Mutta jos keskustelu tyrehtyy, voi sitä uutta aiheistoa koittaa etsiä ihan tarkoituksellakin. Sehän on vaan parisuhteen ja omankin hyvinvoinnin hoitoa.
Meillä mies juttelee minulle pääasiassa vain päivän uutisotsikoista, omista harrastuksistaan ja tekniikasta. Omat mielenkiinnon kohteeni ovat hiukan toisenlaisia... Silti viihdyn mieheni seurassa - ja yhteiset arki-illalliset, TV:n katselu yhdessä ja nukkuminen vierekkäin ovat sitä parasta aikaa elämässäni joka päivä. Ja kun en ole kotona, niin ikävä vaivaa.
Meillä haaveillaan parisuhdekursseista,
Otin tähän lainauksen yhdestä aikaisemmasta viestistä. Ah, olisipa ihanaa jos minun mies ihan spontaanisti ihan itse alkaisi puhumaan päivän uutisotsikoista tai mistä vaan mikä häntä kiinnostaa!!!
Lukee kyllä illat pitkät netissä uutisia ja jotain itseään kiinnostavia juttuja (mitä lie..?) mutta ei juttele niistä mulle. Jos "häiritsen" hänen nettisurffailuaan tai tv:n katsomista aloittamalla keskustelua jostakin, vastaukset ovat lyhyitä tai en saa mitään vastakaikua edes että ilme värähtäisi.
Mutta sitten kun hän on pahalla tuulella ja haluaa riidellä, niin sitten huutaa pää punaisena syyttäen ja haukkuen, enkä edes saa suunvuoroa.
Onkohan näitä kommunikaatiovammasia miehiä Suomen maassa paljon..?
Kiva juttu että joissain perheissä myös mies on kiinnostunut parisuhdekursseista tms. Meillä ei missään tapauksessa. Sehän olisi heikkouden osoitus? Tosin sain vuosi sitten hänet lähtemään muutaman kerran parisuhdeterapiaan (muuten olisin varmaan ottanut silloin eron). Sitten hän olikin jo sitä mieltä että se on ihan syvältä, eikä suostunut enää sinne lähtemään. Onneksi kuitenkin ne pari kertaa käytiin, koska mun mielestä ne auttoivat eteenpäin. Saatiin vähän puhuttua pahimmista ongelmista.