Mistä sen nyt oikein tietää..?..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

?

Vieras
jos ei enään kemiat kohtaa? siis.. ollaa oltu puoliskon kanssa kuitenkin jo kymmensen vuotta yhdessä.. viimeisen.. noh, vuoden on olo ollut todella kummallinen, viimeisen puolivuotta se olo on käyn jo todella.. sietämättömäksi! en tiedä, rakastanko miestä enää.. viimevuoden alussa halusin lisää lapsia, mutta se muuttui nopeasti, vauvakuume on vieläkin, mutten tiedä että haluanko lapsia nyt.. En tarvi miehen läheisyyttä niin kuin ennen, en niin kovin edes kaipaa sitä. Edes sänkypuuhat ei tunnu onnistuvan enää, lähinnä minun osaltani :( kun olen pois, mies odottaa minua kotiin kuin karkkipäivää. mutta mulla on aina tunne etten edes halua kotiin. haluaisin vain työpäivän jälkeen vetäytyä lasten kanssa vaikka vaan sohvalle. mie kun tulen kotiin yleensä täällä odottaa kaaos ja vihainen isä ja kiukkuavat ipanat. ensimmäisenä saan kuulla "vikalistan" mitä lapset EI ole tehneet ja miten TUHMIA he ovat. mitään hyvää sanottavaa, kehuja en lapsista juurikaan kuule. jos minä en vie lapsia luistelemaan talvella, ei vie kukaan, jos en minä opeta ajamaan polkupyörällä, ei ne sitäkään taitoa opi. tuntuu että mies on tehnyt mun kanssa lapsiavaan sen takia että on halunnut " omistaa minut" ja sen takia että minä olen niitä halunnut.. vaikkei sitä myönnäkkään.. mies karjuu lapsille kun tekevät pienenkin virheen, ei kuuntele heidän lauseitaan loppuun vaan karjuu kesken kaiken. ei osaa asettua missään vaiheessa lapsen asemaan ja toteamaan, kyllä, olin itsekkin joskus LAPSI.. kyllä, kyllä minäkin ääntäni nostan hermostuessani, mutta kohtelen lapsia kuitenkin rakkaasti, ja arvokkaasti. automatkoista ei ikinä tule mitään kun miehellä jo valmiiksi asenne että "ei tästä tuu mitään" lasten pitäisi kaiketi istua hiljaa ja kiltisti kokoajan.. mistään ei saa lapsi mieltään pahoittaa, täytyy toimia kuin sotilas ikään.. reissutakkin olisi kiva, mutta tiedän että niistä nyt ei tuu ikinä muuta kun itkua ja hammasten kiristystä. lasten kielenkäyttö on jo aika.. jännittävää, saas nähdä mitä on kun ovat koulussa. jos lapset riehaantuu ja sitten sattuu, kuuluu vastaus että "hyvä kun sattui, ihan oikein"! - EI! ei se ole koskaan hyvä! mutta siitä pitää oppia jotain, kun kerta tuossa leikissä sattui.. ne on kaksi eri asiaa... huoohh.. mulla on mennyt niin mieli mein perhe-elämään.. rakastan mein kotia, ja aluetta jossa ollaan, mutta parisuhde tökkii ihan pahimman kerran.. joka asiassa.. nyt musta tuntuu että ei tästä enää tule mitään :( minulle perhe on tärkeä, ja jos perhe ei voi toimia, ei toimi parisuhdekkaan.. mies antaa kaikille hyvän kuvan osallistumisesta lasten hoitoon kun olivat pieniä vauvoja. yksin raskaudet kävin, synnytyksissä oli sentään mukana, mutta siihen jäi.. kun mies oli tyttömänä, yksin valvoin yöt-päivät lasten kanssa, kun häntä ei saanut mitenkään ylös, eikä saa vieläkään.. nyt sama tilanne. mies taas työttömänä, ja mie "raskaassa" työssä. oli vapaa tai ei- ei ole minulle nukkuma aikoja.. vapaaehtoisuutta on turha odottaa. joskun olen aamusta jäänyt sänkyyn kun lapset herää odottamaan että mies tajuaisi itse nousta, mutta ei, ei tajua.. pitääkö oikeasti parisuhteessa KÄSKEÄ? eikö tapoihin kuulu ottaa huomioon toista? synnäreiltä olen tullut aina sopivasti kotiin siivoamaan ja kastelemaan kukat, niin mitkä kukat? kaiholla aina katsellut kun toiset parit antavat toisilleen lahjoja, minä jos saan jotain, niin minun täytyy sitä myöskin PYYTÄÄ. lasten syntymistä oli turha odotella kukkia, tai mitään tuomisia sairaalalle, viereisessä pedissä mussutettiin suklaata, minäkin mussutin kun kahviosta sitä itse hain.. pitkään ostin miehelle aina kaikkia juttuja, lopetin sen kun ei se mitään hedelmää kantanut, kaikki oli aina vääränlaisia tai muuten vaan jäi pitämättä.. ei sillä että mitään tarvitsisin, mutta olisipa se kiva tuntea olevansa oikeasti tärkeä.. pieniä 5 minuutin hommia saan pyytää viikkotolkulla miestä tekemään, lopuksi teen sen itse kun asia ei kerran tapahdu. näitä aisoita olisi niin miljoona ja olen yrittänyt jutelle miehen kanssa, mutta ei tuota tulosta. kokoajan tulee vaan vahvempi tunne siitä että en minä tällaista perhettä halunnut, olisiko parempi olla vaan kolmin?

