Mitä 70v. lahjaksi anopille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miniä vm75
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Miniä vm75

Vieras
Anopin synttärit ovat kesällä, ja nyt pitäisi miettiä lahjaa.

Tässä taustaa: anoppi kysyi, mitä tyttäremme 1v 8kk tahtoisi joululahjaksi, että voisiko hän kutoa jotain isompaa. Sanoin, että potkarit olisi kivat. Hän kysyi väritoivetta. Sanoin, että mikä tahansa tyttöväri roosasta tummanpunaiseen. Tulihan ne potkarit. Harmaat.

Mies meni tyhmänä pyytämään anopilta vk-haalaria 2v-synttärilahjaksi, kun anoppi oli itse kysynyt mieheltä, että mitä isompaa tytär tarvitsee. No, anoppi oli ostanut kirpparilta Lassien vanhan TOPPAhaalarin, joka oli pesty niin monta kertaa että se oli ihan ohut. Sarjanumero kuitenkin näkyi ja piruuttani kyselin Lassie-firmalta, koska se on valmistettu, ja puku peräisin 90-luvun alusta!

Joten mikäpä olisi hyvä lahja anopille? Olen ajatellut, että koska minulla on yksi vanhanmallinen pronssinen Kalevala-koru josta en pidä ja joka on vielä siinä muovilaatikossaan, niin sehän voisi olla kiva lahja. Kun anoppi kerran tykkää kierrätyksestä. Anopilla on kyllä joitain Kalevala-koruja KULTAISENA, mutta aion hänen tapaansa sanoa, että "ei meillä ole varaa mitään kultakoruja ostaa, otat jos kelpaa". Tähän tyyliin hän itse sanoo kaikesta, mitä on meille joskus lahjaksi antanut.

Alkuperäinen kirjoittaja viskipullon lisäksi:
Mä tilasin Saksasta appiukolle 70v lahjaksi t-paidan missä edessä teksti "Museokamaa" ja sen alla vuosiluku 1940. Takana numerot 70

Tuollainen humoristinen paitahan tulisi vielä halvemmaksi, varsinkin jos löytäisi kirpparilta.

Mitä sä Kalevala-koruasi tuollaiseen ämmään tuhlaat, myy koru Huutiksessa niin saat monta kymppiä. Anopille ostat esimerkiksi tuulipuvun kirpparilta, ne ei paljoa maksa. Tai sitten pistät tyttäresi piirtämään jotain, ostat tiimarista 2e kehykset ja annat sen taulun lahjaksi.

Miksi ihmeessä sinun pitää olla noin katkera, olisiko parempi mennä vain juhliin
(ilman lahjaa kun kerran noin suuren numeron siitä teet )
ja onnitella vilpittömästi

Alkuperäinen kirjoittaja lapsellinen olet:
Miksi ihmeessä sinun pitää olla noin katkera, olisiko parempi mennä vain juhliin

Siitä onnittelusta on vilpittömyys kaukana, joten parempi vain ostaa jokin lahja.

Mä olisin inhottavan reilu ja ostaisin vaikka lahjakortin johonkin kauneushoitolaan/kylpylään tms. tai sit jos on jotain kimppalahjaa tiedossa, niin siihen rahaa...? En siis "alentuisi" samalle tasolle anopin kanssa. :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja lapsellinen olet:

Siitä onnittelusta on vilpittömyys kaukana, joten parempi vain ostaa jokin lahja.

Miksi sitten olet menossa koko juhliin :(

Alkuperäinen kirjoittaja Magpie:
Mä olisin inhottavan reilu ja ostaisin vaikka lahjakortin johonkin kauneushoitolaan/kylpylään tms. tai sit jos on jotain kimppalahjaa tiedossa, niin siihen rahaa...? En siis "alentuisi" samalle tasolle anopin kanssa. :saint:

Näin minäkin menettelisin. Sitäpaitsi tuhlaat vaan omaa energiaasi olemalla katkera, ei kannata !

Yhteistyössä