Mistä tietää haluaako vauvaa oikeista syistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihan pihalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihan pihalla

Vieras
Haluaisin lapsen, mutta niin järjettömältä kuin se kuulostaakin, niin en tiedä haluanko ihan oikeasti nyt lasta, vai haluaisinko vain jotain sisältöä muuten hieman tyhjään elämään? Olen 24v, eli biologinen kello ei välttämättä vielä ole alkanut tikittää, enkä oikeastaan ole sen hurjemmin nuoruuttanikaan "elänyt", en siis viime vuosina ole juuri käynyt baareissa tai missään muuallakaan.

Mitä tekisin? Alammeko yrittää vauvaa mieheni kanssa vai pitäisikö minun nyt hankkia uusia harrastukisia ja alkaa käydä baareissa yms. sisältöä elämääni ja jos sitten vielä tuntuu, että lapsen haluaisin, niin sitten voisi olla oikeasti aika?

voihan sitä sisällön lisäämistä kokeilla tosiaan ensin. Ja sekin varmaan on mahdollista, että jos suhde jumittaa ja tulee epävarma olo, niin moni hankkii siihen tunteeseen lapsen täytteeksi. Ei kovin kivaa lapsen kannalta tietenkään.

Ja sitten voi miettiä, että onko jollain tutulla lapsi tai maha pyöristynyt tms, eli mistä tämä mielijohde on kotoisin. Jos vielä löytyisi vauvoja tuttavapiiristä, niin voisit ensin asiaa harkittuasi vielä tarjoutua hoitamaan hankalaa pientä, että saat realismia mukaan.

Mikset ole riekkunut? Kai siinäkin perää on, että jos ei ole vielä päässyt riekkumisen makuun, niin saattaa havahtua hitaasti ja todeta, että mieli tekisi kuitenkin.

jaa a... itse en halunnut lapsia vaan yksi asia johti toiseen ja raskaana sitten oltiinkin ehkäisystä huolimatta, sitten kun se vauva siellä mahassa oli niin maailman rakkain se oli. En usko että kukaan voi tehdä lapsia muista kuin itsekkäistä syistä ja niin ihmiset on ohjelmoitu :) ja jotenkaan mä en usko että kovin monet tuntee koskaan olevansa valmiita saamaan lapsia..Mä varmaan sinuna alkaisin yrittämään kun saattaahan siinäkin kestää että tärppää ja kyllä se on aika paljon parempi viettää aikaa lapsensa kanssa kun baaritiskillä driksu kourassa :)

Mä usko että kukaan voi hankkia lasta oikeista syistä. Lapsi kun kumminkin kumoaa kaiken tieltä perheessä ja muuttaa vanhempiensa elämää, halusivatpa nämä sitä tai ei.
Itselleni lapset on olleet jotenkin luonnollinen valinta ja eka syntyi kun olin 20v ja ihan suunnitellusti.
Sitä perhe-elämää kun ei oikein voi suunnitella tyyliin että nyt ja nyt olen valmis ja lapsi saa tulla.
Kun läheskään aina se ei mene niin kuin saduissa.