Mistä tuttavalle rahat uusiin silmälaseihin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Tuttavapiirissäni on eläkeikää lähestyvä nainen, joka elää täysin kädestä suuhun. Hän oli aiemmin todella menestyvä yrittäjä, mutta 90-luvun lama ja huono tuuri veivät häneltä kaiken, paitsi isot velat. Kaikkien menojen jälkeen tälle naiselle ei jää kuussa ruokaan kuin muutama hassu kymppi; sossusta hän ei saa mitään. Velkoja ei voi jättää maksamatta, koska ne kaatuisivat naisen siskon harteille.

Nyt tämä nainen on siinä tilanteessa, että huonot silmälasit haittaavat hänen jokapäiväistä elämäänsä todella pahasti. Rahaa uusiin laseihin ei kuitenkaan kertakaikkiaan ole :( Mä haluaisin auttaa niiden lasien hankkimisessa, mutta enpä itsekään pysty niitä ainakaan kokonaan maksamaan :( Onko kellään ideaa, miten saisin järjestettyä rahat niihin laseihin? Jonkin verran vaivaakin olen valmis näkemään (sen verran kuin omalta työltä ja pieniltä lapsilta kykenen). Yhteisiä tuttuja meillä on jokunen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kuten kirjoitin, hän ei saa sossusta rahaa. Tarkempien syitä en kunnolla osaa enkä toisaalta haluaisikaan selittää.

no sit kirkko. ihmettelen kyllä jos ei saa sossusta mitään kun tuollainen tilanne on

Eikös Specsaversilta saa todella halvalla silmälaseja? Kahdet saa ainakin halvimmillaan 99 euroa ja niihin siis sisältyy jo linssit. Jo esim. tuo 100 euroa jakaa muutamalle niin ei paljoa tulisi per nokka.

Alkuperäinen kirjoittaja kyy:
Eihän lasit maksa nykypäivänä välttämättä edes 100 euroa.. pistäkää kolehti kasaan, jos saisitte siten summan kokoon.

riippuu kuinka huono näkö on. esim. jos on hajataittoisuutta niin lasit on kalliita

Eihän lasit maksa nykypäivänä välttämättä edes 100 euroa.. pistäkää kolehti kasaan, jos saisitte siten summan kokoon.

En oo itse asiassa kysellyt, millaiset linssit hän tarvitsee. Mutta mitä on lähipiirissä tuon ikäiset laseja hankkineet, hinnat on kyllä olleet aika hirveitä. Esim. äitini just hankkimat lasit maksoivat yli 700 (eikä edes olleet kalliit kehykset) :(

Oon miettinytkin, että tuttavapiiristä ehkä voisi saada kerättyä rahat kasaan. Mutta toisaalta "kerjääminen" saattaisi olla tuon naisen mielestä noloa. Ainakin mun varmaan pitäisi ensin pyytää häneltä lupa siihen, että kyselen tutuilta apuja. Kaikki kyllä tietävät, että taloudellinen tilanne on heikko, mutta kaikki eivät todellakaan tiedä, kuinka heikko :(

Alkuperäinen kirjoittaja storm:

riippuu kuinka huono näkö on. esim. jos on hajataittoisuutta niin lasit on kalliita

Esim. katse hinnoissa optiikka myy varmasti alle 200?, kaksitehotkin. Vaikka olisi mitä hajataittoisuutta tai muuta ihmeellistä. Tiedän kokemuksesta.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

En oo itse asiassa kysellyt, millaiset linssit hän tarvitsee. Mutta mitä on lähipiirissä tuon ikäiset laseja hankkineet, hinnat on kyllä olleet aika hirveitä. Esim. äitini just hankkimat lasit maksoivat yli 700 (eikä edes olleet kalliit kehykset) :(

Oon miettinytkin, että tuttavapiiristä ehkä voisi saada kerättyä rahat kasaan. Mutta toisaalta "kerjääminen" saattaisi olla tuon naisen mielestä noloa. Ainakin mun varmaan pitäisi ensin pyytää häneltä lupa siihen, että kyselen tutuilta apuja. Kaikki kyllä tietävät, että taloudellinen tilanne on heikko, mutta kaikki eivät todellakaan tiedä, kuinka heikko :(

Sunko mielestä 700 e makasavat lasit ei ollu kalliit?Musta kyl on, jos 99e saa muualta.

Kuten kirjoitin, hän ei saa sossusta rahaa. Tarkempien syitä en kunnolla osaa enkä toisaalta haluaisikaan selittää.

Eli on tätä sukupolveeko, että apua ei oteta ja ei ainakaan sossusta????

Ei ole kyse tuollaisesta. Kuten kirjoitin, en halua syitä eritellä. Sossun mielestä kuitenkin naisella jää elämiseen paljon enemmän rahaa kuin oikeasti jää.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Sunko mielestä 700 e makasavat lasit ei ollu kalliit?Musta kyl on, jos 99e saa muualta.

Mähän kirjoitin, että hinnat ovat olleet hirveitä. Äitini lasit maksoivat yli 700 euroa, vaikka KEHYKSET eivät olleet kalliit.

Hajataitto ei nosta lasien hintaa! Omakohtaista kokemusta on.

Specsaverilta oon halvimmat silmälasit (sekä linssit että kehykset) ostanu 9?:lla eikä ees ollu tapporumat..

Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:

Hajataitto ei nosta lasien hintaa! Omakohtaista kokemusta on.

Specsaverilta oon halvimmat silmälasit (sekä linssit että kehykset) ostanu 9?:lla eikä ees ollu tapporumat..

Mun lasit taas ois Specsaversilla maksaneet ihan yhtä paljon kuin muuallakin, kun mulla on miinusta niin paljon, että mulle ei linssejä löydy suoraan varastosta. Samasta syystä jään aina vaille esim. halpoja aurinkolaseja. Mun linssit pitää aina hioa vähintään kahteen kertaan, ja sekös nostaa hintoja :(

Yhteistyössä