Ehkä olisi parempi olla vain kolmin. Ennenkuin katkeroidut/masennut kokonaan.
Ei se mies siitä enään mihinkään muutu, jos kerra on 10v ollut samanlainen.

Ehkä kannattaa ottaa asia puheeksi. Yrittää rakentavasti keskustella, ehkä jopa ulkopuolisen avun kanssa.
Ottaa pieni tauko, asua hetki erossa ja miettiä sitten uudestaan.

En osaa antaa muuta neuvoa kuin että tee jotain. Kukaan ei sitä sinun puolestasi tee. Älä anna elämän lipua ohi ja odottaa että onni tulee kolkuttamaan ovelle.

Minä lähdin ja pakko myöntää että asiat ovat paremmin näin vaikka joskus tietysti mietitytti olisiko sittenkin pitänyt vain jatkaa

En voi oikeasti muuta sanoa, kuin että olisi parempi olla kolmistaan. Eihän tuollaista tarvitse kenenkään katsoa. Helpommallakin pääset kun on vain lapset ja heidän sotkunsa siivottavana, ei tarvitse aikuista passata. Lähde tuosta suhteesta ja etsi itsellesi mies joka sinut ansaitsee!

Nimim. itsekin paskasta suhteesta lähtenyt, ja onnellinen siitä!

Hmm, entäpä jos nyt teetkin niin, että et huomioi sitä miestä mitenkään, elät itsellesi ja lapsillesi. Teet vaikka ruokaa itsellesi ja muksuille, mies jos tulee niin olet vaan, että ai olisitko sinäkin halunnut jotain, no lait kaapista itsellesi jotakin. Sovit menosi etkä niihin laske miestä mukaan.
Pyykitkin peset vaan ne mitä itse ja lapset tarvitsee, et korjaile miehesi jälkiä, etkä pyydä miehen apuja.
Jos ei tuosta herää, on varmaankin aika alkaa etsiä elämääsi sisältöä jostakin toisesta paikasta.

kiitos jo näistä.. tämä vain kun no niin vaikeaa.. mies on mulle toisaalta "hyvä" vaikka onkin tuollainen.. oon miettinyt että kun nyt edes, jois, kävis vieraissa, tuhlais rahat kaikki tekis jotain, minkä takia mun OIKEESTI pitäis lähteä.. kait se vaan on niin että sitä tuntuu kasvaneensa niin "kiinni toiseen" kuin oikeastaan edes on...

