mistä parisuhteessa pitää riidellä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kertokaa minulle
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kertokaa minulle

Vieras
Taaskin tuossa yhdessä ketjussa sanotaan, että parisuhteessa pitää riidellä.

Miksi ja mistä?

Me olemme miehen kanssa olleet yhdessä jo 15 vuotta ja koskaan en ole kokenut, että me riitelisimme. Toki olemme joistain asioista eri mieltä, mutta mitään tarvetta riitaan ei ole ollut.

Talous on tasapainossa (molemmilla hyvät ammatit ja työpaikat), elämänarvot samansuuntaiset ja perhe lapsineen ja lemmikkeineen on molemmille ykkösenä.

Antakaa hyvät ihmiset vinkkejä mistä aloittaisimme riitelemään jotta mekin olisimme ns. normaaleja :)

Taaskin tuossa yhdessä ketjussa sanotaan, että parisuhteessa pitää riidellä.

Miksi ja mistä?

Me olemme miehen kanssa olleet yhdessä jo 15 vuotta ja koskaan en ole kokenut, että me riitelisimme. Toki olemme joistain asioista eri mieltä, mutta mitään tarvetta riitaan ei ole ollut.

Talous on tasapainossa (molemmilla hyvät ammatit ja työpaikat), elämänarvot samansuuntaiset ja perhe lapsineen ja lemmikkeineen on molemmille ykkösenä.

Antakaa hyvät ihmiset vinkkejä mistä aloittaisimme riitelemään jotta mekin olisimme ns. normaaleja :)

Tämä on hyvä ja asiallinen kysymys. Mulle on aikoinaan valitettu, että pitäisi olla ärsyttävämpi, jotta voitaisiin riidellä. Se kun olisi kuulemma normaalia. Mistä ihmeestä on pakko riidellä? Riitoja ymmärrän, mut jos ei ole syytä, miksi pitäisi riidellä?

Alkuperäinen kirjoittaja Yh-isä;28704294:
Tämä on hyvä ja asiallinen kysymys. Mulle on aikoinaan valitettu, että pitäisi olla ärsyttävämpi, jotta voitaisiin riidellä. Se kun olisi kuulemma normaalia. Mistä ihmeestä on pakko riidellä? Riitoja ymmärrän, mut jos ei ole syytä, miksi pitäisi riidellä?

Niinpä.

Riidattomuuden ongelma meillä lienee se, että olemme erittäin tylsän tavanomaisia ja tyytyväisiä "tylsään" eloomme ;)

Ei todellakaan tarvi riidellä, esim kahden oikein perusflegmaatikon välille on varmasti erittäin vaikea saada riitaa. Ovat yksinkertaisesti liian laiskoja siihen. Mutta, jos parisuhteessa on sangviinisia tai koleerisia ihmisiä, niin riidattomuus olisi lähinnä luonnotonta.

No en todellakaan tiedä! Olen rauhaa rakastava ja en halua riidellä, en oo ikinä ymmärtänyt et pitäis jotenki riitelemällä "tuulettaa ilmapiiriä". Hohhoijaa, menee yli hilseen. Onneks oon semmosen miehen kans naimisissa, joka ei myöskään pidä riitelemisestä, aina ollaan päästy yksimielisyyteen ilman riitelyä ja osataan antaa periksi ja joustaa puolin ja toisin. Niin ja ollaanko onnellisia, kyllä ollaan :)

Ei todellakaan mistään. Tämän taidon opin jo omassa lapsuudenkodissani.
Asioista ollaan oltu eri mielta, totta kai. Silloin niistä jutellaan ja aina on kompromissi löytynyt.
On hyvä muistaa, että kukaan ei riitele yksinään.

No ihmiset käsittää riitelyn eri tavoin. Toisille se on pientä erimielisyyttä, joillakin lentelee sillon tavarat. Erimielisyyttä tulee varmasti väkisinkin kenen tahansa kanssa silloin tällöin.. tarvitaanko siitä silti riidellä, ei.

