Mistä voi johtua? Mikä minua vaivaa?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ajatuksia? Hoitoalan ihmiset ym.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Ajatuksia? Hoitoalan ihmiset ym.

Vieras
En jaksa nousta aamuisin, jos ei ole pakko. Olen väsynyt ja kyllästynyt. En itke enkä haudo itsemurhaa. Itsetuntoni on hyvä. Olen hyvässä ammatissa ja minulla on kiva perhe. Työn ja lapset hoidan hyvin. Liikkua en jaksa ollenkaan. Syöminen jää vähiin ja on kovin epäterveellistä, vaikka tiedän asian... Koti on siisti ja kaunis, mutta kaukana normaalista tyylistäni. En jaksa ulkoilla. Minulla on perussairauksia, verenpainetauti ja diabetes. Uuvun jotenkin pienestä. Ei vain huvita. en ole lihonut enkä laihtunut. Olen ihan nätti (en siis koe itseäni rumaksi ja vanhaksi, kuten masentunut kai voisi kokea ). Ystäviäkin on ihan normaalisti ja tulen hyvin toimeen kaikkien kanssa. Seksi ei kiinnosta yhtään, mutta nautin siitä satunnaisesti.

mikä ihme tässä mättää? Niin ja kestänyt on varmaan puolisen vuotta jo... Onko tämä kuvauksen perusteella fyysistä vai psyykkistä ja kuulostaako joltain sairaudelta vai olenko pitkään ahkerana ihmisenä yllättäen muuttunut saamattomaksi ja laiskaksi ihmiseksi?

no, kertomasi perusteella tulee mieleen lievä masennus, joka saattaa liittyä esim. ikään tai parisuhteeseen liittyvään tarpeeseen miettiä ja jäsennellä asioita uudella tavalla omassa mielessä. fyys. puolelta tarkentelisin, että onko lääkityksessä tapahtunut muutoksia silloin puolisen vuotta sitten? milloin viimeksi on otettu hb tai kilpirauhasarvot?

Alkuperäinen kirjoittaja nh:
diabetes ja epäsäännöllinen ruokailu kuulostaa ainakin osasyylliseltä.. ei taida sokerit olla ihan tasapainossa

Voi kyllä olla. En ole jaksanut mittailla lainkaan *nolottaa*. Helposti haen vain leipää tai jopa herkkuja ja palaan vuoteeseen... Lääkkeet käytän kyllä ohjeen mukaan. En löydä itsestäni sitä motivaatiota hoitaa itseäni. Vaan kun tietäisin miksi ja miten.....

Edellisiin: ruokailu on pielessä, myönnän. Ulkoillut olen viimeksi maanantaina. Kilpirauhasarvoja tai hemoglobiinia ei ole otettu - sanotaanko vuosiin. Isältä on kilpirauhanen leikattu. Yrittäjän työterveyshuolto on ollut sitä ja tätä. Sain kyllä aikaan juuri tehdä sopimuksen asiasta eräälle lääkäriasemalle. Ehkä pyydän labrat. Sisätautilääkärille aika on varattuna (joka piti olla huhtikuussa ). Perhepiirissä on kyllä masennustaipumusta. Itse olen aina ollut iloinen, toimelias ja kunnollinen / tunnollinen. Nuorenakin hyppäsin sängystä touhuamaan heti aamusta. Mies on hyvä. Parisuhde on ok - aina parempikin voisi olla, mutta ei miteeän erityistä. Talous on hyvä ja lapset ovat aivan ihania ja pärjäävät hyvin. Ehkä työtä lukuunottamatta koen jotenkin tyhjää oloa, mutta sellaisen ruikuttaminen on älytöntä, kun monilla on oikeita vaikeita asioita. Tajuatteko? Labroja varmaan otetaan ja pyydän tsekkaamaan nuo kilpirauhas- ja hB-arvotkin. Pitkäaikais- ja paastosokeri ja rasva-arvot on jo otettu. Kolesteroli oli koholla ja pitkäaikaissokeri hieman koholla. BMi on 27 eli ei nyt mikään järkyttävä. Välillä en syö oikein mitään, kun ei huvita ja välillä sitten sitä makeaa. Väärin - tiedän, mutta miksi ihmeessä en saa tehtyä asialle mitään. Välillä velvollisuudentuntoinen minäni käskee minua tarttumaan asiaan lastenkin vuoksi, mutta en oikeasti jaksa.

ok, pyydä noi labrat ja varmista fyys.puoli. tarkentelujen perusteella kuulostaa entistä enemmän sellaiselta oman elämän kriisiltä ts. muutospyrkimykseltä. tarkoitan, että jokin oma sisäinen juttu kaipaa muutosta; ei välttämättä mitään kovin suurta, mutta käsittelyä kumminkin. jos teillä on tk:ssa ns. masennushoitajia, niin keskusteluista voisi olla apua. tsemppiä sinulle!

Alkuperäinen kirjoittaja letittää tuulen:
ok, pyydä noi labrat ja varmista fyys.puoli. tarkentelujen perusteella kuulostaa entistä enemmän sellaiselta oman elämän kriisiltä ts. muutospyrkimykseltä. tarkoitan, että jokin oma sisäinen juttu kaipaa muutosta; ei välttämättä mitään kovin suurta, mutta käsittelyä kumminkin. jos teillä on tk:ssa ns. masennushoitajia, niin keskusteluista voisi olla apua. tsemppiä sinulle!

Kiitos! Lähden liikkeelle noista labroista ja YRITÄN korjata pienin askelin ruoka-aikoja säännöllisemmiksi. Masentuneeksi en koe itseäni, mutta ehkä jotain uutta omaa olisi löydettävä. Psykoterapiassa olen käynyt vuosia sitten ja se oli loistojuttu. Olo vain tosiaan TUNTUU jotenkin fyysisen väsyneeltä. Jos ei mitään erityistä em. lisäksi löydy, on otettava lusikka kauniiseen käteen ja ryhdyttävä etsimään omaa itseään vaikka keskusteluavun kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja letittää tuulen:

Kiitos! Lähden liikkeelle noista labroista ja YRITÄN korjata pienin askelin ruoka-aikoja säännöllisemmiksi. Masentuneeksi en koe itseäni, mutta ehkä jotain uutta omaa olisi löydettävä. Psykoterapiassa olen käynyt vuosia sitten ja se oli loistojuttu. Olo vain tosiaan TUNTUU jotenkin fyysisen väsyneeltä. Jos ei mitään erityistä em. lisäksi löydy, on otettava lusikka kauniiseen käteen ja ryhdyttävä etsimään omaa itseään vaikka keskusteluavun kanssa.

Kuulostaa hyvältä! Uskon, että saat itsesi voimaan paremmin, koska olet valmis auttaamaan itseäsi. Hyvää jatkoa sinulle!