MISTÄ TE OLETTE OSTANEET EDULLISIA KÄYTETTYJÄ VAUVANVAATTEITA?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja gormiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No niin, kaikki eivät sitä tahdo tietää :) ja sen kyllä ymmärtää, tuntuu olevan ihan tärkeimpiä asioita nykyään. Huvitti itseäkin kun kaikki kyseli että kumpi tulee, ja kun sanoin että sama se mulle, ja ettei ole näyttänyt meille sitä, niin olivat ihan äimänä. Vähän jopa harmitti sitten lopulta tietää se ;) kun ois ollut kiva ylläri, ja viikkoa aikasemmin siis sain tietää ennen kuin tyttö syntyi.

Myyjä on siinä aivan oikeassa, että ilmaiseksiko ne kaikki pitäisi sitten antaa?
Jos vaatteet ovat sen pari kertaa käytettyjä, tuossa koossa, niin kannattaako niitä sitten edes myydä?
Siis jos sopiva hinta ihmisten mielestä on suunnilleen 50cent / vaate. Hullua. Ymmärrän jos joku valittaa että saa huonokuntoisia vaatteita kalliilla, mutta suurin osa myy vaatteet kyllä tod. hyvä kuntoisena.

Alkuperäinen kirjoittaja myyjä:
Miksi joku kuvittelee saavansa vaatteet ilmaiseksi vaikka onkin käytetyt? Kannattaa mennä suoraan kauppaan osotksille niin ei tarvi niuhottaa.

Jos olisit lukenut KOKO ketjun, tajuaisit ;).

Minä haluaisin kierrättää. Ei ole ekologisesti järkevää ostaa uutta, kun noin pienten vaatteiden käyttöikä on niin pieni, mutta JOS samalla hinnalla saa kaupasta uuden, kuin kirpparilta pesunukkaisen käytetyn, ostan kyllä sen uuden.

KUKAAN ei ole vaatinut, että ilmatteeksi pitäisi vaatetta saada, mutta minä en ainakaan maksa käytetystä bodystä (perus henkkamaukka ) mitään kolmea euroa!

Taisat olla yksi näistä kiskurimyyjistä, kunn noin otti nilkkaan? ;)

Perusvaatteista maksan sen 0,50e - 1e, ja silloinkin edellytän sen, että vaate on ehjä ja siisti, eli ei mitään oikein näkyviä tahroja. Jos taas löydän vaikkapa siistin käytetyn reimatecin välikausihaalarin pojalleni 20 eurolla, ostan heti myös tällaisen löydön. Ja jos joskus tulee vastaan kiva oikea merkkivaate, Timberland, Elle, Ver de terre, hyväkuntoinen Ticket, uudehko L&B, Puma, Po.P. tms. niin voin oikein hyvin maksaa vaikka t-paidasta 10-15 euroa, vaikka se onkin käytetty. Tiedän saavani hyvälaatuisen tuotteen, jonka saan omilla lapsillani käyttämisen jälkeen kenties myytyä vielä ihan hyvään hintaan edelleen seuraavalle. En tykkää niistä, jotka kauhistelevat, jos joku myy vaikka jotain nättiä Marc'O Polon mekkoa hintaan 8 euroa, ja sanovat myyjälle, ettei kukaan tuolla hintaa mitään osta, kun tarjoustalosta/löytötexistä saa uuden samaan hintaan... No menkööt sitten sinne halpismekkoja ostamaan, mitä sitä myyjiä alkaa suotta haukkumaan hinnoistaan. Ei kenenkään ole pakko ostaa...

Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Myyjä on siinä aivan oikeassa, että ilmaiseksiko ne kaikki pitäisi sitten antaa?
Jos vaatteet ovat sen pari kertaa käytettyjä, tuossa koossa, niin kannattaako niitä sitten edes myydä?
Siis jos sopiva hinta ihmisten mielestä on suunnilleen 50cent / vaate. Hullua. Ymmärrän jos joku valittaa että saa huonokuntoisia vaatteita kalliilla, mutta suurin osa myy vaatteet kyllä tod. hyvä kuntoisena.

