mistä tää laulu teidän mielestä kertoo? (sis.sanat)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mun sydän ei toimi enää niin kuin ennen.
Ei, se ei toimi enää niin kuin sen odotetaan toimivan.
Sen syke suuntautuu nyt aivan toiseen suuntaan.

Mut sä et sitä huomaa.
Ei, et huomaa.

Mun kädet ei toimi enää niin kuin ennen.
Joskus tuntuu kuin niissä ei olis tuntoa ollenkaan.
Ne sivuilla roikkuu vaikka tulet minuun kiinni.

Mut sä et sitä huomaa.
Et kai tahdokaan.

Mun silmät ei löydä sinua niin kuin ennen.
Katse harhailee vain yhteen pisteeseen, nauliutuu.
Hymy useammin toisaalle suuntautuu.

Muttet sitä huomaa.
Mitä se tarkoittaa?

Silti rakastan sua enemmän kuin ennen.

Mun mielestä toi loppukaneetti pilaa koko laulun! Tulee fiilis, että lauluntekijä ei ole ollenkaan oikeasti tiennyt, mistä kirjoittaa. Kun noita tunteita tuntee, niin vaikka se kuinka lyyristä ja ajatuksena kaunista olisikin, ei rakasta toista enemmän kuin ennen.

Minusta se on rakastunut toiseen, tai ihastunut toiseen, mutta se syvä rakkaus on vielä entiseen jäljellä, koska sitähän rakastaa puolisoaan joka vuosi enemmän, koska niitä yhteisiä kokemuksia ja historiaa on sitä enemmän...

pitkä parisuhde takana, hieman jo arkiseksi muuttunut. vilkuillaan toiseen suuntaan, mutta loppujen lopuksi tajutaan, että se oma kumppani on kuitenkin rakkain, vaikkei herätäkään enää alkuaikojen kaltaisia fiiliksiä?! :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minusta se on rakastunut toiseen, tai ihastunut toiseen, mutta se syvä rakkaus on vielä entiseen jäljellä, koska sitähän rakastaa puolisoaan joka vuosi enemmän, koska niitä yhteisiä kokemuksia ja historiaa on sitä enemmän...

näin minäkin ne sanat koin.
Viimeisistä sanoista tuli mieleen toiset ; Häntä rakastin paljon, sua rakastan joskus enemmän, mutta ole mulle vähän aikaa hän.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
pitkä parisuhde takana, hieman jo arkiseksi muuttunut. vilkuillaan toiseen suuntaan, mutta loppujen lopuksi tajutaan, että se oma kumppani on kuitenkin rakkain, vaikkei herätäkään enää alkuaikojen kaltaisia fiiliksiä?! :)

Tää vois olla minust ihan hyvä selitys noille sanoille! :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Minust nuo sanat on jotenkin tosi hämäävät, kun ihan selkeästi tuossa ei enään rakasteta, mutta mitä ihmettä tuo loppulause meinaa! :D

No sitä meinaa, ettei taas ole muuta keksitty kuin vanha fraasi. Kenen sepustus?

Alkuperäinen kirjoittaja puppua:
Minust nuo sanat on jotenkin tosi hämäävät, kun ihan selkeästi tuossa ei enään rakasteta, mutta mitä ihmettä tuo loppulause meinaa! :D

No sitä meinaa, ettei taas ole muuta keksitty kuin vanha fraasi. Kenen sepustus?

irinan

http://www.youtube.com/watch?v=XX16Gore1Ms

No siitä, että elämä on pääosin arjen sietämistä. Tyyppi vilkuilee sivuilleen ja miettii eloa jonkun toisen kanssa. Silti on tyytyväinen nykyhetkeen ja kumppaniin. Kun ollaan jo niin tutut.

Alkuperäinen kirjoittaja puppua:

irinan kipale kyseessä :) ihana laulu tuo on, mutta nuo sanat on vaan vähän oudot, tai tuo loppulause.

Siinä kerrotaan pitkästä parisuhteesta jossa toinen ei tunnu huomaavan että toinen onkin kasvanut ihmisenä. Laulun kertoja tajuaa että toinen elää miten elää huolimatta kertojan tunteiden vuoristoradasta.Tyypillinen Apulanta-genreen kuuluva laulu johon on ahdettu paljon merkityksiä jotka jokainen kuulija voi kuulla ja ymmärtää omalla tavallaan. En tuomitse, mutta joskus hengästyttävää kuunnella kun alkaa miettiä mitä tarkoitetaan. Loppu tosiaan tuollainen yllättävä että juuri kun kuuntelija luulee laulajan haikailevan toisen äijän perään, niin laulaja toteaa kuitenkin rakastavansa enemmän kuin ennen.Ähäkutti, ei selviä viesti.

Mä katson jälkees kun mä meen
tyhjän huoneen sydämmeeni teen
En jaksa jatkaa yksinäin
ja siksi käännän palstan väärinpäin
Riimit hukkuu suruun nää
tää palsta tyhjäpäille jää

Vaan huomenna on aika uus
ja alkaa alusta tää ihanuus

Tehkää joku sävellys mua ei nyt huvita.

puoliso on saanut toisen kiinni sivusuhteesta, tietää että toinen pettää, jäätyy fyysisessä kosketuksessa, on tuskainen ja ahdistunut ja peloissaan. Se saa sanomaan, että rakastaa enemmän kuin koskaan...

Aloin miettiin että ehkä tuo onkin osoitettu sille lapselle.Hymy useammin toisaalle suuntautuu..ym.Merkkais siihen suuntaan.
Puoliso ei ihan vielä tajuu sitä et toinen on muuttunut ihmisenä,ihan sama mitä tekee niin on koko ajan vastuu lapsesta,ja kiinni siinä vaikkei se olisi edes kotona.Tai jotain tällaista..
Se selittäis tuon viimeisenkin riimin...

Rakkaus on muuttanut muotoaan, mutta on voimakkaampaa kuin ennen. Seksi ja läheisyys ei kiinnosta, mutta menettäminen tekisi paljon kipeämpää, kuin ennen... Tuli mieleen...

Alkuperäinen kirjoittaja kata:
Rakkaus on muuttanut muotoaan, mutta on voimakkaampaa kuin ennen. Seksi ja läheisyys ei kiinnosta, mutta menettäminen tekisi paljon kipeämpää, kuin ennen... Tuli mieleen...

Näin mäkin tämän tulkitsen. Kuten joku sanoi niin ihana biisi. Tekee vaan olon aina kovin ahdistuneeksi aina kun sen kuulee, ehkä siksi että oma olo on juuri tuollainen tällä hetkellä.

Yhteistyössä