Mistä saa uusia kavereita ku nykyiset vaa ryyppää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kuinku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kuinku

Vieras
Niin, sain siis juuri vauvan ja kaikki vanhat kaverit on kaikonneet, ei niitten kanssa sitten yhteistä ollutkaan muuta kuin bilettäminen. Ei ne ainakaan meille tuu käymään ja viikon kohokohta on baarireissut. Mistä saa uusia kavereita? Joku äiti-vauva-kerho? Missä sellasia on esim Tampereella?

Oletteko olleet siis ihan juopporingissä mukana? Ihmeporukkaa, joko ryypätään joka vkl, tai ei sitten ollenkaan. Mun ystäväpiirissä käydään vuodenajasta riippuen baarissa kerran pari kuussa, kesällä joskus enemmän ja talvella vähemmän. Ikinä ei ole tarvinnut lähteä baariin yksin eikä ikinä ole kukaan kääntänyt selkäänsä, jos joskus ei haluakaan baariin lähteä.

Harrastuksista, koulusta/opiskelupaikoista ja töistä olen kaverini löytänyt.... eikä ole juoppoja mukaan sattunut eli kun en itse harrasta ryyppäämistä, niin minun seura ei ole niitä bilettäjiä kiinnostanut.

Äiti-lapsi -juttuihin kun meet mukaan, niin suhtaudu avoimesti muihin äiteihin, sillä he voivat olla aivaneri ikäisiä ja eri taustoista kuin sinä, mutta silti hyviä tyyppejä ja mukavia ihmisiä

Seurakunta, MLL, kirjasto, paikalliset urheiluseurat, neuvolan ilmoitustaulu, niiltä kannattaa katsella tekemistä vauva/lapsiperheille. Sitä kautta olen itse tutustunut uusiin ystäviin joilla samanlainen elämäntilanne.
Vanhat kaverit on jääneet taka-alalle koska elämäntilanne on niin eri tällä hetkellä. Heihin pidän kyllä yhteyttä muutaman kerran vuodessa, varmasti taas kun elämän tilanteet muuttuu niin nähdään enemmän.

[QUOTE="vieras";26209290]Oletteko olleet siis ihan juopporingissä mukana? Ihmeporukkaa, joko ryypätään joka vkl, tai ei sitten ollenkaan. Mun ystäväpiirissä käydään vuodenajasta riippuen baarissa kerran pari kuussa, kesällä joskus enemmän ja talvella vähemmän. Ikinä ei ole tarvinnut lähteä baariin yksin eikä ikinä ole kukaan kääntänyt selkäänsä, jos joskus ei haluakaan baariin lähteä.[/QUOTE]

Mun ystävillä on oma elämä, johon kuuluu työ, harrastukset ja parisuhde. Kavereita ei tavata muualla kuin baarissa tai jonkun kotona, jolloin ryypätään. Se on aika tavallista. Ja nyt kun en ryyppää, niin mua ei huvita istua baarissa tai jonkun kotona katsomassa kun porukka kännää. Ei se sen kummempaa ole.
Ei olla koskaan vietetty aikaa yhdessä muuten, ja sellaista on todella monen elämä. Kun on sinkku, niin ei ole edes sitä puolisoa, jonka kanssa aikaa viettäisi.

Aloita vaikka tapaamalla muita vanhempia noissa lukemattomissa kerhoissa, joita varmasti Tampereellakin järjestetään. Niin seurakunnan kuin MLL:n kautta löytyy kerhoja ja lisäksi tietysti avoimet päiväkodit ja kaikki muut mahdolliset paikat tavata uusia ihmisiä. Älä lannistu jos eka tai toka paikka eivät tunnu sun jutuilta vaan käy sitkeästi eri tapaamisissa. Mulla se toimi!

Lisäksi olen itse tavannut ja tutustunut toisiin äiteihin leikkikentillä ja jopa netti-ilmoituksen kautta. Muutin siis uuteen kaupunkiin juuri ennen vauvan syntymää; paikkaan jossa meistä kumpikaan ei tuntenut ketään. Joten aloitimme aivan tyhjästä ystäväpiirin kartuttamisen -ja kyllähän se karttuikin. Olen saanut todella läheisiäkin ystäviä vaikka tietysti suurin osa äitikavereista on vaan sellaisia mukavia tuttuja, joiden kanssa rupatellaan. Yhtä kaikki, olin tyytyväinen varsinkin kun näiden läheisten ystävien ja mun miehet tutustuivat myös toisiinsa ja tulevat juttuun.

Yhteistyössä