Mistä tietää, onko älykäs?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hmm"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
Alkuperäinen kirjoittaja päätön;22702473:
kukas on vakavastiotettava :D

Päätön mies vetää kyllä vakavaksi pahimmankin irvileuan. Lähden keittämään teetä, älkää kirjoitelko paljon sillä aikaa ettei ole paljon luettavaa rästissä kun palaan.

Mihin zxz katosi?

Sanonpa tismalleen samaa, tosin sillä erotuksella, että taideaineista olen lahjakas vain kuvallisesti.

[QUOTE="salamanteri";22689292]No, minä olen matemaattisesti ja kielellisesti erittäin lahjakas, samoin taideaineissa (joihin toki luen kielellisen lahjakkuudenkin). En silti koe muita ihmisiä yksinkertaisina tai tyhminä, ehkä joskus teini-ikäisenä saatoin niin ajatella mutten enää. Olen huomannut, että minun on vaikea keskustella muiden kanssa, myös tällä palstalla, mutta olen huomannut myös sen että minun omalla asenteellani on hyvin suuri vaikutus. En voi ehkä olettaa, että keskustelukumppanini vahvuus on juuri samalla alalla kuin minun, mutta se tarkoittaa silloin sitä että minun on oltava avoimempi ja ennakkoluulottomampi nähdäkseni se hänen vahvuutensa, kenties oppiakseni siitä jotain.

Jos jotain olen aikuistuessani oppinut, niin sen että jokaisella ihmisellä on oikeasti omat vahvuutensa, jokainen on yksilö ja jokaisessa on jotain erityislaatuista, enkä siksi pidä muita ihmisiä "kökköinä".[/QUOTE]

Alkuperäinen kirjoittaja sähköpaimenkoira;22702496:
Palstalla vakavasti on otettu sellaiset, joille on lähetetty palstalaisten toimesta valkotakkiset kotiin. (Ei tule nikkiä mieleen, mutta muistaakseni sitäkin on tapahtunut.)

tunnustan. olen kerran kyydin soittanu.

Ja taas katosi tt ei kirj., kun kysytään aikuisten oikeasti älykkyyden todistamisen perään :D

Niin hän on tuntunut katoavan useammankin kerran tässä ketjussa. Ajoittaisia älynväläyksiä kyllä piisaa, mutta loogista oman kannan perustelua ja kestävämpää argumentointia edelleen odotan. Hän jättää sattuvasti vastaamatta osuvimpiin kysymyksiin. :) Älykkyyttä sinänsä sekin, ettei kommentoi sitä, mitä ei kommentoida pysty.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;22702493:
Päätön mies vetää kyllä vakavaksi pahimmankin irvileuan. Lähden keittämään teetä, älkää kirjoitelko paljon sillä aikaa ettei ole paljon luettavaa rästissä kun palaan.

Mihin zxz katosi?

Ei teetä pidä keitellä. :O zxz lähti varmaan kinuamaan pimpsaa.

oletko sinä se täydellinen äiti?sitä lukiessani ajattelin että olet fiksu (koska olin samaa mieltä monesta, lähes kaikestsa ja ilmaisit itseäsi uskottavasti ja rehellisen oloisesti)

Mutta tässä kirjoitit, silloin kun eilen tai toissapäivänä viimeksi tätä ketjua luin, aika leuhkasti. eli sama tunne tuli minulle kuin äiti 44veelle, että luulit olevasti muita älykkäämpi./parempi.

toisekseen mitä on sosiaalinen älykkyys? Tunnut halveksivan sitä että joku on matemaattisesti ja loogisesti lahjakas, eikä sitten niin sosiaalisesti? Jos joku tunnistaa toisten tuntoja ja on empaattinen, yleensä joutuu vain kiusatuksi. Oikeasti röyhkeillä ja itsekkäillä on paljon tuttuja. Osaavt vetää naruista ja käyttää toisia askelmana etenemiselle. Sitähän se sosiaalisuus tuntuu nykyään olevan.

"Leuhkasti" kirjoitin ihan tahallani, koska se tuntui sopivan ketjun henkeen. ;) Mutta en tietoisesti koskaan tuonut esille omaa älykkyttäni tai ylemmyyttäni muita kohtaan, koskaan mielestäni siinä ei ole mitään älykästä :) Kirjoitan sen sijaan mielelläni niin tarkkoja faktatietoja kuin tässä nanosekunnin vauhdilla muuttuvassa maailmassa vain kykenee. Mutta ärsyynnyn, kun joudun toistamaan itseäni sellaisille "keskustelijoille", jotka vastaavat vaivautumatta lukemaan kommenttia läpi. :kieh:

Ja ei, en halveksu matemaattisesti lahjakkaita ihmisiä, olenhan itsekin opiskellut teoreettista fysiikkaa, jossa matemaattinen lahjakkuus on aika lailla välttämättömyys. Mutta olen huomannut oman kokemukseni perusteella, että sosiaalinen älykkyys ja emotionaalinen älykkyys ylipäätään ovat aliarvostettuja, vaikka loppujen lopuksi vain niiden avulla ihminen kykenee tasapainoiseen ja seesteiseen elämään.

Ja myönnän olleeni siinä mielessä ylimielinen, että todellakin pidän eräitä tässä ketjussa kirjoitelleita älyltään keskinkertaisina. Jälleen allekirjoitan sitä, etten väitä itse olevani heitä älykkäämpi. Päinvastoin, saatanhan projisoida näihin vähemmän älykkäisiin kirjoittelijoihin vain omia turhautumiani huomatessani oman älykkyyteni vajavaisuuden. Koska oman kokemukseni perusteella korkea älykkyysosamäärä älykkyystestissä on merkityksetön todellisessa elämässä. Tärkeää ei ole älyn määrä vaan se, kuinka käyttää sitä omaa älyään.

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä