Mitä ajattelet äidistä joka näkee lastaan arkisin keskimäärin 2-3 tuntia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihme
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihme

Vieras
Mitä ajatuksia sinussa herättää äiti, joka näkee lastaan (1v 3kk) muutaman tunnin päivässä? Tätä on jatkunut siitä asti, kun lapsi oli 10kk. Äiti palasi töihin ja lapsi meni päiväkotiin. Lapsi näkee isää lähinnä viikonloppuisin kun isä on töissä kauempana. Sukulaisia ei asu liki maillakaan, joita lapsi näkisi.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Näkeekö se lapsi ihmisiä yleensä ollenkaan? :o :o

Näkee. Päiväkodissa on viisi kivaa tätiä ja 17 kaveria :) Eiköhän siinä ole ihan hyvästi jo ihmisiä.

ja MIA: Niin varmasti onkin arkipäivää monelle, mutta mulla tuli tässä yks päivä vain mieleen että miten vähän oikeasti näänkään lasta, mutta silti tuntuu viikonloppuisin että tulis jo arki ja pääsis töihin.

Riippuu siitä missä olen. Koulussa vai harjoittelussa...

JOs koulussa, näen lapsia aamulla n. 1h, heräämisestä päiväkodin ovesta poistumiseen
Koulun jälkeen ennen nukkumaan menoa n.4h eli n.5h per päivä

JOs olen harjoittelussa, paikasta riippuen, näen lapsia yht. 3-5h...

Ei se ole kivaa, mutta koulu on käytävä, ja pian sitten töissä käytävä...

voin katsella koko yön nukkuvaa lastani. Tänään olen ollut hänen kanssaan pari tuntia. Isänsä kanssa ollut vähän enemmän.

Olisko ollut parempi että isä ei olisi saanut olla lapsen kanssa ja mää olisin ollut koko ajan? Ja viikonloppuna sitten koko rahan edestä

Alkuperäinen kirjoittaja Joanna:
Onko se jotenkin eriasia että äiti näkee lastaan noin vähän? Suurimmalle osalle isistähän tuo on ihan arkipäivää. Ja varmasti myös äideille.

Mun mielestä se on vähän eri asia. Siis jos puhutaan ihan pienistä lapsista, alle 2-3 vuotiaista. Niillä on vielä tunneside äitiin voimakkaampi. Isommalle lapselle varmasit isän näkemättömyys on yhtä iso asia kuin äidinkin.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Ihmettelen, että miksi lapsella on niin pitkät hoitopäivät jo noin pienenä.

Sohaisen vielä kusiaispesää ja kerron että tein syksymmällä paljon pitkiä päiviä. Siis olin töissä 9,5h ja lapsi oli hoidossa 10h. :/ Onneksi tuollaisia päiviä on enää tosi vähän.

Ja sen takia näen lastani niin vähän, kun hän menee nukkumaan jo 18.30-19. Aamulla nukkuu siihen asti kun on lähdettävä hoitoon.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
Ihmettelen. Itsekin olen työssä ja matkaakin on, mutta silti näen kuopustakin ainakin 5-6 tuntia päivässä. Ei sekään ole paljon....

Miten tää on mahdollista? Jos esim. töissä 8h, näet lasta 6h ja lapsi nukkuu esim. 11h, niin sehän tekee jo 25h ja siinä ei ole vielä laskettu lainkaan työmatkoja.

Meillä mies vie ja minä haen (kummallakin työmatkaa 1h suuntaansa), jolloin lapsi on päiväkodissa 8h. Näen lasta 4h illalla tuon meidän työaikojen limittäin asettelun takia.

Ilmeisesti lapsi nukkuu vain max 9h. Minkä ikäisestä on kysymys?

Yhteistyössä