Mistä tietää, onko älykäs?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hmm"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;22702657:
Muutenkin ihmettelen että mitä te kaikki urpot älykkyys-ym. testeissä juoksette. Minä olen juossut vain Cooperin testejä.

Nyt kun otit puheeksi, niin ihan oikeasti kiinnostaa, miksi ihmiset juoksevat äly-testeissä? ncm:n ymmärrän, jos on lapsena ollut diagnoosia. Mutta entäpä muut??

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;22702668:
Tunnen yhden huippuälykkään aspergermiehen jolla on joku hahmotushäiriö siten että henkilön kirjoittama teksti on aivan mahdotonta lukea. Lukiossa tämän henkilön äidinkielenopettaja oppi lukemaan pojan kirjoitusta ja niinpä yo-aine lähti lääkärintodistuksen kanssa yo-lautakuntaan ja ällänä palasi.

Että ei ihmisen KIRJOITTAMISTYYLISTÄ nyt ainakaan pidä mennä Äo:ta päättelemään.

Kyllä mulla ainakin tökkii se sisältö huomattavasti enemmän.. Ja siis ihminen voi oikeasti olla vaikka miten korkealla äo:llä varustettu, mutta jos tekstit on luokkaa 'olen niin mielettömän fiksu että te muut ette vain ymmärrä minua kun olen niin paljon teitä älykkäämpi' niin tulee joo aika vastenmielinen kuva. Ei tee mieli nuolla persettä että 'voi kun sä oot tosiaan niin fiksu' vaan enemmänkin tekis mieli sanoa jotain rumaa, mutta jätän sen sinun hoidettavaks kun olet parempi siinä.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;22702668:
Tunnen yhden huippuälykkään aspergermiehen jolla on joku hahmotushäiriö siten että henkilön kirjoittama teksti on aivan mahdotonta lukea. Lukiossa tämän henkilön äidinkielenopettaja oppi lukemaan pojan kirjoitusta ja niinpä yo-aine lähti lääkärintodistuksen kanssa yo-lautakuntaan ja ällänä palasi.

Että ei ihmisen KIRJOITTAMISTYYLISTÄ nyt ainakaan pidä mennä Äo:ta päättelemään.

Sinullakaan ei sitä kielellistä älykkyyttä näköjään ole. En viitsisi toistaa sanomaani, viestini kun oli melko selkeästi kirjoitettu joten kyllä siitä pitäisi saada selvää ilman toistoa.

Nyt kun otit puheeksi, niin ihan oikeasti kiinnostaa, miksi ihmiset juoksevat äly-testeissä? ncm:n ymmärrän, jos on lapsena ollut diagnoosia. Mutta entäpä muut??

En mä ainakaan menis. Pidän mielummin illuusiota yllä että olen edes jossain määrin järkevä, virallinen tuloshan romuttaisi sen ihan täydellisesti. Ignorance is bliss :saint:

En ole juossut, vaan silloinen tuleva työnantaja laittoi läpi päivän kestävän mankelin aikoinaan. Olen keskivertoa akateemista tasoa. En siis itsekään normaalia mitenkään älykkäämpi.

Mielenkiintoista. Mihin duuniin hakiessa (vaiko jo päästyä?) haluaa työnantaja testata äo:n? Oliko tiedossa joku raja jonka yli pitää päästä tai duuni ei heltiä? :)

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;22702674:
Ja päätön on valelääkäri kun passittelee ihmisiä hoitoon?

Vähintään. Mutta onhan täällä näitä palstapsykologeja enemmänkin, päätön vaan vetänyt toimintansa astetta pidemmälle :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;22702668 Että ei ihmisen KIRJOITTAMISTYYLISTÄ nyt ainakaan pidä mennä Äo:ta päättelemään.[/QUOTE:
No ei, mutta ylivertaisen älykkyytensä mainitsemisen lisäksi tt kertoi olevansa kielellisesti lahjakas. Mietinkin tässä, että missä kielessä, koska suomi ei varmaankaan ole hänen äidinkielensä tekstin perusteella. :)

Kyllä mulla ainakin tökkii se sisältö huomattavasti enemmän.. Ja siis ihminen voi oikeasti olla vaikka miten korkealla äo:llä varustettu, mutta jos tekstit on luokkaa 'olen niin mielettömän fiksu että te muut ette vain ymmärrä minua kun olen niin paljon teitä älykkäämpi' niin tulee joo aika vastenmielinen kuva. Ei tee mieli nuolla persettä että 'voi kun sä oot tosiaan niin fiksu' vaan enemmänkin tekis mieli sanoa jotain rumaa, mutta jätän sen sinun hoidettavaks kun olet parempi siinä.

Peesi molemmille sisällön huippukohdille.

No ei, mutta ylivertaisen älykkyytensä mainitsemisen lisäksi tt kertoi olevansa kielellisesti lahjakas. Mietinkin tässä, että missä kielessä, koska suomi ei varmaankaan ole hänen äidinkielensä tekstin perusteella. :)

Tuliskohan mustakin fiksumpi jos alkaisin kuitata asiat tyylillä 'vaikka vaikutan lähinnä sekavalta, se on vain ylivertaisen älyni ilmentymä jota sinä et vain voi ymmärtää koska et ole samalla tasolla kanssani'.

Sen mä kyllä myönnän ihan auliisti etten todellakaan ole samalla tajunnantasolla tt:n kanssa ja äo:sta riippumatta olen ihan tyytyväinen tilanteeseen.

Sinullakaan ei sitä kielellistä älykkyyttä näköjään ole. En viitsisi toistaa sanomaani, viestini kun oli melko selkeästi kirjoitettu joten kyllä siitä pitäisi saada selvää ilman toistoa.

Viestisi oli niin selkeä ja simppeli että ymmärsin vaivatta laihan sanoman. Enemmänhän tässä nyt näkyy ongelmana olevan se että minun kommenttiani joko ei ole kyetty ymmärtämään tai se on ymmärretty taas kerran päin vittua!

YouTube - Irwin Goodman - Haista itse vaan

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä