Mistähän löytäisin maatiaiskisun pennun?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kisunuusiomistaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";25517054]Senkus saarnaatte, mutta niin kauan kun maalla on hiiriä, niin niin kauan täällä on myös kissat töissä. ;) Ja mitään ette voi... Kyllä täälläkin kuitenkin löytyy myös niitä, jotka ne kissansa osaa leikkauttaa ja hoitaa muuten.[/QUOTE]

Niin, mitään ei voida noille idiooteille, jotka eläimiään vapaana pitävät. :)

näpsäkkä, olet malliesimerkki siitä, mistä juuri ylempänä mainitsin. :) Tuskin aloittaja tahtoo tämän(kin) keskustelun kääntyvän tappeluksi siitä kumpi on kampi, ulkokissa vai sisäkissa. Muutoin luulisin hänen aloittaneen keskustelun varta vasten kyseisestä aiheesta.

Tuo Rekkurescue meni muuten kirjanmerkkeihin. En ollut siitä aikaisemmin kuulutkaan!

Näpsäkkä on esimerkki vain ihmisestä, joka on todella kyllästynyt ihmiset tyhmyyteen. En ihmettele. :)

näpsäkkä, olet malliesimerkki siitä, mistä juuri ylempänä mainitsin. :) Tuskin aloittaja tahtoo tämän(kin) keskustelun kääntyvän tappeluksi siitä kumpi on kampi, ulkokissa vai sisäkissa. Muutoin luulisin hänen aloittaneen keskustelun varta vasten kyseisestä aiheesta.

Tuo Rekkurescue meni muuten kirjanmerkkeihin. En ollut siitä aikaisemmin kuulutkaan!

Miten vain, mutta mulle käsitettä "ulkokissa" ei ole olemassakaan, ennen kuin näen jonkun takapihalla häkissä tai juoksulangalla elelevän kissan. Siihen asti on vain sisäkissoja, jotka ihmiset päästävät laiskuuttaan ja välinpitämättömyyttään ulos ja sitten ihmettelevät, miksi kissa katosi kokonaan/jäi auton alle tms.

Sekin olisi tosi väärin, että joku ottaisi tuolta Rekkurescuesta kovia kokeneen, mitä todennäköisimmin kaduilla traumatisoituneen ja ehkä jopa puolivilliintyneen kissan, ja sitten tekisi siitä tuollaisen "ulkokissan"..

[QUOTE="aliina";25517150]Näpsäkkä on esimerkki vain ihmisestä, joka on todella kyllästynyt ihmiset tyhmyyteen. En ihmettele. :)[/QUOTE]

En mäkään ihmettele. :) Ja toki voitte jatkaa, mutta älkää sitten ihmetelkö, jos lopputuloksena on ruudun molemmin puolin istuvat, pää punaisina tärisevät "keskustelijat", eikä loppua näy, saati yhteisymmärrystä. Nää on vaan niin nähty. Noin valistuksena toki foorumit ihan oivallisia, mutta tämä kyseinen aihe tuntuu jostain syystä olevan todella tulikiven katkuinen laatuaan, eivätkä nuo keskustelut juuri koskaan välty herneytymisiltä täyttymiseltä. Lopulta se varsinainen pointti vaan hukkuu auttamatta.

Alkuperäinen kirjoittaja näpsäkkä;25517123:
Niitä hiiriäkö ei saa muuten karkotettua? Ok, ymmärrän jotenkin jos on esim tallikissa tai muu vastaava, mutta tuo on aika tyhmä tekosyy pitää kissaa juoksentelemassa vapaana. Nimimerkki, asuin ihan kunnon maatilalla kun olin pieni, ja meiltä vei kotka pihalta kissan, ja toisella kerralla beaglen.

Ja tottakai löytyy niitäkin, jotka huolehtivat kissoistaan hyvin, mutta turhan moni ei sitä tee, olen sen itse todennut ihan lukuisien kokemusten kautta.

Eiköhän tuo "luomuloukku" ole kuitenkin parempi, kun keinotekoiset myrkyt? Miksi kaikki muu pitäs olla luomua, mutta esim. hiirien torjunassa pitäisi sitten käyttää myrkkyjä, kun senkin voi tehdä luomusti. Ja kun työläinenkin on hommaansa tyytyväinen ja saa vielä silitykset ja lämpimän nukkumapaikan kaupan päälle, niin eiköhän kaikki voita siinä kohtaa... :D Juu, kerjään verta nenästäni, mutta oikeesti tää joidenkin fanaattinen kiihkoilu menee aika överiksi.... :whistle:

Nimimerkki; kaikki kissat kuolleet 16 - 18v vanhuuteensa ja mitä ilmeisemmin onnellisena...

Alkuperäinen kirjoittaja näpsäkkä;25517153:
Miten vain, mutta mulle käsitettä "ulkokissa" ei ole olemassakaan, ennen kuin näen jonkun takapihalla häkissä tai juoksulangalla elelevän kissan. Siihen asti on vain sisäkissoja, jotka ihmiset päästävät laiskuuttaan ja välinpitämättömyyttään ulos ja sitten ihmettelevät, miksi kissa katosi kokonaan/jäi auton alle tms.

Sekin olisi tosi väärin, että joku ottaisi tuolta Rekkurescuesta kovia kokeneen, mitä todennäköisimmin kaduilla traumatisoituneen ja ehkä jopa puolivilliintyneen kissan, ja sitten tekisi siitä tuollaisen "ulkokissan"..

Rekku Rescuen kissat luovutetaan sisäkissoiksi. Erityisen traumatisoituneet ja puolivillit kissat luovutetaan vain osaaviin koteihin. Suuri osa niistä oikeasti puolivilleistähän menee lopetettavaksi yhdistykseltä kuin yhdistykseltä, koska puolivillit kissat harvoin enää lemmikiksi sopeutuvat.

Tästä aiheesta voisi aloittaa ihan oman aloituksen jos se kiinnostaa. Vaikka olenkin samaa mieltä ulkokissa/sisäkissa -aiheesta sinun kanssasi, ei se auta millään tavalla ketään että tullaan asialliseen ketjuun kohkaamaan.

En mäkään ihmettele. :) Ja toki voitte jatkaa, mutta älkää sitten ihmetelkö, jos lopputuloksena on ruudun molemmin puolin istuvat, pää punaisina tärisevät "keskustelijat", eikä loppua näy, saati yhteisymmärrystä. Nää on vaan niin nähty. Noin valistuksena toki foorumit ihan oivallisia, mutta tämä kyseinen aihe tuntuu jostain syystä olevan todella tulikiven katkuinen laatuaan, eivätkä nuo keskustelut juuri koskaan välty herneytymisiltä täyttymiseltä. Lopulta se varsinainen pointti vaan hukkuu auttamatta.

Juuri samaa mieltä tästä.

Olen ollut auttamassa Rekkurescueta, jossa myös kuljettanut esim. noita ihania kissanpentuja, Porin rankkurilta turvaan pääkaupunkiseudun sijoituskoteihin. On todella sydäntä särkevää nähdä ne kissat, emot, pennut, ja muut, siellä pienissä kopeissaan, odottamassa josko haetaan vai mennäänkö piikille. Itse olen ollut onnekkaassa asemassa että olen voinut ottaa kissoja silloin tällöin sijoitukseen pariksi viikkoa, kunnes ovat löytäneet ne rakastavat, pysyvät, kodit. Ja kissat ovat olleet aivan mahtavia, niin kilttejä ja rakastavia. Esim villintyneiden kissojen pennut ovat usein sijoituksessa niin kauan että ovat tottuneet ihmisiin ja ovat valmiita adoptioon. Ja ne tietenkin ovat madotettu, sirutettu jne.

Jos mitenkään pystyn vaikuttamaan mielipiteeseesi, niin pyydän että etsisit itsellesi karvakumppanin rekkurescuelta. Teet samalla niin paljon hyvää :) Esim pääkaupunkiseudulla oli syksyllä kymmenittäin pentueita, eri sijoituskodeissa (pahin on juuri kesän jälkeen). En tiedä tilannetta juuri nyt mutta ota ihmeessä yhteyttä heihin, ovat aivan mahtavia ihmisiä ja voivat kertoa lisää.

Ps. jos tätä lukee joku joka on kiinnostunut tuosta "sijoitusemona" toimimisesta niin yhteys rekkuihin! Voi itse sanoa että kuinka paljon voisi auttaa, ja jopa millaisia kissoja (tai koiria) voisi ottaa sijoitukseen (eli onko paljon aikaa "opettaa", vai pitäisikö olla itsekseen viihtyvä jo ihmisiin tottunut kissa jne jne).

Yhteistyössä