Mistä tuttavalle rahat uusiin silmälaseihin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja storm:
Ehdota naisen tutuille että ottaisitte yhdessä kirpparipöydän jossa myytte omat tarpeettomat tavaranne ja tuotto menee sitten niihin silmälaseihin :)

Ainakaan mulla ei taida olla juurikaan myytävää, kun joulun alla tuli luovuttua jotakuinkin kaikesta ylimääräisestä :) Mutta selvitän, josko ne lasit eivät kovin kauheita tulisikaan maksamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
Alkuperäinen kirjoittaja storm:
Alkuperäinen kirjoittaja kyy:
Eihän lasit maksa nykypäivänä välttämättä edes 100 euroa.. pistäkää kolehti kasaan, jos saisitte siten summan kokoon.

riippuu kuinka huono näkö on. esim. jos on hajataittoisuutta niin lasit on kalliita

Hajataitto ei nosta lasien hintaa! Omakohtaista kokemusta on.

Specsaverilta oon halvimmat silmälasit (sekä linssit että kehykset) ostanu 9?:lla eikä ees ollu tapporumat..

Mun lasit taas ois Specsaversilla maksaneet ihan yhtä paljon kuin muuallakin, kun mulla on miinusta niin paljon, että mulle ei linssejä löydy suoraan varastosta. Samasta syystä jään aina vaille esim. halpoja aurinkolaseja. Mun linssit pitää aina hioa vähintään kahteen kertaan, ja sekös nostaa hintoja :(

Mulla tuli viimeksi silmalaseja metsästäessä specsaversista ihan kusetusolo. Sillähän ne on mainostaneet pitkään, että jos ostaa yhdet, saa toiset kaupanpäälle. Mutta mikäli on tarvetta vähänkään käsitellylle linssille (esim. naarmuuntumaton tai ohennettu) niin hintaa pamahtaa lisää niin että kohina käy. Loppusumma kohosi kalliimmaksi kuin monessa muussa liikkeessä.

Lasien hinnoista: Itsellä ei ole edes hajataittoisuutta, mutta alle 300 euron ei lähde specsaversiltäkään lasit, joita pystyisin käyttämään. Kun on paljon miinsuta hiominen maksaa parhaimmillaan jo 200 euroa. Iho ei kestä rikkoautumatta paksuja laseja eivätkä pullonpohjat muutenkaan kaunista.

Kannattaa diakonissaan ottaa yhteyttä. Samoin spr maksaa joskus laseja.

http://www.favoptic.com/frames/Arezzo/black

Jos noihin kehykseen ottais esim. kakstehot joissa olisi heijastuksenesto, olisi koko paketin hinta 100 euroa. Ja tuo vois kuulostaa aikalailla semmoiselta mitä tuonikäiset yleensä tarvii.

Millaset lasit ap:n tuttava tarttee? Monitehot? Ei niistä ole pakko maksaa useita satasia, useinhan merkkikehykset maksaa jo monta sataa ja uusinta uutta olevat linssit vielä toisen mokoman lisää. Itse olen yhdessä isossa ketjussa töissä ja meiltä kyllä saa monitehot halvimmillaan vähän päälle 200 eurolla. Ilman pinnoitteita ja ohennuksia, mutta ei niistäkään hirveitä joudu maksamaan. Kehykset pitää valita suppeasta mallistosta, mutta mielestäni tärkeintä tässä tapauksessa olisi lasien käytettävyys - ei niiden muodinmukaisuus.

Eli ap, kyllä noin 200-300 eurolla saa jo ihan hyvät monitehot, joilla näkee hyvin. Tosin tässä täytyy tinkiä kehysten laadusta, mutta linssit ovat omasta mielestäni näissä "halpis-paketeissa" yhtä hyvät kuin kalliimmissakin paketeissa. Kovin pieniä kehyksiä en tosin suosittele, sillä nämä halvemmat linssit vaativat usein riittävästi korkeutta, jotta ne toimii monitehoina parhaiten. Käy kysymässä eri liikkeissä, ammattilaiset neuvovat kyllä mielellään!