Kiitos vastanneille; ihanaa, että on muitakin "tylsiä" ihmisiä ;)

Sinänsä riidat ymmärrän kun yksi lapsistamme on kovin antelias järjestämään aiheita riitelyyn. Luonnekysymys hyvin pitkälti. Kaksi muuta lasta taas on rauhallisia ja sovittelevan oloisia. Toki osaavat erinomaisen hyvin hyvin ärsyttää tuota kolmatta.. Mutta jokatapauksessa nuo ovat lapsia.

Itse ne jaksaisi aikuisten kesken elämää jossa pitäisi riidellä tärkeistä asioista. Ajankäytöstä, rahasta, kotitöistä jne. Keskustelemalla sekä puolin ja toisin joustamalla on ihan helppoa elää sopuisasti.

Olen huomannut et käsitykset siitä, mikä on riitelyä vaihtelee yllättävän paljon. Itselläni on luonne iän myötä alkanut tasaantumaan ja ihan hyvä niin. Helpompaa näin ehdottomasti. Ennen aika pienestä vastoinkäymisestä tai harmin aiheesta lenteli ärräpäät ja hyvä ettei lautaset. Tiedän että sellanen on epäkypsää, mutta kun on semmonen malli lapsuudesta ja tottunut reagoimaan äkkiä ja tunteella kaikkeen niin muuttuminen on vaikeaa, tosin ei mahdotonta. Mut ei ole mikään pakko riidellä jos ei ole siihen aihetta.

Jospa oletkin yh-isä sen takia, että sinussa ei ole ihmisenä mitään haastetta. Olet klassinen "joo-joo-mies". Vaikka äkkiseltään voisi kuvitella että sellaisen kumppanin kaikki haluaisi, niin eipä se vain niin mene.

Tätä minä tässä ounastelinkin. Itse olen onnellinen, että tähän ikään mennessä (30) on alkanut valjeta ihmisten erilaisuus, tulee siinä väkisinkin vähän ymmärtäväisemmäks ja ylimielisyys alkaa hävitä hiljakseen, mutta ei se selvästikään kaikille valkene.

Nykytiedoilla luulis, että ihmiset ovat aina vain viisaampia, mutta ei se ihmisten erilaisuus näytä kirkastuvan vaan päinvastoin himmenevän nykyaikana. Nykyään erilaisuutta on kaikki hirvittävän pinnallinen niin kuin violetit hiukset tai sitten toisaalta hehkutetaan erilaisuudella asioissa missä kaikki on oikeesti aika samanlaisia niin kuin seksuaalisuus.

Jos joku nyt väen vängällä riidellä haluaa, niin tässä ihan arkisia aiheita, meidän top kymppi!

rahankäyttö
lapsen hoito
kotityöt
harrastukset
koiran hoito
appivanhemmat
auton käyttö
oma tai toisen rupsahtaminen
työkuviot
yleinen vitutus

Kyllä sitä tikusta asiaa saa, jos vaan haluaa ap. Me tapellaan tarvittaessa vaikka siitä, kuinka monta kertaa mukista pitää juoda ennenkuin sen voi laittaa tiskiin.

[QUOTE="vieras";28704347]Jospa oletkin yh-isä sen takia, että sinussa ei ole ihmisenä mitään haastetta. Olet klassinen "joo-joo-mies". Vaikka äkkiseltään voisi kuvitella että sellaisen kumppanin kaikki haluaisi, niin eipä se vain niin mene.[/QUOTE]

Ei ihan, lähdin itse lasten kanssa koska exästä tuli väkivaltainen sekakäyttäjä ja se oli pakkotilanne ihan jo lasten kannalta. Enää häntä ei edes ole... Mut kiitos vain kun lokeroit minut luokkaan "tylsät, harmaat, kiltit ja turhat" :)

Alkuperäinen kirjoittaja Yh-isä;28704397:
Ei ihan, lähdin itse lasten kanssa koska exästä tuli väkivaltainen sekakäyttäjä ja se oli pakkotilanne ihan jo lasten kannalta. Enää häntä ei edes ole... Mut kiitos vain kun lokeroit minut luokkaan "tylsät, harmaat, kiltit ja turhat" :)

Ehdottomasti mieluummin "tylsä, harmaa, kiltti ja turha", kuin joku jonka kanssa ei voi paljoa mistään puhua ilman riitaa.

