin, että useimmiten naispareissa toinen on feminiinisempi ja toinen maskuliinisempi. Ei se silti tietenkään aina niin ole. On olemassa kaikenlaisia pareja. Lesbot ovat usein vähemmän naisellisia kuin heterot tai biseksuaalit.

Usein törmää lesbopareihin, jossa kumpikaan ei ole kovin naisellinen, vaan molemmat ovat hieman jätkämäisiä. Tuskin koskaan näkee lesbopareja, jossa molemmat ovat naisellisia ja kauniita. Julkimoistakaan ei tule mieleen kuin yksi lesbopari josta voi sanoa, että melko kaunis ja naisellinen pari. Nimittäin Portia de Rossi ja Ellen De Generes. Tässäkin parissa tosin Ellen on hieman miehekäs ja ainakin Portia on bi.

Mutta vastaan alkuperäiseen kysymykseen. Mistä tietää olevansa hetero? Melko varmasti sen tietää siitä, että ihastuu ja rakastuu vain vastakkaiseen sukupuoleen. Näin miehenä lisäksi esim. alastomien miesten kuvien katsominen suorastaan ellottaa.

Miksi kuitenkaan pitäisi luokitella itsensä johonkin lokeroon? Jokainen ihminen on erilainen myös seksuaalisuudeltaan ja seksuaaliset mieltymykset ja halut muuttuvat iän mukana.

[QUOTE="mä";25200026]Tule jukkis katsomaan mua ja mun kaunista kaveria :) Oon siis nainen itsekin.[/QUOTE]

Uskon kyllä, että on myös naispareja joissa molemmat ovat kauniita ja naisellisia, mutta teitä on vähän. Ja jompi kumpi tai molemmat teistäkin saattavat olla biseksuaaleja.

[QUOTE="jukkis";25200033]Mutta vastaan alkuperäiseen kysymykseen. Mistä tietää olevansa hetero? Melko varmasti sen tietää siitä, että ihastuu ja rakastuu vain vastakkaiseen sukupuoleen. Näin miehenä lisäksi esim. alastomien miesten kuvien katsominen suorastaan ellottaa.

Miksi kuitenkaan pitäisi luokitella itsensä johonkin lokeroon? Jokainen ihminen on erilainen myös seksuaalisuudeltaan ja seksuaaliset mieltymykset ja halut muuttuvat iän mukana.[/QUOTE]

Ei sitä muuten siitäkään tiedä. :) Saattaa olla, että suurimmalla osalla on mahdollisuus ihastua kumman sukupuolen edustajaan tahansa. Kuten kerroin aiemmin ketjussa, olen ollut vain kerran kiinnostunut romanttisessa/seksuaalisessa mielessä naisesta ja saattaisin yhä luulla olevani täysin hetero, jos tuota ei olisi tapahtunut. Kaikille ei koskaan osu kohdalle sellaista tyyppiä.

Jotkut ihmiset ovat uskomattoman valloittavia, karismaattisia persoonia ja sellaisesta henkilöstä voi pitää paljonkin. Silti en haluaisi, enkä pystyisi harrastamaan seksiä miehen kanssa.

[QUOTE="jukkis";25200043]Uskon kyllä, että on myös naispareja joissa molemmat ovat kauniita ja naisellisia, mutta teitä on vähän. Ja jompi kumpi tai molemmat teistäkin saattavat olla biseksuaaleja.[/QUOTE]

Olet oikeassa, ollaan bi.

[QUOTE="jukkis";25200082]Jotkut ihmiset ovat uskomattoman valloittavia, karismaattisia persoonia ja sellaisesta henkilöstä voi pitää paljonkin. Silti en haluaisi, enkä pystyisi harrastamaan seksiä miehen kanssa.[/QUOTE]

Älä koskaan sano ei koskaan. :D No joo, voi hyvin ollakin, ettet pystyisi. Mä olen sen tyylinen ihminen, että ihastun platonisella tasolla ihmisiin tosi herkästi, jos ne on jotenkin valloittavia persoonia. En silti aiemmin ole halunnut suudella tai ole ollut mitenkään romanttisessa mielessä ihastunut. Olen saattanut jotain pientä vetoa tuntea, muttei ole tehnyt mieli kuitenkaan tehdä mitään.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="jukkis";25199974]Sanoin, että useimmiten naispareissa toinen on feminiinisempi ja toinen maskuliinisempi. Ei se silti tietenkään aina niin ole. On olemassa kaikenlaisia pareja. Lesbot ovat usein vähemmän naisellisia kuin heterot tai biseksuaalit.

Usein törmää lesbopareihin, jossa kumpikaan ei ole kovin naisellinen, vaan molemmat ovat hieman jätkämäisiä. Tuskin koskaan näkee lesbopareja, jossa molemmat ovat naisellisia ja kauniita.
Julkimoistakaan ei tule mieleen kuin yksi lesbopari josta voi sanoa, että melko kaunis ja naisellinen pari. Nimittäin Portia de Rossi ja Ellen De Generes. Tässäkin parissa tosin Ellen on hieman miehekäs ja ainakin Portia on bi.[/QUOTE]

Heitänpä villin arvauksen siitä, mistä tämä mielikuva johtuu.

Jos kadulla kävelee rinnakkain kaksi naista, joista toinen on selkeästi maskuliinisempi kuin toinen, ohikulkija ajattelee "oho, lesbopari".

Jos kadulla kävelee rinnakkain kaksi naista, joiden maskuliinisuus/feminiinisyystaso on suunnilleen sama, ohikulkija ajattelee "kas, kaverukset".

[QUOTE="vieras";25200161]Heitänpä villin arvauksen siitä, mistä tämä mielikuva johtuu.

Jos kadulla kävelee rinnakkain kaksi naista, joista toinen on selkeästi maskuliinisempi kuin toinen, ohikulkija ajattelee "oho, lesbopari".

Jos kadulla kävelee rinnakkain kaksi naista, joiden maskuliinisuus/feminiinisyystaso on suunnilleen sama, ohikulkija ajattelee "kas, kaverukset".[/QUOTE]

Vaikea sanoa, pitääkö tuo stereotypia paikkansa. Liiallinen yleistäminen on kuitenkin ärsyttävää.

Eihän sitä voikaan tietää muuta kuin kokeilemalla!!
Entäs jos olisinkin innostunut vaikka eläimistä?? No ei kun kokeilemaan vaan, eihän sitä muuten voi tietää!!