Mitä ajattelet ihmisestä joka "nauttii" laivalla kaurapuuroa ja omia eväsleipiä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vieras"

Vieras
Mitä ajattelet ihmisestä joka "nauttii" laivalla kaurapuuroa ja omia eväsleipiä?
Piilimehut ja piltit sikseen, mutta mitä olet mieltä äidistä ja isästä joka syöttää lapsille eväitä hytissä jottaa säästää jokusen euron?

On kyllä aika säälittävää suoraan sanoen, ja luulisi että tulisi lapsillekin jo aika selväksi, että ovat kakkosluokan kansalaisia. Mieluummin olisin menemättä kokonaan. Sitten varmaan kyseisen perheen iskä menee laivalle ihan yksin kaveriporukalla ja sillä reissulla ei pihveissä ja juomissa säästellä ja ehkä löytyy vähän vähemmän kireäpipoista naisseuraakin samalla, jonka kanssa voi nauttia elämästä.

Ajattelen että harvinaisen fiksua ja säästäväistä porukkaa. Se, että lapsi syö siellä kerran pari puuroa ja omia eväitä, ei tarkoita että hänen ei anneta nauttia matkasta ja kaikki muukin on köyhää tai itse kyhättyä.
Minä en enää ihmettele mihin ihmisten rahat ja tulot ylipäätään hupenee jos tällä mentaliteetilla eletään, että kun kerran reissussa ollaan ni törsätään ja annetaan mennä viimesetkin pennoset.
Miksi? Kyllä matkalla voi pitää hauskaa vaikka ei joka lanttia tuhlaiskaan. Jos kerta halvemmallakin ruokaa saa, niin miksi maksaa älyttömiä summia mennäkseen ravintolaan kun sen rahan voi käyttää vaikka johonki muuhun kivaan mistä jää muistoakin kotiin vietäväksi. Tai ihan vaikka säästää! Kotiin voi lähteä lantti taskun pohjallakin, ei kaikkea tarvi tuhlata.

Kukin tavallaan. Kaikilla ei ole varaa syödä laivalla. Se tulee äkkiä hintoihinsa.

Mä itse en kehtaa eväitä ottaa, mutta ihan fiksuahan se on, jos rahat on tiukassa.

jos kyse olisi jokusesta eurosta mutta jos mennään kymppeihin niin fiksuja vanhempia kun tajuavat säästä :)

Sepäs se. Sinähän sen sanoit. Ei se euro pari kerran ny mitään. Mut ku näillä tän tyylisillä ihmisillä on joka kerta se ei euro sinne tänne. Ku laskee yhteen montako kertaa se eurosinnetänne-meno on ollu ajankohtanen, ni siitä tulee helposti se kymppikin aika nopeeta.

[QUOTE="Vieras";27967117]Kukin tavallaan. Kaikilla ei ole varaa syödä laivalla. Se tulee äkkiä hintoihinsa.

Mä itse en kehtaa eväitä ottaa, mutta ihan fiksuahan se on, jos rahat on tiukassa.[/QUOTE]

Me ollaan ratkastu se sillä että katotaan koska voidaan mennä laivalle ja syödä sielä. Jos on niin tiukkaa että ei voi ostaa paikan päältä, ei lähetä. Tylsää se ois syödä kotievästä.

• Tykkää
Reactions: Lentokala ja Zarppa
Pidän tosi hassuna, jos kyse ei ole siitä että perhe on opiskelijaperhe ja rahaa ei kertakaikkiaan ole. Laivalla se syöminen ja maisemien katselu sieltä laivan perästä on minusta parhaita juttuja joko reissussa.

En mitenkään kykene nauttimaan matkastani kun kyttään, kuuntelen pahvimukilla, kävelen käytävällä edestakaisin että saan selville mitä naapurihytin RAHVAS syö matkan aikana. :/ kyllä laivalle pitäs päästää vaan meidät eliitit ihmiset.

• Tykkää
Reactions: hippimamma
Me ollaan ratkastu se sillä että katotaan koska voidaan mennä laivalle ja syödä sielä. Jos on niin tiukkaa että ei voi ostaa paikan päältä, ei lähetä. Tylsää se ois syödä kotievästä.

Näin mäkin tekisin, jos olisi tiukkaa rahasta. Meillä ei ole, eikä me kyllä laivareissuja tehdäkään kuin kerran vuodessa pakon sanelemana eli kun tullaan kesälomalle Suomeen. Silloin ei olla köyhiä eikä kipeitä :)

[QUOTE="Vieras";27967172]Kannattaako oikeasti lähteä minnekään ja viedä lapsia minnekään siitä oman köökin puurokattilan vierestä?[/QUOTE]

Ja taas tätä :(
Sinusta siis köyhällä ei ole oikeutta saada piristystä köyhään tylsään arkeensa?

Ihan sama mulle mitä siellä hyteissään syövät.

Pakko kyllä sanoa, että sitä katsoin kyllä vähän pitkään kun 4 henkinen perhe tuli kesällä kannella viereiseen pöytään kylmälaukun kanssa ja alkoivat siinä sitten levittämään leikkeleitä, leipiä yms. aamupalatarvikkeita pöydälle. Kahvi oli luonnollisesti termarissa.. Sitä vähän oudoksuin.

[QUOTE="Vieras";27967117]Kukin tavallaan. Kaikilla ei ole varaa syödä laivalla. Se tulee äkkiä hintoihinsa.[/QUOTE]

Miksi sitten yleensä pitää lähteä koko helvetin laivalle jos ei ole varaa mihinkään muuhun kuin vain siihen risteilyn/hytin hintaan? Jättävätkö nämä kokkailijat myös kenties tax-free -ostoksetkin kokonaan tekemättä kun kerran rahat ovat niin vähissä ettei edes ruokaa voi ostaa valmiina?

Yhteistyössä