Mistä tietää milloin paras erota?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Tottakai, jos väkivaltaa yms. Mutta jos ihan normaalia arkea eletään, mutta kaikki ei oo vaan parisuhteessa hyvin. Milloin saa luovuttaa? Onko lasten takia hyvä sinnitellä vai pitääkö ajatella itseä ja tehdä niin kuin itse haluaisi elämänsä jatkuvan? Asioissa niin monta juttua painaa vaakakupeissa. Voiko kuolleet tunteet saada vielä heräämään? Miten?

Tottakai, jos väkivaltaa yms. Mutta jos ihan normaalia arkea eletään, mutta kaikki ei oo vaan parisuhteessa hyvin. Milloin saa luovuttaa? Onko lasten takia hyvä sinnitellä vai pitääkö ajatella itseä ja tehdä niin kuin itse haluaisi elämänsä jatkuvan? Asioissa niin monta juttua painaa vaakakupeissa. Voiko kuolleet tunteet saada vielä heräämään? Miten?

Sitten, kun mikään ei enää suututa, mikään ei ilahduta ja mikään ei oikeastaan hetkauta yhtään.
Se on se hetki, kun kannattaa häipyä. Sitä ei enää saa korjatuksi.

Riippuu tilanteesta. Jos pieniä lapsia, kannattaa pysyä yhdessä, vaikka ilman suuria intohimon tunteitakin.

Mutta jos ei lapsia kuviossa, kannattaa helpommin seurata sydäntään.
Aika monessa liitossa kyllä se rakkaus on uudelleen herätettävissä, jos vain halua asian korjaamiseen löytyy.

Itse muuten kokeilin joskus jostain hömppäohjelmasta näkemääni juttua. En nyt kovin tarkasti muista, mutta perusidea oli joku positiivisuuden kehä, joka pitää itse laittaa pyörimään, eikä vain tyytyä toisen syyttelyyn. Ohje oli, että pitää vaikka väkisin keksiä joka päivä joku positiivinen kehu/kommentti puolisolle plus joku hyvä teko per päivä (tekee toiselle voikut valmiiksi, hieroo niskaa yms).
Ainakin oman kokemukseni mukaan toimi hyvin... sen pari päivää, mitä jaksoin :D

Mutta kyllä siitä oikeasti tuli sellainen lempeämpi ilmapiiri :love:

Itsekkin paljon tuota pohtinut,meneekö jossain raja ja mikä raja? Toisaalta taas vaikka hälytys merkkejä olisikin,esim. puolison työnarkomania niin asioille ei välttämättä pysty ite tekee mitään...ongelmatilanteissa kun molempien puolisoiden pitäis tajuta missä mennään. Vuorovaikutus musta ihan ykkösjuttu! Mutta ite ainakin törmännyt ongelmaan tässäkin asiassa koska puhe ei ole ainoa vuorovaikutuksen lähde todellakaan!! Jos sitten toinen ylipuhelias ja toinen hiljainen eikä löydy mitään yhteistä niin voi voi...tuskaista on. Mut ite en suosittele eroa jos suinkin pystyy yhdessä olemaan. Jokaisella on kuitenkin oma tarina joten kukaan ulkopuolinen ei voi tietää eikä antaa neuvoja pitääkö erota vai ei.

Yhteistyössä