Ei riitely ole mikään pakko.
Usein niitä vaan syntyy erimielisyyksistä, josta ei päästä yhteisymmärrykseen. Kumpikaan ei vaikka halua antaa periksi ja erimielisyys yltyy riidaksi. Aihe itsessään voi olla mikä vaan; päivän ruoka, kesälomareissu, auton vaihto, lapsen hoito.. Ihan mikä vaan.

Musta olis myös aika outoa, jos ei riitoja koskaan tulisi. Kokisin enempi sen silloin niin, että toinen on tossun alla. Toinen vie ja toinen tulee vaan perässä - koskaan ei olla erimieltä mistään eikä koskaan riidellä.

Ei riitely ole mikään pakko.
Usein niitä vaan syntyy erimielisyyksistä, josta ei päästä yhteisymmärrykseen. Kumpikaan ei vaikka halua antaa periksi ja erimielisyys yltyy riidaksi. Aihe itsessään voi olla mikä vaan; päivän ruoka, kesälomareissu, auton vaihto, lapsen hoito.. Ihan mikä vaan.

Musta olis myös aika outoa, jos ei riitoja koskaan tulisi. Kokisin enempi sen silloin niin, että toinen on tossun alla. Toinen vie ja toinen tulee vaan perässä - koskaan ei olla erimieltä mistään eikä koskaan riidellä.

Meillä ei ole kumpikaan tossun alla vaikka ei juurikaan riidellä. Yleensä keskustellaan asioista, eikä pureta omia pahoja oloja toiseen. Esim. raskaana ollessa ei olisi tullut mieleenkään alkaa miehelle kiukuttelemaan vaikkei lopussa hyvä olo ollutkaan. Miksi pahoittaa toisen mieltä, ei siitä ole kuin haittaa.

Meillä ei ole kumpikaan tossun alla vaikka ei juurikaan riidellä. Yleensä keskustellaan asioista, eikä pureta omia pahoja oloja toiseen. Esim. raskaana ollessa ei olisi tullut mieleenkään alkaa miehelle kiukuttelemaan vaikkei lopussa hyvä olo ollutkaan. Miksi pahoittaa toisen mieltä, ei siitä ole kuin haittaa.

Ei sen riitelyn tarvikkaan aina olla oman pahan olon purkamista toiseen. Ei siinä ookkaan mitään järkeä :D
Tai ei munkaan mielestä raskaus ole mikään syy riitelyyn ja turhaan kiukutteluun.

Aiemmin sanoinkin, että riitoja syntyy erimielisyyksistä. Erimielisyyteen ei tarvitse 'valmiiksi pahaa oloa' tai muutakaan sen ihmeellisempää. Ollaan vaan erimieltä jonkun asian suhteen ja that's it.

Ei sen riitelyn tarvikkaan aina olla oman pahan olon purkamista toiseen. Ei siinä ookkaan mitään järkeä :D
Tai ei munkaan mielestä raskaus ole mikään syy riitelyyn ja turhaan kiukutteluun.

Aiemmin sanoinkin, että riitoja syntyy erimielisyyksistä. Erimielisyyteen ei tarvitse 'valmiiksi pahaa oloa' tai muutakaan sen ihmeellisempää. Ollaan vaan erimieltä jonkun asian suhteen ja that's it.

En mä oikeastaan kritisoinut sun viestiä, vaan mun poitti olikin enemmänkin se, että ollaan miehen kanssa kumpikin aika voimakasluontoisia eikä kumpikaan meistä pystyisi olemaan tossun alla, mutta silti ei riidellä juurikaan.

Sain vaan vähän aasinsillan sun tekstistä :D.

Yhteistyössä