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
kiitos jo näistä.. tämä vain kun no niin vaikeaa.. mies on mulle toisaalta "hyvä" vaikka onkin tuollainen.. oon miettinyt että kun nyt edes, jois, kävis vieraissa, tuhlais rahat kaikki tekis jotain, minkä takia mun OIKEESTI pitäis lähteä.. kait se vaan on niin että sitä tuntuu kasvaneensa niin "kiinni toiseen" kuin oikeastaan edes on...

olen vaan miettinyt että vaiken minä häntä enää rakastaisikaan niin hän rkasta minua.. mie pelkään sitä miten ukon käyjos myö lähdetään.. oon kait liian holhoavainen? ...

olen vaan miettinyt että vaiken minä häntä enää rakastaisikaan niin hän rkasta minua.. mie pelkään sitä miten ukon käyjos myö lähdetään.. oon kait liian holhoavainen? ...

Sinun kannattaa tosissaan miettiä haluatko elää itseäsi ja lapsiasi varten vai tätä miestä varten. Sinä et ole vastuussa hänen tunteistaan, etkä voi omillesikaan mitään. Perhe-elämä ei ole sitä että äiti hoitaa kaiken, vaan jos mies ja nainen perustavat yhdesä perheen, on vastuu molemmilla. Hän ei kohtele sinua arvostavasti, joten mieti haluatko viettää loppuelämäsi näin. Vaikeita asioitahan nämä ovat ja se on paha mennä ulkopuolisena sanomaan mikä tuossa tilanteessa olisi paras ratkaisu, mutta omasta kokemusesta voin sanoa, että kun ne eroajatukset alkavat tulla mieleen niin ne yleensä kasvavat ja ajatus yksinolosta alkaa koko ajan tuntua paremmalta. Siihen voi mennä viikko, vuosi tai 5 vuotta, mutta jossain vaiheessa olet todennäköisesti valmis lähtemään jos asiat eivät muutu. Ero on kypsyteltävä juttu, tai itse ainakin koin sen näin.

Eiköhän se ole ihan "normaalia" että mietit miten hänen kävisi, eihä se ettei enään rakasta tarkoita ettei mitään tunteita olisi.
Kyllä minäkin sitä pitkään mietin, mutta lapsi ratkaisi asian. Vaikka pieni vielä olikin niin kyllä jossain vaiheessa tajuaisi ettei kaikki ole hyvin.
Jos minä en voi olla onnellinen niin kuinka jaksaisin olla iloinen hyvä äiti? Kotona pitäisi vallita hyvä ilmapiiri.
Kyllä oma hyvinvointi on tärkeää lasten kannalta. Ja tottakai ennenkaikkea sinun oman itsesi!
On hyvä, että olet alkanut (varmasti olet miettinyt jo pitkään) miettiä näitä asioita ja elämääsi. Nyt kun olet saanut jo kirjoitettua ylös tuntojasi, niin älä jätä asiaa tähän.
Ei miehen tarvitse olla hakkaava juoppo-ääliö, kyllä liitosta voi lähteä muutenkin. Ajan kuluttua ehkä löydätte rakkauden uudestaan, tai molemmat uuden puolison. Ken tietää

että miten ihmeessä sitten opin olemaan yksin lasten kanssa? ollaan oltu teinistä asti kimpassa ja näinollen sis aina yhdessä.. en oikein tiedä mitä ajatella.. mulla on työ, mikä on mulle todella tärkeä, miten saan soviteltua sen yhteen uuteen elämäntilanteeseen?.. kummallista vielä on.. että mie ajattelen kuitenkin kokoajan kaikkea "tulevaa" esim. "tulevaisuudessa vois remontoida ton ja ton" ja joskus vois tehdä näin... mutta se jokin palanen, minkä takia niitä asioita tekisi, puuttuu siitä välistä.. oon joskus kuullu sanonnan että "rakkaus ei ole toista silmiin katsomista, vaan katsomista samaan suuntaan" katse on 10 vuotta ollut samaan suuntaan, ja se katse on vieläkin sinne, mutta.. mie en näe siellä enää mitään...

Yhteistyössä