Mit Vit tämä tarkottaa?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Järki lähtee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Järki lähtee

Vieras
Siis tuo kappale,mikä alkaa "Muut tuet"-sanoilla.

Kotihoidontuki
Alle 3-vuotiaan lapsen hoidosta Kela maksaa kotihoidon tukea. Tukea voit saada, kun
lasta hoitaa jompikumpi vanhemmista tai joku muu hoitaja.

Muut tuet, kuten äitiys- ja vanhempainraha,
saattavat vähentää kotihoidon tuen määrää jopa niin, että tukea ei jää
maksettavaksi lainkaan.

No se tarkoittaa sitä että jos jompi kumpi vanhemmista saa äitiys tai vanhempsinpäivärahaa niin kotihoidontukea ei silloin yleensä jää maksettavaksi.

Rautalangasta väännettynä jos hoidat kotona alle kolmevuotiasta ja saat uuden vauvan niin äitiydlomalla et saa kht:tä siitä isommasta.

Siis mitennii äitiys- tai vahempainraha vähentää? En jumaliste tajua näitä.. "Maksetaan kaikille joilla ei ole kunnallista päivähoitopaikkaa varattu ja summa on 1.1. alkaen 336,67e" sanoo Kelan täti. Mutta mikä tuo juttu sit on?

[QUOTE="Vieras";27655724]No se tarkoittaa sitä että jos jompi kumpi vanhemmista saa äitiys tai vanhempsinpäivärahaa niin kotihoidontukea ei silloin yleensä jää maksettavaksi.

Rautalangasta väännettynä jos hoidat kotona alle kolmevuotiasta ja saat uuden vauvan niin äitiydlomalla et saa kht:tä siitä isommasta.[/QUOTE]

Justjust. Kiitos kun väänsit oikeen rautalangasta..

No ihan sitä mitä siinä lukee. Jos haet samanaikaisesti äitiysrahaa ja kotihoidontukee voi olla et saa molempia. Mä oon ymmärtänyt niin, että käytännössä koskaan ei saa molempia.

[QUOTE="vieras";27655739]No ihan sitä mitä siinä lukee. Jos haet samanaikaisesti äitiysrahaa ja kotihoidontukee voi olla et saa molempia. Mä oon ymmärtänyt niin, että käytännössä koskaan ei saa molempia.[/QUOTE]

Jepjep. Miks sit ei voi lukee suoraan tuota että jos haet yhtäaikaa eli saat vauvan jne. Kun tommonen tyhmä,että saattaa vähentää plaaplaa.. Noh,asia selvis. Ei kosketa mua kuitenkaan tuo vanhempainraha enää siinä vaiheessa jos/kun kht:hakisin.

Yhteistyössä