Sinä (KÄÄN ) et vaivautunut lukemaan sitten KOKO ketjua?

Rautalangasta vääntäen, "KUKAAN EI OLE PYYTÄNYT VAATETTA ILMAISEKSI !".

Mutta sinä ET voi pyytää käytetystä vaatteesta samaa rahaa kuin uudesta. Tai toki VOIT, mutta jäät nuolemaan näppejä vaatteinesi =). Niin usein ahneille käy.

Kyllä minun mielestäni kannattaa myydä, hiukan halvemmalla, kuin nakata Uffiin saamatta mitään, euroakaan ;).

Itse olisin valmis maksamaan käytetystä, siististä bodysta KORKEINTAAN 2 e.
Potkareista KORKEINTAAN 2 e. Mieleisestä vanupuvusta 6-8 e.

Mutta en todella noilla kirpparihinnoilla, kun johonkin ihan perus pestyyn ja nukkaiseen bodyyn lyödään hintaa 3,5 euroa ja sitten killutetaan niitä samoja vaatteita kirppispöydässä vuodesta toiseen. Kannattavaa?
Eikö jo JÄRKI sano, että jos vaate on ollut myymättä 6 kk, kannattaisi laskea hintaa? :D

Joo no se olikin melko kärjistettyä, mutta kai ostajanakin tajuat sen että jos nettikirppareilta ostat, tulee päälle yleensä postikulutkin, ja se vaiva sen 50 centin takia kiikutella postiin niitä bodyjä.

Alkuperäinen kirjoittaja vaatefriikki:
Perusvaatteista maksan sen 0,50e - 1e, ja silloinkin edellytän sen, että vaate on ehjä ja siisti, eli ei mitään oikein näkyviä tahroja. Jos taas löydän vaikkapa siistin käytetyn reimatecin välikausihaalarin pojalleni 20 eurolla, ostan heti myös tällaisen löydön. Ja jos joskus tulee vastaan kiva oikea merkkivaate, Timberland, Elle, Ver de terre, hyväkuntoinen Ticket, uudehko L&B, Puma, Po.P. tms. niin voin oikein hyvin maksaa vaikka t-paidasta 10-15 euroa, vaikka se onkin käytetty. Tiedän saavani hyvälaatuisen tuotteen, jonka saan omilla lapsillani käyttämisen jälkeen kenties myytyä vielä ihan hyvään hintaan edelleen seuraavalle. En tykkää niistä, jotka kauhistelevat, jos joku myy vaikka jotain nättiä Marc'O Polon mekkoa hintaan 8 euroa, ja sanovat myyjälle, ettei kukaan tuolla hintaa mitään osta, kun tarjoustalosta/löytötexistä saa uuden samaan hintaan... No menkööt sitten sinne halpismekkoja ostamaan, mitä sitä myyjiä alkaa suotta haukkumaan hinnoistaan. Ei kenenkään ole pakko ostaa...

Tähän merkkikysymykseen jo kommentoinkin. Itsekin olen valmis merkistä maksamaan enemmän, kun tiedän saavani laatua ja MERKKIvaatteessa ymmärrän hiukan korkeamman hinnan, mutten piruvie noita (esim ) huutiksen hintoja. Potkarit (ihan perusLindex )4 e plus postikulut! Alesta saat UUDET samalla hintaa.

JOTAIN RAJAA niihin hinnotteluihin! :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Joo no se olikin melko kärjistettyä, mutta kai ostajanakin tajuat sen että jos nettikirppareilta ostat, tulee päälle yleensä postikulutkin, ja se vaiva sen 50 centin takia kiikutella postiin niitä bodyjä.

Tottakai. Tällöin olisikin viisainta myydä pakettina. Hyötyy sekä myyjä, että ostaja. Myyjän ei tarvitse postitella joka bodya erikseen ja ostaja saa suhteessa edullisempaa vaatetta.

