Mistä saa ostettua talvitakin joka kestää pidempään kuin yhden talven??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja En osta enää ikinä halpaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

En osta enää ikinä halpaa

Vieras
Toissatalvena ostin takin (Sokoksesta, hintaa n. 160 euroa), pari kuukautta ja kangas takin sisältä rupesi repeilemään niin että takin vuori näkyi. Viime talvena ostin taas takin Sokokselta (alennusmyynneistä, hintaa vain 40 euroa), nyt siitä meni vetoketju rikki.. Missä ihmeessä myydään talvitakkeja jotka kestää??

minulla on Joutsenen untuvatakit kestäneet todella hyvin. Edellinen oli vajaa 10v. ja sitten alkoi tuntua et untuvat kadonneet, kangas täysin ehjä edelleen. On nyt hyvä mökkitakki syksyn illoissa. Uuden ostin reilu vuosi sitten, epäröiden kun kangas on aivan erilaista, mutta näin vuoden käytön jälkeen ei mitään kulumaa missään. Joutsen on ainoa mitä hankin tänne suomen oloihin, on kaunis ja naisellinen. Urheilun puolelta hankin pihailuun ja ulkoiluun vaatteet.

Niin ja Joutsenen takkeja myy ainakin Stockmann, Prisma (jotkut), Partioaitta, Joutsenen oma myymälä ja saattaa Sokoskin myydä.

Minä taas olen kahtena talvena joutunut toteamaan että halpahallista ostettu extremetakki vuodelta viis kestää aina vaan kun urheiluliikkeestä ostetut 2toppatakkia edellisenä ja tänä talvena (torstai) ei oo mistään kotosin. Taas sais reklamoida :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Alkuperäinen kirjoittaja Karuski:
eiks toi torstai ole Luhdan joku halppismerkki??

No halppiksesta en tiedä mutta hintaa puvulla oli kuitenkin pitkälti päälle 130e joten ei se musta nyt hirmu halppis kyllä ole.

Katselin vaan joskus Luhdan outlet-myymälässä jotain torstain pukua ja totesin,että ei pidä tuulta..ei vettä..ei hyvä.

Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
eiks toi torstai ole Luhdan joku halppismerkki??

No halppiksesta en tiedä mutta hintaa puvulla oli kuitenkin pitkälti päälle 130e joten ei se musta nyt hirmu halppis kyllä ole.

Katselin vaan joskus Luhdan outlet-myymälässä jotain torstain pukua ja totesin,että ei pidä tuulta..ei vettä..ei hyvä.

Näitä mallejakin on varmaan useammanlaisia, tuohon oon muuten ollu tyytyväinen mutta ei kestä.

Itsellä käytössä yli 15 vuotta vanha Reiman laskettelutakki. Edelleen paras ja lämmin, vaikka ulkona ois pakkasta yli 20 astetta. Harmi vain, että nyt onnistuin hajottaa taskun vetoketjun, mutta näyttäisi olevan helppo korjata =)

Minä ostin 10 v sitten Euromarketista toppatakin halvalla. Vasta tänä talvena hihan vuori on ratkennut. Samoin minulla on pari muutakin halpistakkia, tyyliin H&M, EXotic, tms ja ovat kestäneet jo lähemmäs 10 vuotta moitteettomassa kunnossa.

osta aapee kokoa isompi, kankaan repeily ja vetskarin rikkoutuminen kertoo siitä että olet ostanut pienen takin, takki kun ei pahemmin jousta niin on hyvä ostaa reilumpi koko, lasten kanssa kyykkiessä ym.. takki joutuu kovalle kulutukselle ja siksi kankaat repeilee ja vetskarit rikkoutuu

Ostin H&M:sta mustan puolipitkän villakangastakin ja sillä on porskuteltu yllättävän pitkään (lue: vuosia). Tosin olen huoltanut huolella, napit vahvistanut, pessyt, kerinnyt nypyt ja laulanut kesäuneen vaatekaappiin. <3

Alkuperäinen kirjoittaja tt:
Partioaitasta olen parhaat takkini ostanut ja ylipäätään alle kahdella sadalla ei kyllä saakkaan kestävää takkia, kun pelkät materiaalitkin maksaa jo sen verran.

Tämä liike on kyllä minunkin hovihankkijani. Mutta se ei poista ongelmaa ns siistin takin rikkoutumisesta. Partioaitassa kun ei myydä villakangastakkeja. Mulla hajoavat taskut niistä.

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Alkuperäinen kirjoittaja tt:
Partioaitasta olen parhaat takkini ostanut ja ylipäätään alle kahdella sadalla ei kyllä saakkaan kestävää takkia, kun pelkät materiaalitkin maksaa jo sen verran.

Tämä liike on kyllä minunkin hovihankkijani. Mutta se ei poista ongelmaa ns siistin takin rikkoutumisesta. Partioaitassa kun ei myydä villakangastakkeja. Mulla hajoavat taskut niistä.

Myydään esim. Peakin ja Fjällravenin villakangastakkeja sielläkin. Itselläni on North Facen takki joka on malliltaan kuin villakangastakki mutta silti valmistettu vetta- ja tuultapitävästä kankaasta. Erittäin siisti, vaikkei villakangasta olekaan.

Mulla on kestänyt vuosikausia niin Seppälän, H&M:n kuin muittenkin vaatekauppojen sekä urheilukaupojen takit - niin toppa- kuin villakangastakit. Mitä ihmettä te niillä teette että hajoaa? Vai onko mulla vaan käynyt niin hyvä tuuri kaikkien kymmenien takkieni kanssa?

Yhteistyössä