Mistähän löytäisin maatiaiskisun pennun?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kisunuusiomistaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kisunuusiomistaja

Vieras
Tuntuu että noi myyntipalstat, apula..tori..kelt.pörssi.. jne on täynnä kyllä kisuja, pentuja vaan harvemmin ja tuntuvat menevän jo vuorokaudessa :(
mistä mä löydän itselleni oman kodinvalloittajan?

Kuten koirienkin kohdalla, sanoisin että ota kissa, joka on ihan kasvattajalta. Eikä mistään vahinkopentueesta jolle on syötettykin ties mitä ja annetaan liian varhain luovutukseen, ja terveystaustoista tietoakaan..

minäkin yhdyn edelliseen, mutta toinen minkä voisit tehä on tsekata löytöeläintalot.. tai esim: rekkurescue.kom ja sieltä menet kohtaan eläimet, ja kodittomat kissat. siellä on paljon pentujakin

Ehdottomasti löytöeläintalolta. Tuet samalla äärimmäisen hyvää toimintaa ja pulaa kodeista kissoille on jatkuvasti. Itselläni ollut sijoituksena useita pentueita löytöeläinyhdistykseltä. :)

Ymmärrän kyllä pointtinne. Mistä tahansa kisun ikinä ostankaan, pääsee kisu asianmukaisesti kyllä toki heti eläinlääkärin tarkastukseen jne. Ymmärrän myös, että kissa on varmemmin terve ja varmemmin hyvin ruokittu kokeneella kasvattajalta..mutta minun mielestäni vahinkopentukin ansaitsee kodin? Kiitos näpsäkkä, en olekaan katsonut vielä rekkurescuea tai hesyä :)

Vahinkopentukin ansaitsee kodin, mutta toisaalta tuet ikävää toimintaa mikä pitäisi saada loppumaan. Ne kissanomistajat, joille vahinkopentuja syntyy pentue toisensa jälkeen, viettävät helppoa elämää, kun kissan steriloinnista ei tarvitse maksaa, ainahan on joku joka ne pennut ottaa..
Rekkurescuesta tms kissan ottamalla tuet hyvää toimintaa, ja saat kivan kaverin itsellesi.

Alkuperäinen kirjoittaja näpsäkkä;25516765:
Vahinkopentukin ansaitsee kodin, mutta toisaalta tuet ikävää toimintaa mikä pitäisi saada loppumaan. Ne kissanomistajat, joille vahinkopentuja syntyy pentue toisensa jälkeen, viettävät helppoa elämää, kun kissan steriloinnista ei tarvitse maksaa, ainahan on joku joka ne pennut ottaa..
Rekkurescuesta tms kissan ottamalla tuet hyvää toimintaa, ja saat kivan kaverin itsellesi.

ensimmäisen kerran vierailin rekkurescuen sivulla (en tästä tiennytkään) ja siellähän pentuja olikin jo mukavasti, huomenna ottamaan yhteyttä :) kiitos.

Meille toinen kissa tuli naapurista ja toinen ihan kaupan ilmotustaulun ilmoituksen perusteella. Maatiaiskissanpennusta en kyllä mitään maksaisi. Kuluja tulee kuitenkin modotuksista ja leikkauksesta.

Alkuperäinen kirjoittaja näpsäkkä;25516765:

Surullinen totuus on että niitä harvemmin kiinnostaa hittoakaan löytääkö pennut kodin. Jäljelle jääneet, oli niitä yksi tai koko pentue, lahdataan tunteettomasti. Tai jätetään vaan heitteille jonnekin. Uskomattoman välinpitämättömiä ihmisiä on edelleen. Niille olisi ihan mukavaa antaa pennut eteenpäin, mutta ei niiden sydäntä särje niiden tappaminenkaan. Pian on taas sama emo tiineenä. Ne ei kissojaan leikkuuta eikä sääli.

Oksettavia ihmisiä, mutta niitä on ihan liikaa. Nimimerkillä, olen 20-vuotiaalle (eli ei edes välttis ole vanhuksia nämä ihmiset) maalla kasvaneelle kaverilleni joutunut aiheesta pää punaisena huutamaan, kun hänen kodissaan nyt aina on vaan toimittu noin. Että kissat on kivoja ja ihania mutta ei ylimääräisiä pidetä ja leikkaus on niiiiiin kallista. Liian kallista on myös madotus ja rokotukset. "no ei ne kissat ennenkään oo semmosia tarvinnu, turhaa rahan haaskausta."