Eikö myyjät tajua, että jos jemmaa vaatetta kiskurina kaapeissaan vuosia, silloin vuosien päästä ne ovat jo "pois muodista", eikä niistä saa silloin enää mitään.

Enkä ole edelleenkään mikään muodinperässä juoksija. Siisti, suht nykyaikainen vaate riittää vallanhyvin. Mieluiten nyt odotusaikana ostelisin unisex vaatetta, kun ei tulokkaasta tosiaan tiedä, kumpi on :).

Tää keskustelu on suhteellista. Jos vaatetta on huolettu hyvin, siinä ei paljon pesut näy.
Tuntuu että näillä palstoilla ei tahdo viitsiä edes vierailla,vaikka kaapissa olisikin paljon myymätöntä tavaraa.kaikki pitäs ilman saada. kuka viitsi antaa hyväkuntoista vaatetta esim.3e.
Aivan uudenveroista vaatetta en suostuisi muutamalla eurolla myymään.Esim.kerran pestyä tuulen ja sateen pitävää pukua joka ollut neidillä 2-3 kertaa päällä venereissulla.Joku tarjoasi siitä 3e kirpparilla - näiden vaatteiden ostajat on onneksi muualla. ei perus lösö sakkia,joka ei ymmärrä vaatteen laadulla mitään. Yleensä sen näkee jo vanhempien vaatteista kenen kanssa kannattaa kauppoja edes tehä.

mulla on parasta aikaa kirpparilla. 50snt-1e kappale hintaan,osa uusia,osa tosi vähän käytettyjä. silti ei mee kaupaksi. viedessäni vaatteita sinne,tuli tinkaajiakin jo. että en tiedä millä hinnalla ne ois pitäny sit laittaa et kaupaks menisivät.

Ma en todellakaan maksa kaytetysta bodysta yli 2e :o Kirppiksilta olen tehny hyvia loytoja, mutta valilla arsyttaa tosi paljon nama jotka jostain kaytetysta henkkamaukkatavarasta pyytavat monta euroa :o Kirppiksella 5e on jo iso raha! Ja se idea kai onkin kierrattaa... eika rikastua.

Merkkivaatteet on tietty erikseen... jos joku on maksanu uutena 100e,niin voihan siita kirpiksellakin jotain pyytaa.

Alkuperäinen kirjoittaja :(:
Ma en todellakaan maksa kaytetysta bodysta yli 2e :o Kirppiksilta olen tehny hyvia loytoja, mutta valilla arsyttaa tosi paljon nama jotka jostain kaytetysta henkkamaukkatavarasta pyytavat monta euroa :o Kirppiksella 5e on jo iso raha! Ja se idea kai onkin kierrattaa... eika rikastua.

Merkkivaatteet on tietty erikseen... jos joku on maksanu uutena 100e,niin voihan siita kirpiksellakin jotain pyytaa.

niin,täällä on kirpparilla melkein joka kopissa mekkoja 27e jne. en mä kirpparille mene ostaa käytettyä sillä hintaa,alesta saa uutena samlla hinnalla.

tässä aamutuimaan luin koko ketjun ja toisaalta ymmärränkin monien mielipiteet.. Oma mielipiteeni on, että on hyvä ja kannattaakin kierrättää, mutta ei niistä maltaita voi maksaa, vaikka olisivatkin hyväkuntoisia.. Jos jotakuta kiinnostaa edullisesti ostaa käytettyä vaatetta lapsellensa, minulla löytyisi paketti 80-86 kokoista vaatetta.. pakettiin kuuluu 63 vaatetta, paitoja, housuja, mekkoja, neuletta, lappuhaalaria ym. ym. ja hintaa olen pyytänyt 45? eli noin 0,70?/vaate. vaatteet on hyväkuntoisia ja sähköpostilla saa kuvan.. saana.senbom@luukku.com, ja voin mahdollisesti vielä laittaa pakettiin lisääkin vaatetta?

Yhteistyössä