Mistä tietää koska on aika erota?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Väsähtänyt parisuhteeseen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Väsähtänyt parisuhteeseen

Vieras
Ollaan oltu miehen kanssa 7 vuotta yhdessä. Nyt meillä n.1vuotias lapsi. Lapsen syntymän jälkeen suhde on enemmän ja vähemmän rakoillut. Synnytys oli vaikea ja siitä toipuminen kesti todella kauan. Mies on haukkunut mua koko äitiydenajan huonoksi äidiksi ja teen hänen mielestää kaiken väärin. Hän itse osaa parhaiten kuulemma hoitaa lasta. Koti on liian sekainen ja minä kuulemma makaan vain kaikki päivät sohvalla kun hän on töissä. Tosi asiassa hoidan mielestäni lasta hyvin ja viihdyn kotona hänen kanssaa. Miehen mielestä oon vain kotona koska työt ei kiinnosta. Olen ajatellut että haluisin hoitaa lasta vähintään 2-vuotiaaksi kotona ja sitten palata työhöni. Ammattiani kirjanpitäjänä mies on haukkunut aina..."olematonta paperin pyöritystä" en kuulemma tiedä OIKEISTA töistä mitään. On kyllä alkanut itsestäni tuntumaan etten miehen mielestä tiedä enää mistään mitään... joka päivä saan kuulla valitusta, haukkumista yms

Viimeiset kuukaudet ovat olleet pahimpia ja odotan joka päivä että hän lähtee töihin. Lapsen kanssa meillä menee kaksin mukavasti kotona vaikka tietty välissä on raskastakin. Oon myös siirtynyt sohvalle nukkumaan öiksi jo kuukausi sitten. Jotenkin tuntuu että maailmani pyörii lapsen ja kodin ympärillä. Ehkä oon vaan tullut mökkihöperöksi kun en käy kuin kaupassa ja parilla kaverilla sillointällöin kylässä. Lapsen kanssa tietty ulkoilen mutta kaksin mennään pulkalla tai rattailla. Tuntuu että aikuskontaktit ovat jääneet todella vähäiksisi nyt kun olen kotona ja odotan ehkä liikaa mieheltäni?

Onkohan tämä vain jokin vaihe/kriisi parisuhteessa....kuinka kaun tälläistä täytyy jaksaa?

Tuollaista haukkumista ja väheksymistä ei tarvitse kuunnella senkuntiakaan!! Ei oikea rakastava parisuhde ole tuollainen että mollataan ja vähätellään toisen ihmisen panosta suhteeseen. Saatika toista rakastava ihminen ei koskaan haukkuisi toista vanhempaa huonoksi vanhemmaksi!!

Nyt keskustelua kahdenkesken! Jos ei meno muutu niin lusikat jakoon. Kenen itsetunto kestää tuollaista mollaamista?

No eka vuosi esikoisen vanhemmille on aina raskas.Tai ei välttämättä raskas mutta parisuhde hakee uutta muotoaan ja jokainen omia osiaan perheessä.MUTTA sun miehes kyllä puhuu sulle todella ilkeitä juttuja,varsinkin jos oikeasti noin aattelee.Mulle on ainakin tosi tärkeetä että mies pitää mua maailman parhaana äitinä ja arvostaa sitä että olen pienen lapsen kanssa kotona.Ja vaikka olisin mainostenjakajana niin ei vähättelis mun työtä.
Eli mun mielestä kuulostaa aika huonolta.

Mistä tietää että on aika erota....kai siitä ettei tahdo enää edes yrittää paikata asioita.

Kirjoituksesi perusteella sulla on melkoinen pässi miehenä, onko se aina ollut tollainen vai vasta lapsen synnyttyä?
Kukaan meistä ei voine sulle luvata että se on vaan kriisi ja vuoden päästä kaikki on hyvin, parhaiten itse miehesi tunnet..Oletan että olette keskustelleet kotona siitä miten sä koet miehen syytökset?

Niin multakin jäi sanomatta että puhutte nyt noista asioista.Josko miehelläkin ois vaan jotenkin paha olla ja sen takia tollasia höpisee..Mutta jos ei niin sitten lusikat jakoon,niinkuin edellinenkin sanoi.

Olisiko sinun mahdollista palata töihin ja miehen jäädä kotiin hoitamaan lasta? Veikkaan että miehelläsi kotona olemisen arvostus lisääntyisi.
Sinulla olisi jotain muuta mietittävää päivän aikana kuin kaupassa käynti. Ja lapsikin saisi olla vielä kotona.