Mistä voimia arjessa jaksamiseen????????????????!!!!!!!!!!!!! !!!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ji
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

ji

Vieras
Tunnen itseni niiiin onnettomaksi tällä hetkellä. Tuntuu että en saa mistään voimia arjen pyöritykseen. Olen kahden lapsen nuori äiti. Mieheni on kanssa todella väsynyt, hän kyllä tukee henkisesti ja fyysisestikkin (on siis ihana mies, antaa päikkäreitä jos pyydän jne.) mutta oikeasti hän ei ihan sata varmasti oikeasti tajua kuinka väsynyt olen:/ Minulla ei ole ketään sellaista jolta voisin apua pyytää.. Tuntuu, että tarvitsen säännöllisen avun kotiini. Siis siivousapua lähinnä, voih se olisi niin ihanaa!!

Tuntuu, että perheemme elää oravanpyörässä joka suistuu kohta, joku tässä romahtaa pikapuoliin. Meille on nyt tulossa vauva, aloin "vahingossa" odottaa. Rakastan lapsiani, ja tämä tulevakin on todella rakastettu ja odotettu vaikkakin nyt jännitän ja ressaan omaa jaksamistani. Nyt käyn päivittäin töissä, ja illat menee niin lujaa ettei perässä pysy.
On ehkä todella sekavaa tekstiä, mutta tarvitsen nyt TODELLA neuvoa!!! Kun en jaksa tätä ainaista väsymystä!!!:(:(

Mikä väsyttää, työt vai perhe vai molemmat? Osittainen hoitovapaa toisi lisää aikaa iltoihin, en jaksaisi vetää 7-17 rallia vaikka esikoinen on jo koulussa.

[QUOTE="vieras";24995199]Mikä väsyttää, työt vai perhe vai molemmat? Osittainen hoitovapaa toisi lisää aikaa iltoihin, en jaksaisi vetää 7-17 rallia vaikka esikoinen on jo koulussa.[/QUOTE]

Molemmat väsyttävät. Noh, työni on aika kevyttä vaikkakin seison sen kahdeksan tuntia ja kävelen myös. No siis lähihoitajan työtä vanhusten parissa, ovat vain lähes itsenäisesti pärjääviä. Tuntuu että töissä on paljon kevyempää kuin kotona...

Nukutko tarpeeksi?
Onko suhteesi ruokaan ja juomaan terve?
Onko sinulla tarpeeksi ystäviä, ne 6 pitäisi olla.
Onko sinulla kyllin aikaa olla ihan itseksesi?
Pääsetkö tarpeeksi usein metsään ja joen, järven tai meren äärelle?
Onko elämässäsi harrastuksia, jotka ovat sinulle rakkaita?
Miten kilpirauhasesi voi?
Voiko parisuhteesi ja seksielämäsi hyvin?

Eli laita nämä asiat kuntoon ja katso mitä tapahtuu.

Kyllä neuvolasta saa apua. Voit varmasti saada sairaslomaa töistä väsymyksen vuoksi. Neuvolatäti voi kirjoittaa 3 päivää vapaata. Lapset hoitoon niinkuin työpäivinäkin ja lepäät itse kotona. Muutama lepopäiväkin jo helpottaa kummasti. Siivoojan palkkaaminenkaan ei ole yhtään huono idea, jos rahavarat vaan sallii. Olisiko teillä sukulaisia/ystäviä, joille voisitte viedä lapset vaikka viikonlopuksi ja lepäisitte itse? Tsemppiä ja oikeasti hae apua ajoissa, ettet väsy liikaa!

no etkö voi pyytää sairaslomaa neuvolalääkäriltä/lääkäriltä ylipäätänsä ja jäädä kotia? sulla on todennäköisesti lapset hoidossa/koulussa.. anna olla, ja lepää itse se aika.

Oliiko teidän perheessä varaa viikkosiivoukseen ostopalveluna? Säästäisitte vaikka ihan mistä muusta siksi aikaa, että pahin on ohi. Muutenkin kaikki ylimääräinen romu roskiin tai tilapäissäilytykseen, niin on helpompi hoitaa siivoaminen.