Meille toinen kissa tuli naapurista ja toinen ihan kaupan ilmotustaulun ilmoituksen perusteella. Maatiaiskissanpennusta en kyllä mitään maksaisi. Kuluja tulee kuitenkin modotuksista ja leikkauksesta.

Minä kyllä olen valmis maatiaisesta maksamaankin (itsestään selvää ), tiedostan toki kuluja olevan ell:stä, madotuksesta, leikkauksesta myöskin,
mutta näinhän eläimellä kuin eläimellä?
Rekkurescuesta kuitenkin kiinnostuin :)

[QUOTE="Nana";25516822]Surullinen totuus on että niitä harvemmin kiinnostaa hittoakaan löytääkö pennut kodin. Jäljelle jääneet, oli niitä yksi tai koko pentue, lahdataan tunteettomasti. Tai jätetään vaan heitteille jonnekin. Uskomattoman välinpitämättömiä ihmisiä on edelleen. Niille olisi ihan mukavaa antaa pennut eteenpäin, mutta ei niiden sydäntä särje niiden tappaminenkaan. Pian on taas sama emo tiineenä. Ne ei kissojaan leikkuuta eikä sääli.

Oksettavia ihmisiä, mutta niitä on ihan liikaa. Nimimerkillä, olen 20-vuotiaalle (eli ei edes välttis ole vanhuksia nämä ihmiset) maalla kasvaneelle kaverilleni joutunut aiheesta pää punaisena huutamaan, kun hänen kodissaan nyt aina on vaan toimittu noin. Että kissat on kivoja ja ihania mutta ei ylimääräisiä pidetä ja leikkaus on niiiiiin kallista. Liian kallista on myös madotus ja rokotukset. "no ei ne kissat ennenkään oo semmosia tarvinnu, turhaa rahan haaskausta."[/QUOTE]

Tuonko takia kissoja on maalla niin paljon myynnissäkin :o

[QUOTE="Nana";25516822]Surullinen totuus on että niitä harvemmin kiinnostaa hittoakaan löytääkö pennut kodin. Jäljelle jääneet, oli niitä yksi tai koko pentue, lahdataan tunteettomasti. Tai jätetään vaan heitteille jonnekin. Uskomattoman välinpitämättömiä ihmisiä on edelleen. Niille olisi ihan mukavaa antaa pennut eteenpäin, mutta ei niiden sydäntä särje niiden tappaminenkaan. Pian on taas sama emo tiineenä. Ne ei kissojaan leikkuuta eikä sääli.

Oksettavia ihmisiä, mutta niitä on ihan liikaa. Nimimerkillä, olen 20-vuotiaalle (eli ei edes välttis ole vanhuksia nämä ihmiset) maalla kasvaneelle kaverilleni joutunut aiheesta pää punaisena huutamaan, kun hänen kodissaan nyt aina on vaan toimittu noin. Että kissat on kivoja ja ihania mutta ei ylimääräisiä pidetä ja leikkaus on niiiiiin kallista. Liian kallista on myös madotus ja rokotukset. "no ei ne kissat ennenkään oo semmosia tarvinnu, turhaa rahan haaskausta."[/QUOTE]

Jep. Tosiaan olen itse vapaaehtoistyötä tehnyt eläinsuojeluyhdistyksellä. Siis siellä talolla siivoamassa, järkkäilemässä tapahtumia jne. ja lisäksi mulla on ollut sijoituksessa monta pentuetta ja myös aikuisia kissoja.

Jotenkin kun välillä tekisi mieli niin itkeä ja huutaa kun tajuaa ihmisten välinpitämättömyyden ja vastuuttomuuden. Kissoja kohdellaan kuin saastaa useimmiten, eikä kissoja koske samat säännöt kuin muita lemmikkieläimiä yleensä. Kissa on maailman hienoin eläin, toivottavasti jokainen eläimen omistaja näkisi hiukan vaivaa ja ottaisi asioista selvää. :)

Kyllä mäkin kääntyisin löytöeläinkotien puoleen. Löytyisköhän puhelinluettelosta sun omalla alueella olevaa sellaista, jossa voisit käydä ihan paikan päällä kyselemässä ja katsomassa?

Juuri nyt viime syksynä omat vanhempani löysivät asuntonsa lähistöltä (maaseutualuetta) emon ja kolme poikasta. Soittivat lähikunnassa sijaitsevaan löytöeläinkotiin, josta heille annettiin kissojen pyydystämiseen tarkoitettu häkki (tai vastaava, en tiedä oikeaa nimitystä) ja jolla vanhempani onnistuneesti saivatkin jokaisen kissan pyydystettyä. Veivät pennut ja emon sitten löytökotiin ja äitini kävi viemässä myöhemmin sinne ihan ruokaakin ja katsomassa pentuja. Paikan omistaja ainakin tuolloin mainitsi pitävänsä emon ja ainakin yhden pennun itsellään, ja normaalisti pennut menevät tuolla "kaupaksi" muutenkin hyvin. Eli nähdäkseni loppu hyvin, kaikki hyvin tässä tapauksessa. :) Itsekin otan löytökodista kissan, sitten kun omasta kissaherrastamme aika jättää. Toivottavasti ei vielä moneen vuoteen kuitenkaan. :)

Jep, on harmillista miten kissoja kohdellaan. Ainakin täällä maalla, itsekin elän pikkupaikkakunnalla. Kissat päästetään surutta juoksentelemaan vaikka kuinka ollaan taajamassa, ja hyvä jos kissoja madotetaan tai rokotetaankaan. Steriloida nyt ei ainakaan. Naapuri vasta ihmetteli, missähän heidän kissa on, kun on ollut "kateissa taas ainakin viikon" ja kissaparka odottaa vielä pentujakin. Kiroilivat ja manasivat että 10. pentue tälle kissalle, ja kissa on muuten jo 13-vuotias..

Kun itse hankin kaksi kissaa, kaikki ihmettelivät sitä kun tarpeeksi vanhana vein ne steriloitavaksi. Ja kun ulkoilutan kissoja valjaissa niin sekös vasta huvittavaa onkin. Tai joidenkin mielestä "eläinrääkkäystä" kun kissan tarkoitus on juoksennella vapaina pitkin katuja.. Hmmm...

Alkuperäinen kirjoittaja näpsäkkä;25516905:
Jep, on harmillista miten kissoja kohdellaan. Ainakin täällä maalla, itsekin elän pikkupaikkakunnalla. Kissat päästetään surutta juoksentelemaan vaikka kuinka ollaan taajamassa, ja hyvä jos kissoja madotetaan tai rokotetaankaan. Steriloida nyt ei ainakaan. Naapuri vasta ihmetteli, missähän heidän kissa on, kun on ollut "kateissa taas ainakin viikon" ja kissaparka odottaa vielä pentujakin. Kiroilivat ja manasivat että 10. pentue tälle kissalle, ja kissa on muuten jo 13-vuotias..

Kun itse hankin kaksi kissaa, kaikki ihmettelivät sitä kun tarpeeksi vanhana vein ne steriloitavaksi. Ja kun ulkoilutan kissoja valjaissa niin sekös vasta huvittavaa onkin. Tai joidenkin mielestä "eläinrääkkäystä" kun kissan tarkoitus on juoksennella vapaina pitkin katuja.. Hmmm...

Toi on mun mielestä just uskomattominta, että ihmiset sanoo "kissojen kuuluu saada olla vapaana". :D Miksi? Ai koska ne tykkää siitä? No miksi koiria ei sitten pidetä vapaana, nekin tykkäis. Tai jos samantien päästetään lapsetkin vapaana ulos ja annetaan niiden tehdä mitä ne haluaa, syödä pelkkää karkkia, koska ne tykkää siitä. :)

Kissa on lemmikkieläin, joka EI kuulu suomen luontoon vapaana juoksemaan.

Eiköhän nää ulkokissa-sisäkissa keskustelut oo niin nähty jo. :) Niistä ei seuraa kuin vähintään ydinsota, eikä kukaan koskaan pääse minkäänlaiseen yhteisymmärrykseen kuitenkaan.

Ei sillä, voittehan te tietysti jatkaa, mutta kunhan sanoin. :)

Minä kyllä olen valmis maatiaisesta maksamaankin (itsestään selvää ), tiedostan toki kuluja olevan ell:stä, madotuksesta, leikkauksesta myöskin,
mutta näinhän eläimellä kuin eläimellä?
Rekkurescuesta kuitenkin kiinnostuin :)

Olen tehnyt vapaaehtoistyötä Rekku Rescuelle aikanaan, enää ei valitettavasti siihen omat rahkeet riitä. Voin kertoa että ihan joka ainoa ihminen siellä tekee töitä täysin vapaaehtoisesti ja rakkaudesta eläimiin, ja kohtelevat sekä eläimiä hyvin että myös ihmisiä kunnioittavasti. Tekevät muutakin kuin löytöeläinten sijoituksia, ovat esimerkiksi näitä ongelmiksi levinneitä kissapopulaatioita karsineet (tämäntyyppisiä tapauksia on ollut useampiakin: Naiselta löytyi sata kissaa - katso kuvat! | Kotimaan uutiset | Iltalehti.fi )

Suosittelen todella lämpimästi.

Eiköhän nää ulkokissa-sisäkissa keskustelut oo niin nähty jo. :) Niistä ei seuraa kuin vähintään ydinsota, eikä kukaan koskaan pääse minkäänlaiseen yhteisymmärrykseen kuitenkaan.

Ei sillä, voittehan te tietysti jatkaa, mutta kunhan sanoin. :)

Eihän tässä nyt suoraan siitä ole kyse. Koira voi olla ulkokoira. Tällöin se on juoksulangalla, tai häkissä pihalla. Mutta että ulkokissa? Mikä hiton ulkokissa? Kissa häkissä pihalla vai? Ei, vaan vapaana juoksentelemassa. Juoksentelemassa pitkin teitä joilla kulkee autoja, ihmisiä, mopoja, koiria (joskus irtonaisia sellaisia). Ja sitten ne pyörivät ihmisten pihoilla, pissivät sinne (haisee järkyttävälle) ja ihmiset saattavat niihin vittuuntuneina ampua niitä, tai myrkyttää.
Ja sitten ollaan vaan, että "jaaha, taas sen Miisu on kolme päivää ollu matkoillaan, hehheh, kyllä se sieltä takaisin tulee" tai "taasko se Misse on penikoimassa!"
Ei herrajumala tuollainen ole vastuullista eläimenpitoa, ei todellakaan.

En ikinä päästäisi koiraanikaan vapaana juoksentelemaan, paitsi meidän kesämökillämme joka on kaukana kaikesta ja koira pysyy tasan tarkkaan pihalla. Jos päästäisin kissan, tai koiran irti taajamassa, niin olisi vaan kamala huoli, että missähän se on, kunpa ei aja auto päälle, tai joku myrkytä, sellaisia hullujakin kun täältä kehä kolmosen ulkopuolelta löytyy vaikka millä mitalla.

Jos "ulkokissaa" haluaa niin laittakaa sitten sinne juoksulankaan takapihalle. Missä kissa ei muuten todellakaan pärjäisi.
Mikä siinä on niin vaikeaa, pitää kissaa sisällä ja käyttää sitä ulkona valjaissa?

Senkus saarnaatte, mutta niin kauan kun maalla on hiiriä, niin niin kauan täällä on myös kissat töissä. ;) Ja mitään ette voi... Kyllä täälläkin kuitenkin löytyy myös niitä, jotka ne kissansa osaa leikkauttaa ja hoitaa muuten.

[QUOTE="vieras";25517054]Senkus saarnaatte, mutta niin kauan kun maalla on hiiriä, niin niin kauan täällä on myös kissat töissä. ;) Ja mitään ette voi... Kyllä täälläkin kuitenkin löytyy myös niitä, jotka ne kissansa osaa leikkauttaa ja hoitaa muuten.[/QUOTE]

Niitä hiiriäkö ei saa muuten karkotettua? Ok, ymmärrän jotenkin jos on esim tallikissa tai muu vastaava, mutta tuo on aika tyhmä tekosyy pitää kissaa juoksentelemassa vapaana. Nimimerkki, asuin ihan kunnon maatilalla kun olin pieni, ja meiltä vei kotka pihalta kissan, ja toisella kerralla beaglen.

Ja tottakai löytyy niitäkin, jotka huolehtivat kissoistaan hyvin, mutta turhan moni ei sitä tee, olen sen itse todennut ihan lukuisien kokemusten kautta.

näpsäkkä, olet malliesimerkki siitä, mistä juuri ylempänä mainitsin. :) Tuskin aloittaja tahtoo tämän(kin) keskustelun kääntyvän tappeluksi siitä kumpi on kampi, ulkokissa vai sisäkissa. Muutoin luulisin hänen aloittaneen keskustelun varta vasten kyseisestä aiheesta.

Tuo Rekkurescue meni muuten kirjanmerkkeihin. En ollut siitä aikaisemmin kuulutkaan!

Yhteistyössä