Ihan ensimmäiseksi viet vanhuksen näöntarkastukseen optikolle, maksaa 15-20e. Jos tarvitsee silmälääkärin tutkimuksen niin maksaa enemmän noin 50-100e.

Näöntarkastuksen jälkeen tiedätte millaiset lasien pitää olla ja näin hintavertailu on helpompaa.

Luultavasti kyseeseen tulee kaksiteholasit jotka maksaa netistä tilattuna favopticilta noin 100e. Ensin tilaatte kehyksiä sovitukseen ja sen jälkeen teette lasitilauksen.

Kaiken kaikkiaan kuluja koko prosessiin tulee 115-200e. Sen saatte varmaankin kasaan omassa tuttavapiirissänne ja jos ette saa niin pyyntöä sossuun tai seurakuntaan. Tai osaako vanhus tehdä käsitöitä? Villasukista jotka ovat pitsineulosta voi hyvinkin pyytää 15-20e (lanka maksaa 4e). Tai kirjoneulelapasista voi pyytää 10-15e. Tai sujuisiko virkkaus? virkatut liinat ja verhot ovat muotia ja niistä maksetaan hyvin.

Katsoppa vaikka alla olevaa osoitetta. Silmälasiresepti tarvitaan ja sitten tilamaan. Favoptic:sta saa kehyksiä kokeiltavaksi. Hintaa monitehoille kaikilla herkuilla tulee alla 200?. Samaa CR39 muovia linsseissä kuin muillakin.

http://www.favoptic.com

Alkuperäinen kirjoittaja lissu:
http://www.favoptic.com/frames/female

Tuolta esimerkiksi saa melko halvalla lasit. Sitä ennen vaan näöntarkastukseen, maksaa n. 20 euroa mikäli ei osta samalla laseja. Jos siis saatte satasen haalittua kasaan, saatte jo näöntarkastuksen sekä lasit tuolta nettikaupasta.

joo sais mutta kun on niin paha hajataitto että ei saa....
kaveri sai sossusta 200e uimapukuun, on niin lihava ettei saanut normaalikaupasta niin sossu maksoi.
että tätähän se tasa-arvo on suomessa, ei väliä jos näkö on heikko kunhan on uimapuku.
p+...ska homma

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja kyy:
Eihän lasit maksa nykypäivänä välttämättä edes 100 euroa.. pistäkää kolehti kasaan, jos saisitte siten summan kokoon.

En oo itse asiassa kysellyt, millaiset linssit hän tarvitsee. Mutta mitä on lähipiirissä tuon ikäiset laseja hankkineet, hinnat on kyllä olleet aika hirveitä. Esim. äitini just hankkimat lasit maksoivat yli 700 (eikä edes olleet kalliit kehykset) :(

Oon miettinytkin, että tuttavapiiristä ehkä voisi saada kerättyä rahat kasaan. Mutta toisaalta "kerjääminen" saattaisi olla tuon naisen mielestä noloa. Ainakin mun varmaan pitäisi ensin pyytää häneltä lupa siihen, että kyselen tutuilta apuja. Kaikki kyllä tietävät, että taloudellinen tilanne on heikko, mutta kaikki eivät todellakaan tiedä, kuinka heikko :(

Miten silmälasit voi maksaa yli 700e. VAIKKA olisi KAKSITEHOT ym.

Itsellä kahdet merkkilasit parhaimmilla linsseilla+ ominaisuuksilla+ vakuutuksilla ovat maksaneet reilut 500e yhteensä.

Siinä vaiheessa kun "varastotehot" eivät riitä, linssien hinta pomppaa moninkertaisesti ylöspäin. Millaisia ikkunalaseja porukalla on jos ne alle satkulla saa? Kun samaan linssiin tökätään reiluhko miinus-, plus- ja hajataittokorjaukset, tulee niille aika tavalla enemmän hintaa kuin esim. -3:sen likinäkölinsseille.

Yhteistyössä